Toyota objavila detalje osvježene osme generacije svog dugovječnog pickupa Hilux, koji se proizvodi još od 1968. godine
Nakon to smo pisali kako je Fernando Alonso, dvostruki pobjednik 24 sata Le Mansa, dvostruki svjetski prvak Formule 1 i pobjednik 24 sata Daytone testirao novu generaciju pickupa Toyota Hilux, sada je i Toyota objavila detalje osvježene osme generacije svog dugovječnog kamioneta. Da podsjetimo, pickup Hilux se proizvodi od 1968. godine, a ovo mu je čak osma generacija!
Novi Hilux kombinira upečatljivi novi dizajn, uključivanje snažnog 2,8-litrenog motora i poboljšanje cestovnih i terenskih sposobnosti uz veću udobnost, unaprijeđenu opremu kao i proširenu paletu radi ciljanja sve veće potražnje vozila široke primjene u Europi.
Nova oprema 'Invincible' (nepobjediv), najizdašnija u klasi, nudi kupcima posebno osmišljen izgled i vrhunsku razinu opreme, bez ugrožavanja čvrstoće, robusnosti i legendarne kvalitete, trajnosti i pouzdanosti koji su Hilux učinili 'najtraženijim pickupom na svijetu'. Od njegovog uvođenja na tržište prije više od 50 godina., nezaustavljivi Hilux stalno i iznova dokazuje svoju nepobjedivost, osvojivši Sjeverni pol, vulkane na Islandu, Antarktik te pobijedivši na Reliju Dakar 2019. godine.
Hiluxova nosivost od 1 tone i mogućnost vuče prikolice do 3,5 tone sada su prošireni na sve karoserijske izvedbe s pogonom na 4 kotača (jednostruka, produžena i dvostruka kabina).
Dizajn i tehnologija u kabini
Lice novog Hiluxa je potpuno preoblikovano novim, hrabrim i snažnim trodimenzionalnim izgledom maske hladnjaka i branika, koji značajno pojačavaju nastup ovog pick-upa na cesti kao i njegovu snažnu staturu, osnažujući istovremeno njegovu legendarnu otpornost, robusnost i sposobnost vožnje po svim terenima.
Ovaj dojmljivi novi vanjski izgled je dodatno naglašen uvođenjem novooblikovanih prednjih i stražnjih sklopova LED svjetala, novih strojno obrađenih i crnih aluminijskih naplataka od 18 cola te predstavljanjem novih boja karoserije - Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze metalik.
Poboljšana unutrašnjost se odlikuje novim dizajnom ploče s instrumentima, i novim, centralno smještenim, zaslonom infotainment sustava od 8 inča na kojem se nalaze mehaničke upravljačke sklopke radi boljeg upravljanja u svim uvjetima vožnje. Unaprijeđeni multimedijski sustav se odlikuje bržim odzivom softvera i zaslona, te sadrži integraciju pametnog telefona i za Apple CarPlay® i za Android Auto™.
Širok popis opreme uključuje sustav pametnog ključa i pokretanje motora tipkom, satelitsku navigaciju, automatski klima uređaj, prednje i stražnje parkirne senzore te ozvučenje s 9 zvučnika JBL Premium Sound System koji se odlikuje 8-kanalnim pojačalom snage 800 Watta kao i tehnologijom CLARi-Fi.
Dodatno naglašavajući ekskluzivnost palete novog Hiluxa, široka ponuda dodatne opreme će omogućiti kupcima naknadno prilagođavanje vozila zahtjevima njihovog poslovanja ili slobodnog vremena. Ta oprema uključuje zaštitni kavez, električni aluminijski pokrov, zaključavanje stražnje stranice sanduka, tvrdi krov za sanduk i utičnicu za napajanje od 12V u sanduku.
Pogonski sklopovi
Ponuda pogonskih sklopova novog Hiluxa je proširena dodavanjem novog, snažnijeg, 2,8-litrenog dizelskog motora od 204 KS (150 kW) (Usklađeno s postupkom NEDC, ovisno o konačnoj homologaciji), koji Toyotinom pickupu daje visokokompetitivne performanse u ovom segmentu. Omogućjući 500 Nm najvećeg okretnog momenta, ovaj novi motor će ubrzati Hilux od 0 do 100 km/h za samo 10,0 sekundi (2,8 sekundi manje nego postojeći 2,4-litreni motor), uz prosječnu potrošnju goriva od 7,8 l/100 km i emisiju CO2 od 204 g/km.
Ciljajući na najzahtjevnije Hiluxove kupce koji traže vozilo za široku primjenu, novi 2,8-litreni motor će biti dostupan u izvedbama s produženom (Extra Cab) i dvostrukom kabinom (Double Cab), uz mogućnost izbora između ručnog mjenjača sa 6 brzina ili automatskog mjenjača sa 6 brzina uz koji dolazi i pogon na sva 4 kotača.
Dinamika vožnje
Za novi Hilux, inženjeri su željeli zadržati legendarne terenske sposobnosti uz istovremeno poboljšanje udobnosti u cestovnoj vožnji. Radi osiguravanja izvanrednih terenskih sposobnosti, Hilux je jedno od rijetkih vozila i dalje vjernih izvedbi sa šasijom koja bolje izdržava uvijanja i daje veću trajnost.
Toyota kaže da su dobnost i vozne sposobnosti novog Hiluxa unaprijeđene poboljšanjem ovjesa i sustava servo upravljača. Ovjes je dorađen poboljšanjima prednjih i stražnjih amortizera, poboljšanom konstrukcijom lisnatih opruga i novim spojnicama radi postizanja mirnije vožnje i smanjenja udara prilikom prelaska preko rupa ili izbočina.
Terenske sposobnosti novog Hiluxa, i tako već bez premca, dodatno su unaprijeđene novom elektroničkom funkcijom koja oponaša učinak mehaničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem (na izvedbama s pogonom na dva kotača); smanjenjem broja okretaja motora na praznom hodu s 850 na 680 okr./min. te ugođenim odzivom gasa radi boljeg nadzora; unaprijeđenim sustavom stabilnosti (VSC) te novim sustavom nadzora kuta kotača.
Oprema Invincible
Na vrhu ponude novog Hiluxa, dostupna u izvedbama s produženom (Extra Cab) i dvostrukom kabinom (Double Cab), je oprema Invincible koja je osmišljena za korisnike koji traže široku primjenu te žele sve pogodnosti i raznovrsnu primjenu pick-upa u kombinaciji s pustolovnijim i profinjenijim izgledom i obiljem opreme.
Detalji vanjskog izgleda koji se nalaze isključivo na opremi Invincible uključuju posebnu masku hladnjaka i branik, donju zaštitnu ploču, zaštitu blatobrana, te poseban izgled kvake vrata, naplataka i stražnje stranice sanduka.
U kabini, Invincible se temelji na specifikaciji High uz ekskluzivnu ploču s instrumentima, crnim metalik i crnim kromiranim umetcima, pa čak i posebnim dizajnom pametnog ključa. Na izvedbi s dvostrukom kabinom (Double Cab), svjetloplava rasvjeta obloga prednjih i stražnjih vrata kao i dvobojne presvlake sjedala od perforirane kože daju dodatni pečat izgledu kabine.
Prodaja novog Hiluxa će započeti ove godine u srpnju u istočnoj, odnosno u listopadu u zapadnoj Europi.