karavanska izvedba

[FOTO] Dizajnerska studija Škode Octavije Combi slavi 25. obljetnicu: Bio je to početak jedne lijepe priče

13.09.2022 u 12:39

Bionic
Reading

10. rujna 1997., nešto više od godinu dana nakon pokretanja proizvodnje liftback verzije, Škoda je na 57. IAA u Frankfurtu predstavila studiju dizajna Octavije Combi. Privlačno ljubičasto vozilo sada pripada zbirci Škoda muzeja u Mladoj Boleslavi

Škoda je prije 25 godina, 10. rujna 1997., predstavila studiju dizajna Octavije Combi na međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu. Proizvodni model debitirao je u proljeće 1998., razlikujući se od koncepta samo u nekoliko detalja. Sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, Octavia Combi je od tada dala značajan doprinos velikom uspjehu bestselera marke.

U rujnu 1996., pet i pol godina nakon pridruživanja Volkswagen grupi, Škoda Auto je u Mladoj Boleslavi otvorila jednu od tada najmodernijih tvornica automobila u Europi. Serijska proizvodnja prve moderne generacije Škode Octavije označila je početak nove ere za češkog proizvođača automobila. Razvojni rad na liftback modelu, koji se u to vrijeme temeljio na novoj platformi Volkswagen grupe, započeo je još 1992. Predvođen Dirkom van Braeckelom, dizajnerski tim koristio je CAD tehnologiju za stvaranje bezvremenske moderne karoserije.

10. rujna 1997., nešto više od godinu dana nakon pokretanja proizvodnje liftback verzije, Škoda je predstavila studiju dizajna Octavije Combi na 57. IAA u Frankfurtu. Privlačno ljubičasto vozilo sada pripada zbirci Škoda muzeja u Mladoj Boleslavi.

Manje od šest mjeseci kasnije, serijska proizvodnja Octavije Combi je započela u veljači 1998. U tom procesu, Škoda je postavila nove standarde u proizvodnji: proizvedena u tada najvećoj tvornici za prešanje češkog proizvođača automobila, bočni je dio karoserije oblikovan iz jednog dijela od duboko vučenog lima. Oprema je osiguravala točnost do desetinke milimetra, a težina potrebnog kalupa za prešu bila je 63 tone.

Sljedećeg ožujka, Octavia Combi je proslavila svoju svjetsku premijeru na Ženevskom sajmu automobila, a prvi kupci su svoja vozila preuzeli dva mjeseca kasnije. Međuosovinski razmak modela dugog 4,5 metara bio je 2512 mm – jednako kao i liftback, dok je karavan bio 6 mm duži i 26 mm viši. Težio je samo 15 do 30 kg više, ovisno o konfiguraciji. Elegantno dizajniran stražnji dio nudio je velikodušan kapacitet prtljažnika od 548 do 1512 l.

Trenutačni bestseler češkog proizvođača automobila temelji se na izvanrednom uspjehu prvog modela Octavia Combi u povijesti tvrtke: Škoda je predstavila vozilo sa središnjim cjevastim okvirom, uzdužno postavljenim prednjim motorom i pogonom na stražnje kotače na Međunarodnom sajmu strojarstva u Brnu 11. rujna 1960. Škoda je od ljeta 1961. do 1971. proizvodila model ovih dimenzija: duljina 4065 mm, širina 1600 mm, visina 1430 mm.