Povod ovog zanimljivog posjeta je angažman Fordovog odjela koji se bavi gospodarskim vozilima - Ford Trucks. Naravno, riječ o mobilnim servisnim radionicama koje uključuju tegljače Ford F-Max
Na netom završenom ovogodišnjem, treće po redu, izdanju spektakularne utrke FIA WRC svjetskog prvenstva u reliju bili smo gosti jedne od tri WRC top momčadi - M-Sport World Rally Team-a – u njihovom servisnom parku pokraj Zagrebačkog velesajma. Razgovarali smo i s Kirsten Dallas, PR managericom M-Sport WRT-a, koja nam je ekskluzivno otkrila kako se momčad priprema za nastup na najtežoj reli utrci Dakar za 2024. s deveterostrukim svjetskim WRC prvakom Sebastienom Loebom.
Osnovan od strane bivšeg tvorničkog vozača tima Malcolma Wilsona, M-Sport je 1997. odabran za vođenje trkaćih WRC bolida Ford u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju, postigavši značajan uspjeh tijekom godina. Godine 2006. i 2007. tim je Fordu osigurao uzastopna prvenstva proizvođača, ali najbolje je tek dolazilo.
Djelujući kao privatna operacija od 2013., M-Sport je 2017. po treći put osigurao krunu proizvođača, dok su vodeća posada Sébastien Ogier i Julien Ingrassia osvojili prvo M-Sportovo FIA Svjetsko prvenstvo u reliju za vozače i suvozače s uzastopnim naslovima 2017. i 2018.
Povod ovog zanimljivog posjeta je angažman Fordovog odjela koji se bavi gospodarskim vozilima - Ford Trucks. Naravno, riječ o mobilnim servisnim radionicama koje uključuju tegljače Ford F-Max. Da podsjetimo, mi smo u proljeće 2019. bili na hrvatskoj prezentaciji ovog impresivnog tegljača, kojem je međunarodni žiri nezavisnih sudaca, sastavljenog od vodećih novinara specijaliziranih za gospodarska vozila iz 23 države, dodijelio prestižnu nagradu Međunarodni kamion godine za 2019. godinu (2019 International Truck of the Year - IToY).
Tada nam je Lari Host, regionalni direktor zastupnika Fordovih kamiona za Hrvatsku, BiH i Sloveniju, Kam i Bus Importer d.o.o. u sklopu grupacije Auto Hrvatska, između ostalog istaknuo: ' Ford F-Max, novi tegljač s visokom kabinom, pravo je čudo tehnologije. Izuzetno je snažan jer je u njemu ugrađen 13-litreni motor od čak 500 KS te ima 12-brzinski ZF-ov mjenjač najnovije generacije, s nekoliko modova vožnje. Diferencijal mu je razvijen u Fordu.'
Rezultati Croatia Rallyja 2023
Za sezonu 2023. Ott Tänak se vratio u svoj stari tim M-Sport i vozi WRC bolid Ford Puma Rally1. U Monte Carlu, na svom prvom reliju u ovoj sezoni je osvojio peto mjesto. Na drugoj utrci, Rally Sweden, Ott Tänak i Martin Järveoja preuzeli su rano vodstvo, ali su ga izgubili od Craiga Breena i Jamesa Fultona u petak navečer. Međutim, Tänak i Järveoja su uzvratili u subotu navečer i osvojili ukupnu pobjedu. Ovo mu je bila prva pobjeda s automobilom Ford Puma Rally1.
Nakon četvrte utrke ovogodišnjeg WRC prvenstva Richard Millener, šef momčadi M-Sport World Rally Team, nam je rekao kako se njegov vodeći vozač Ott Tänak trenutno nalazi na četvrtom mjestu u WRC poretku, udaljen samo četiri boda od prvog mjesta koje je držao nakon pobjede na Rally Sweden u veljači.
Iako je Estonac koji već ima jednu WRC pobjedu ove godine iz Švedske, priznao je da se još uvijek snalazi s Ford Puma Rallyjem1. No Millener se oslanja na sve veću kompatibilnost bivšeg svjetskog prvaka s automobilom.
Ott Tänak i suvozač Martin Järveoja, oba iz Estonije, su završili drugi u ukupnom poretku na Croatia Rallyju 2023., prvoj utrci sezone na čistom asfaltu, osiguravši svoje drugo postolje u četiri utrke. Njih dvojica sada zaostaju samo četiri boda za vodećima u prvenstvu Elfynom Evansom i Sébastienom Ogierom, iz Toyote, koji su ukupno četvrti.
Ali iako je Tänak smatrao da su napravljena neka poboljšanja na njegovoj Pumi, također se na ovogodišnjem Croatia Rallyju borio s nekim aspektima performansi svog trkaćeg automobila.
'Bez sumnje je bilo nekih poboljšanja, kao što smo mogli vidjeti u petak i subotu', objasnio je. 'Bilo je nekih faza u kojima je to gotovo počelo dolaziti, i osjećali smo da je pomalo kao da se utrkujemo, ali uvijek je postojalo nešto što nas je ponovno srušilo.'
Estonac se približavao vodećem Evansu rano u subotu poslijepodne, ali problem s mjenjačem u kombinaciji s hidrauličnim problemom kasnije tijekom dana spriječio ga je da nastavi potjeru za Velšaninom.
Uz estonsku posadu, Francuz Pierre-Louis Loubet je sa svojim suvozačem iz Belgije Nicolasom Gilsoulom u drugom WRC bolidu Ford Puma Rally1 su na našoj domaćoj utrci završili na 7. mjestu.
Dok je velika nada svjetskog rally prvenstva Francuz Adrien Fourmaux (sa suvozačem Alexandre Coriom), koji vozi za momčad M-Sport World Rally Team u kategoriji WRC-RC1 s bolidom Ford Fiesta Mk II na kraju u generalnom poretku zauzeo 12. mjesto.