uoči premijere

[FOTO] Ovo je potpuno novi BMW M3 CS: Lagani, super sportski coupé je najsnažniji M3 ikada napravljen

25.01.2023 u 09:32

Bionic
Reading

Koncept pogonskog sklopa objedinjuje 3,0-litreni šesterocilindrični redni motor od 550 KS (405 kW) s osmerostupanjskim M Steptronic mjenjačem i M xDrive inteligentnim sustavom pogona na sve kotače

BMW M je objavio kako će zadržati svoj fokus na dodavanje vrlo privlačnih modela posebnih izdanja u svoju ponudu modela 2023. Potpuno novi BMW M3 CS donosi još veći intenzitet trkaće privlačnosti koja obilježava uspješne modele visokih performansi tvrtke za premium segment srednje veličine.

Njegova inteligentna lagana konstrukcija se sastoji od velikog broja komponenti od plastike ojačane ugljičnim vlaknima (CFRP), uz povećanu snagu motora, prilagođenu postavu podvozja, ekskluzivne značajke dizajna i precizno izbrušene specifikacije za pružanje uzbudljivog iskustva performansi na stazi, u kombinaciji s funkcionalnost i svakodnevnu upotrebljivost BMW M3 limuzine.

Više snage, manje težine, uvjerljive performanse

Koncept pogonskog sklopa za novi BMW M3 CS objedinjuje šesterocilindrični redni motor od 550 KS (405 kW) s osmerostupanjskim M Steptronic mjenjačem i M xDrive inteligentnim sustavom pogona na sve kotače. Svoju snagu crpi iz posebno nadograđene verzije motora s M TwinPower Turbo tehnologijom razvijenom za modele BMW M3 i BMW M4. Ovaj 3,0-litreni agregat također čini osnovu za motor koji je pokretao BMW M4 GT3 do naslova DTM touring automobila 2022. Najveći okretni moment od 650 Nm postiže se od 2750 - 5950 okr./min. Maksimalna snaga se postiže pri 7200 okr./min.

Novom BMW-u M3 CS potrebno je samo 3,4 s za ubrzanje od 0 do 100 km/h i 11,1 s za postizanje 200 km/h iz mirovanja. BMW M3 CS standardno dolazi s M Driver’s Packageom i ima elektronički ograničenu najveću brzinu od 302 km/h.

Izbornik M Setup omogućuje vozaču prebacivanje sa zadane postavke 4WD na 4WD Sport način rada, koji usmjerava još veći udio momenta motora na stražnje kotače. Vozači također mogu potpuno isključiti DSC (Dynamic Stability Control) sustav i uključiti 2WD način rada. Slanjem pogonske snage isključivo na stražnje kotače i potiskivanjem bilo kakve intervencije kontrolnih sustava za stabilizaciju vozila, ova postavka još intenzivnije uključuje vješte vozače u doživljaj vožnje.

Novi BMW M3 CS će se proizvoditi u ograničenoj seriji u BMW-ovoj tvornici u Münchenu od ožujka 2023., a njegovo postupno lansiranje počinje istog mjeseca. SAD, Njemačka, UK i Japan najvažnije su prodajne regije za novi model posebne edicije.

Ugađanje po mjeri za tehnologiju podvozja i DSC sustav; gume za stazu kao standard

Tehnologija podvozja u novom BMW-u M3 CS usklađena je precizno s karakteristikama performansi motora, cjelokupnim konceptom vozila i njegovom raspodjelom težine. Postavke specifične za model za DSC sustav i M Dynamic Mode također su namjerno prilagođene specifičnim zahtjevima brze kružne vožnje.

Standardna specifikacija za model posebnog izdanja uključuje M Compound kočnice s kočionim čeljustima obojanim u crvenu ili crnu boju. Tu je i opcija M Carbon keramičkih kočnica čije su kočione čeljusti dostupne u mat zlatnoj ili crvenoj boji. Također na popisu standardne opreme za novi BMW M3 CS su kovani M kotači od lake legure u ekskluzivnom dizajnu V-krakova sa završnim slojem Gold Bronze. Ovi posebni M kotači od lake legure također se mogu naručiti u dodatnoj mat crnoj boji.

Promjera 19 cola na prednjoj osovini i 20 cola na stražnjoj osovini, kotači su standardno opremljeni gumama za stazu koje su namjenski razvijene za posebno izdanje modela i dimenzija su 275/35 ZR19 sprijeda i 285/30 ZR20 straga. Kao alternativa ovim gumama, koje su posebno dizajnirane za vožnju po krugu, kupci također imaju besplatnu opciju guma visokih performansi istih dimenzija.

Lagana konstrukcija s velikom upotrebom karbonskih vlakana; poboljšana krutost tijela

Opsežne mjere laganog dizajna specifične za model igraju glavnu ulogu u oblikovanju performansi i ekskluzivnog karaktera novog BMW M3 CS. Korištenje komponenti izrađenih od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP) iznutra i izvana ovdje je od ključne važnosti.

Osim krova od karbonskih vlakana, posebno izdanje modela također koristi ovaj lagani, visokotehnološki materijal za poklopac motora, prednji spliter, prednje usisnike zraka, poklopce vanjskih retrovizora, stražnji difuzor i stražnji spojler. Središnja konzola, polugice mjenjača na kolu upravljača i unutarnje ukrasne trake također su izrađene od CFRP-a.

Standardna M Carbon školjkasta karbonska sjedala također daju svoj doprinos smanjenju težine u kabini. Stražnji prigušivač od titana, istovremeno, smanjuje više od 4 kg težine ispušnog sustava ugrađenog na novi BMW M3 CS. Različite mjere laganog dizajna donose ukupnu uštedu težine od oko 20 kg u usporedbi s modelom BMW M3 Competition Sedan s M xDrive.

BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
    +32
BMW M3 CS Izvor: Promo fotografije / Autor: UWE FISCHER

Ekskluzivne značajke dizajna obećavaju uzbudljive performanse

Frozen Solid White metalik završna boja dostupna za eksterijer ekskluzivna je za najnovije posebno izdanje modela BMW M GmbH. Izložene površine od ugljičnih vlakana za krov, dva udubljenja urezana u poklopac motora, prednji razdjelnik, prednji usisnici zraka, M poklopci vanjskih retrovizora, stražnji spojler i stražnja pregača u kombinaciji s crnim bočnim pragovima i M škrgama daju zadivljujući kontrast nova završna boja. Signal Green solid zelena, Brooklyn siva metalik i safirno crna metalik dostupne su kao alternativne vanjske boje.

Prednja svjetla BMW Laserlight uključena u standardnu specifikaciju dodaju još jedan posebno upečatljiv izgled prednjem kraju novog BMW M3 CS. Svijetleći žutom bojom umjesto bijelom – i tijekom pozdravne sekvence kada je vozilo otključano i dok su uključena kratka ili duga svjetla – referiraju na uspješne GT trkaće automobile.

M Carbon školjkasta sjedala s ekskluzivnim površinama i uzorcima šavova

Unutar novog BMW M3 CS, kokpit sportskog automobila dizajniran s koncentriranim užitkom u vožnji i maksimalnim performansama na umu spojen je s naprednom digitalnom tehnologijom i ekskluzivnim elementima dizajna. Vozača i suvozača standardno pozdravljaju M karbonska školjkasta sjedala u dizajnu specifičnom za model i presvučena su Merino kožom te imaju ekskluzivan dizajn u crno/crvenoj shemi boja s prepoznatljivim kontrastnim šavovima. Ova dvobojna završna obrada ponavlja se za dva sjedala u stražnjem odjeljku limuzine.

Gumb za podešavanje za prilagodbu konfiguracije automobila

Kontrolni/operativni sustav specifičan za M uključuje gumb za postavljanje na središnjoj konzoli, koji omogućuje izravan pristup opcijama postavki za motor, podvozje, upravljač, kočioni sustav i M xDrive. Dvije individualno konfigurirane varijante postavki mogu se trajno pohraniti, zajedno s preferiranim postavkama za bilješku motora, DSC sustav, funkciju Automatic Start/Stop i karakteristike mjenjača s osam stupnjeva prijenosa M Steptronic, a zatim ih dozvati pomoću M tipki na volanu.

Također je standardno ugrađen u novi BMW M3 CS sustav M Drive Professional. Slijedom toga, ne samo da model posebnog izdanja ima koristi od funkcija M Drift Analyzer i M Laptimer za procjenu i bilježenje vozačkih vještina i performansi na stazi, on dodatno dolazi s M kontrolom proklizavanja, čijih deset stupnjeva pruža idealne alate za guranje auto teško na zatvorenim krugovima.

Tipka M Mode na središnjoj konzoli – također dio paketa M Drive Professional – može se koristiti za podešavanje razine aktivnosti sustava pomoći u vožnji i sadržaja prikazanog na informacijskom zaslonu i opcijskom Head-Up zaslonu, uz izbor Postavke ROAD, SPORT i TRACK.

BMW zakrivljeni zaslon s M-specifičnim očitanjima

Novi BMW M3 CS može se pohvaliti posljednjom generacijom BMW iDrive iskustva vozila temeljenog na BMW operativnom sustavu 8, koji uključuje BMW zakrivljeni zaslon za kokpit. Sastoji se od 12,3-inčnog informacijskog zaslona i kontrolnog zaslona s dijagonalom zaslona od 14,9 inča, koji su zajedno smješteni iza zakrivljene staklene površine. Sa svojim ergonomskim pozicioniranjem usmjerenim na vozača, BMW zakrivljeni zaslon čini već intuitivnu kontrolu dodirom još lakšom za korištenje.

Grafički izgled informacijskog zaslona i sadržaj u M-stilu prikazan na njemu omogućuju fokusirano iskustvo vožnje vođeno performansama. Svi podaci vezani uz vožnju kao i podaci o statusu vozila i postavkama uredno su raspoređeni unutar njega. Poznata M svjetla Shifta pojavljuju se na vrhu informacijskog zaslona, dok su sustav stabilnosti vožnje, M xDrive i načini kontrole proklizavanja prikazani na donjem rubu. Posebni widgeti koji sadrže informacije o trenutačnim postavkama vozila, kao i tlaku i temperaturi u gumama mogu se dodati na početni zaslon kontrolnog zaslona.

Standardni BMW Live Cockpit Professional dolazi s funkcijama uključujući navigacijski sustav BMW Maps, BMW Intelligent Personal Assistant, integraciju pametnog telefona, telefoniju s bežičnim punjenjem i WiFi sučelje. BMW Head-Up zaslon s M-specifičnim očitanjima i BMW Drive Recorder dostupni su kao opcija.