Obje tvrtke očekuju da će savez poboljšati vlasnička iskustva sadašnjih i budućih kupaca bržim inoviranjem ponude vozila, uključivanjem relevantnih novih tehnologija, pružanjem veće korisnosti i pružanjem većeg izbora modela
Da proizvođači vozila na globalnoj razini itekako usko surađuju i nije neka novost, ali ono o čemu se već dugo pričalo u automobilskoj industriji konačno je dobilo i svoju potvrdu. Ford Motor Company i Volkswagen AG su ovaj tjedan potpisali sporazume kojima se proširuje njihov globalni savez kako bi se zadovoljile brzo rastuće potrebe njihovih kupaca u Europi i drugim regijama, koristeći se dodatnim snagama u srednje velikim pickup vozilima kamionima, gospodarskim i električnim vozilima. Zajedničke planove Ford i Volkswagen su prvi puta objavili još u srpnju 2019.
Tvrtke očekuju da će savez poboljšati vlasnička iskustva sadašnjih i budućih kupaca bržim inoviranjem ponude vozila, uključivanjem relevantnih novih tehnologija, pružanjem veće korisnosti i pružanjem većeg izbora modela. Predviđaju kontinuirani rast potražnje u globalnoj industriji za gospodarskim vozilima i za električnim vozilima visokih performansi kako bi dodali vrijedne razmjere njihovim portfeljima pojedinačnih proizvoda.
Ciljevi saveza Ford/Volkswagen
Savez će tako:
- proizvesti srednje veliki pickup koji je Ford konstruirao i izgradio, a Volkswagen će ga prodavati kao VW Amarok, počevši 2022. godine u okviru Volkswagen gospodarskih vozila
- dodatno ojačati poslove s gospodarskim vozilima obje tvrtke već 2021. - gradskim dostavnim kombijem utemeljenim na posljednjem modelu Caddyja, koji je razvio i izgradio Volkswagen gospodarska vozila, a kasnije i teretnim kombijem od jedne tone, kreiranim od strane Forda, i
- dovesti do visoko diferenciranog Fordovog električnog vozila za Europu do 2023. godine izgrađenog na Volkswagenovom modularnoj električnoj platformi ili MEB-u, proširujući Fordove mogućnosti nulte emisije u regiji
- tijekom životnih ciklusa proizvoda, tvrtke očekuju da će ih proizvoditi kombinirano
- 8 milijuna srednje velikih pickupa i oba gospodarska kombija uključena u komercijalne odnose
'U svjetlu pandemije COVID-19 i njezinog utjecaja na globalno gospodarstvo, više nego ikad prije je bitno uspostaviti otporne saveze između snažnih tvrtki', rekao je izvršni direktor Volkswagen Grupe dr. Herbert Diess. 'Ta će suradnja učinkovito smanjiti troškove razvoja, omogućavajući širu globalnu distribuciju električnih i gospodarskih vozila i poboljšati položaj obje tvrtke.'
' Ovaj savez dolazi u vrijeme velikog entuzijazma za međusobno povezivanje sve inteligentnijih povezanih vozila u sve pametnijem svijetu', rekao je izvršni direktor Forda Jim Hackett. 'Ovo stvara ogromnu priliku za inovativno rješavanje mnogih svjetskih transportnih izazova i pruža izvanredne koristi kupcima - čak i kada kompanije trebaju biti selektivne u načinu na koji koriste svoj novac.'
Ford i Volkswagen oboje imaju snažne gospodarske kombije i pickup vozila širom svijeta, uključujući popularne modele kao što su Ford Transit i Ranger te Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy i Amarok.
'Gospodarska vozila su danas temeljna za Ford, a područje na kojem ćemo ubrzavati i rasti, i surađivati s Volksvagenom na tim platformama pružit će i jednoj i drugoj tvrtci značajne financijske prednosti u stvarima poput inženjeringa, postrojenja i alata', rekao je Jim Farley, COO Forda. 'Zasebno, Ford će u naredna 24 mjeseca dodati električne verzije Transita i F-150 za komercijalne kupce kojima sve više trebaju nultu emisiju i snagu povezivanja, podataka i umjetne inteligencije.'
'Suradnja s Fordom ključni je sastavni dio naše strategije 'GRIP 2025+' i dio je trenutne transformacije Volkswagen gospodarskih vozila', rekao je Thomas Sedran, predsjednik upravnog odbora Volkswagen Gospodarskih Vozila. 'Ova dugoročna suradnja s Fordom ojačat će našu vrlo dobru poziciju u području lakih gospodarskih vozila, posebno na našim osnovnim europskim tržištima, i dokaz je da naš plan uspješno provodimo korak po korak.'
Fordova upotreba Volkswagenove MEB arhitekture u Europi predstavljat će još jedan kamen temeljac u Volkswagenovoj strategiji električnih vozila i daljnja nastojanja obje kompanije da ispune svoje obveze iz Pariškog sporazuma 2015. Volkswagen i Ford planiraju istražiti dodatne načine suradnje na električnim vozilima.
Tijekom nekoliko godina počevši od 2023., Ford bi mogao isporučiti 600.000 osobnih električnih vozila na MEB platformi, koja je dizajnirana za kombiniranje prostora i performansi s električnim pogonom. Vozilo, koje će Ford dizajnirati i konstruirati u Kölnu-Merkenichu, dodat će još jedno uvjerljivo ime modela svom vlastitom električnom Mustangu Mach-E, koji će biti predstavljen 2021. godine.
Osim toga, tvrtke će raditi s tvrtkom Argo AI na stvaranju posebnih, vrlo sposobnih poduzeća za autonomna vozila koja se temelje na tehnologiji samostalne vožnje Argo AI. Prošlog je tjedna Volkswagen dovršio svoje ranije najavljeno ulaganje u Argo AI, tvrtku sa sjedištem u Pittsburghu, u kojoj je Ford već imao vlasničke i razvojne udjele.
Volkswagen i Ford su neovisno odlučili ulagati u Argo AI što ilustrira tehničko vodstvo i napredak Argo AI-ovog sustava samovoznog sustava i kako savezi mogu pomoći u razvoju naprednih tehnologija koje zahtijevaju mnogo vremena i resursa. Self-Driving System (SDS) tvrtke Argo AI prvi je s komercijalnim implementacijama planova razvoja i za Europu i za SAD. Globalni domet Forda i Volkswagena dat će platformi Argo AI najveći geografski potencijal korištenja bilo koje tehnologije autonomne vožnje do sada. Doseg i razmjeri važni su čimbenici u razvoju SDS-a koji je robustan i isplativ.
Volkswagen / Ford savez ne uključuje međusobno vlasništvo između kompanija, koje će i dalje ostati konkurenti na tržištu.