karavanske izvedbe

[FOTO] Novi Volkswagen Golf 8 Variant i Alltrack; kad kompaktni automobil postane karavan

09.09.2020 u 08:16

Bionic
Reading

S novim modelom Golfom 8 Variant, njemački proizvođač predstavlja šestu generaciju svojih kompaktnih karavana, dok vezija Alltrack ulazi u svoju drugu generaciju

Karavanska izvedba Volkswagen Golf 8 Variant je već bila najavljivana tijekom predstavljanja verzije s petero vratiju, a sve što smo dosad mogli vidjeti o ovoj izvedbi Golfa 8 su s vremena na vrijeme bile špijunske slike s testiranja. No sada imamo i službene slike modela Golfa 8 Variant za one kojima treba još više prostora, ali i varijante Alltrack, kompaktnim podignutim karavanom avanturističkog izgleda.

S novim modelom Golfom 8 Variant, Volkswagen sada predstavlja šestu generaciju svojih kompaktnih karavana. Nove dimenzije zapravo nemaju previše veze s 'kompaktnim', jer je Variant je narastao u dužinu i po pitanjumeđuosovinskog razmaka za punih 66 milimetara u odnosu na svog prethodnika.

To se zapravo neće osjetiti na samom prtljažniku (koji je već ionako bio prilično velik), ali sada ima puno više prostora za noge putnika u drugom redu.

Dimenzije

Novi Golf 8 Variant dugačak je 4,66 m, širok 1,79 m i visok 1,46 metara (bez krovnih šina). Međuosovinski razmak sada iznosi 2,69 metara. Za usporedbu: standardni Golf 8 dug je 4,28 m, a međuosovinski razmak mu je 2,62 metra.

Volumen prtljažnika mijenja se samo neznatno u usporedbi s prethodnom verzijom Golf 7 Variant. Ukupno ih ima od 611 (+7 litara) do 1642 litara (+ 22 litre). U prtljažniku se standardno nalaze kuke za torbe, alke i osvjetljenje. Uz nadoplatu, u desnu bočnu ploču možete ugraditi utičnicu od 12 V i 230 V, kao tipka za električno sklopivu i uvlačnu kuku prikolice. Tu su i opcionalna električna vrata prtljažnika, kojima se alternativno može upravljati pomicanjem noge iza automobila.

Za razliku od prtljažnika, stražnji prostor masovno dobiva. Prostor za stražnje noge povećava se za 38 milimetara. Iako se to ne puno, ipak je to značajno, pa će putnici Golfu 8 Variant straga sjediti zaista odobno.

Motori

Ovdje Volkswagen još uvijek odražava određenu neodređenost, jer kažu: 'U Golf Variantu svi benzinski motori sa 7-stupanjskim DSG-om na tržište će se pojaviti kao novi eTSI s 48-voltnom tehnologijom'. Pretpostavljamo da to znači tri blaga hibrida sa 110 KS (1,0 eTSI), kao i 130 te 150 KS (1,5 eTSI). Trenutno nije jasno hoće li biti dostupni konvencionalni trocilindrični benzinski motor sa 90 i 110 KS i 1,5-litreni četverocilindrični motor sa 150 KS i ručni mjenjač.

Fiksna su dva 2.0 TDI dizelska motora sa 115 i 150 KS najnovije generacije s dva SCR katalizatora. Snažniji od njih dolazi sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem standardno. Neće postojati Golf GTD Variant, a novi dizelski motor od 200 KS namijenjen je isključivo Golf Alltracku. Oni koji su zainteresirani za Variant također bi mogli ostati bez plug-in hibridnog pogona iz GTE-a od 245 KS.

Budući da su ovo karavani, gdje je prostor prioritet, vjerojatno u ponudi neće biti plug-in hibridnih verzija od 204 i 245 KS zbog smanjenja kapaciteta prtljažnika zbog baterija. S druge strane, potvrđeno je da dolazi snažna izvedba Golf R Variant. Imati će pogon na sve kotače i DSG mjenjač s dvostrukom spojkom. Prema nagađanjima, 2,0-litreni turbobenzinski motor bi mogao biti snage 333 KS. Službeni debi zajedno s Golfom 8 R hatchbackom očekujemo u sljedećih nekoliko mjeseci.

Oprema

Do B stupa, Variant je u osnovi identičan Golfu hatchbacku s petero vratiju, naravno, također i sam kokpit ostaje isti, uključujući novi digitalni koncept upravljanja. Variant se standardno isporučuje s 8,25-inčnim infotainment zaslonom osjetljivim na dodir, digitalnim instrumentima, automatskom kontrolom klime, Bluetooth telefonijom, startom bez ključa i prednjim LED svjetlima (također s LED matrix svjetlima), kao i stražnjim LED svjetlima.

Standardni su sustav upozorenja na napuštanje trake, sustav nadzora okoline 'Front Assist' s gradskom funkcijom kočenja u nuždi i otkrivanjem pješaka, pomoći pri skretanju, otkrivanjem pospanosti vozača, elektroničkom blokadom diferencijala XDS i Car2X.

  • +21
VW Golf 8 Variant R-Line Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Ako u nekom trenutku više niste zadovoljni opremom koju ste odabrali prilikom kupnje novog automobila, možete je proširiti naknadno. To se odnosi na automatsku kontrolu udaljenosti 'ACC', pomoći za duga svjetla, integraciju aplikacije za pametni telefon, WLAN hotspot i prirodnu glasovnu kontrolu, koja se također može aktivirati kasnije.

Kao i kod hatchbacka, uz bazni 'Golf' bit će tu i oprema 'Life', 'Style' i 'R-Line'. Ovu potonju možete vidjeti i na crvenom vozilu u galeriji slika.

Golf 8 Alltrack

Golf Alltrack zauzima još jedan posebno mjesto, sada u svojoj drugoj generaciji. Još jednom se pozicionira kao alternativa uobičajenom načinu života s većim razmakom od tla, terenskim izgledom s pripadajućim dodacima i vrhunskom opremom.

Standardno se isporučuje s 20 milimetara višim off-road podvozjem, crnim dodacima za blatobrane, modificiranim bočnim oblogama i neovisnim pregačama s naglašenom zaštitom podvozja. Također preuzima LED svjetla za maglu u obliku slova X od novog Golfa GTI. Opterećenje prikolice je dvije tone.

U ponudi će najvjerojatnije biti samo jedan motor i to 2,0-litreni TDI s 200 KS iz Golfa GTD. U osnovi je povezan s pogonom na sve kotače 4Motion i 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Hoće li uslijediti benzinski motor, još nije konačno odlučeno.

Cijene i početak tržišta

VW Golf 8 Variant bit će dostupan kod trgovaca od jeseni 2020. Alltrack slijedi nekoliko tjedana kasnije. Tvrtka sa sjedištem u Wolfsburgu još nije obznanila cijene.

  • +15
VW Golf 8 Alltrack Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen