Danas o jednostavnom 'radiju' u Opelovim modelima odavno nema govora. Umjesto toga, koriste se najsuvremeniji multimedijski sustavi koji jamče kvalitetu zvuka bez smetnji s digitalnim DAB+ prijemom i maksimalnim užitkom slušanja za sve putnike u kabini
Blues, rock, hitovi, hip-hop ... stilovi glazbe koji teško mogu biti različitiji, a ipak imaju jednu zajedničku stvar: inspiriraju ljude i pokreću emocije. A gdje se, uvjerljivo, sluša najviše glazba? U autu! Danas najsuvremeniji multimedijski sustavi, poput nove Opel Astre, osiguravaju optimalan zvuk i najbolju zabavu.
Sustavi koji - već standardno u mnogim Opelovim modelima - osiguravaju najbolju povezanost s Apple CarPlay i Android Auto, brojnim mogućnostima personalizacije i navigacijom visokih performansi i odavno predstavljaju više od 'samo' čistog užitka slušanja. Ali znate li kada je radijska zabava stigla u Opelova vozila? A kojim je pionirskim razvojima pomogao unapređivati proizvođač automobila iz Rüsselsheima? Omaž dobroj zabavi tijekom vožnje na 'Svjetski dan radija' 13. veljače.
Uživanje u glazbi na dugim putovanjima: Opel donosi radio u Admiral i Kapitän
Svjetski dan radija obilježava se od 2012. godine u znak sjećanja na osnivanje Radija Ujedinjenih naroda 13. veljače 1946. No, zabava iz etera rođena je početkom 20. stoljeća; u Njemačkoj je, na primjer, prva radio stanica proradila 1923. godine. Fritz von Opel, unuk osnivača tvrtke Adama Opela, također je bio pionir radija u to vrijeme i bio je uključen u osnivanje Südwestdeutscher Rundfunkdiensta, preteče Hessischer Rundfunka.
Gotovo u isto vrijeme, prvi auto radio u SAD-u puštao je glazbu tijekom vožnje. Konačno, 1938. godine došlo je vrijeme za Opel: proizvođač je po prvi put ponudio auto radio kao dodatnu opremu za Admiral, koji je u početku bio pričvršćen ispod armaturne ploče blizu poda.
Samo godinu dana kasnije, za predstavljanje Kapitäna, Opel je ugradio opcijski Blaupunkt radio u kontrolnu ploču – zajedno s kontrolnim i zvučnim utorima koji su bili viši. Prednost: zvuk više ne dolazi iz prostora za noge, već iz sredine automobila, tako da putnici već mogu uživati u hitovima iz tog vremena u mnogo boljoj kvaliteti.
Inovacije za svakoga: ultrakratki val, prozorska antena i radio koji proizvodi Opel
Nakon završetka Drugog svjetskog rata i s početkom 'godina gospodarskog čuda' ubrzao se i daljnji razvoj autoradia i mogućnosti prijema. VHF ili UKW – ultrakratki val – uveden je u Europi 1949. godine. Već u prvoj polovici 1950-ih autoradio u Opelovim modelima imao je prijelomni prijem.
Kao i kod svih tehničkih i tehnoloških razvoja u automobilskom sektoru, Opelov je kredo učiniti inovacije dostupnima svima. I tako, krajem 1960-ih, slijede Opel vozila sa stereo prijemom. Sredinom 1970-ih, marka s munjom čak je lansirala vlastitu ponudu Opel radija u standardnim, komfornim i luksuznim verzijama – potonji s kasetofonom; servis uređaja također je tada obavljao sam Opel.
Pet godina ranije, počevši od 1971., Opel je ponudio novu prozorsku antenu kao opciju, isprva u vrhunskim modelima Admiral i Diplomat. Prema tadašnjim tekstovima tvrtke, njihov prijem bio je 'jednak, u mnogim slučajevima čak i bolji od prijama konvencionalnih štapnih antena'. Vjetrobransko staklo djeluje kao nosač antene, sama antena se proteže u obliku prstena kao jedva primjetan srebrni vodič duž ruba stakla. To znači da to rješenje nije imalo utjecaj na vidljivost - i radijski slušatelji više ne moraju brinuti o održavanju vanjske montirane štapne antene koja je sklonija oštećenjima.
Godine 1977. svi Opelovi radijski uređaji tada su imali prometne informacije - tehnološku inovaciju koja je vožnju učinila mnogo opuštenijom i uštedom vremena, jer je pozornost vozača bila izravno usmjerena na obavijesti na radiju. Na primjer, ako se pritisne tipka dekodera na radiju s kazetama, radio s upozorenjem također se automatski uključuje kada svira kaseta.
Radijski prijem postao je još praktičniji u sljedećem desetljeću. Godine 1981. Opel je lansirao svoj prvi autoradio s automatskom kontrolom glasnoće. Od 1984. testiran je RDS, skraćenica za Radio Data System; Godine 1988. konačno je uveden proces digitalnog prijenosa, koji je omogućio autoradijima da prikazuju dodatne informacije o trenutnom programu ili prometnim izvješćima.
CARIN: Prelazak s radija na navigacijski sustav s planerom rute
Do tada su se vozači morali oslanjati na tiskane karte i radio izvješća o prometu kada su planirali svoje putovanje.1995., Opel je postao prvi proizvođač automobila koji je predstavio model srednje klase s potpuno integriranim navigacijskim sustavom, Vectru. 'Informacijski i navigacijski sustav automobila (CARIN ili Car Informations and Navigationssystem)' koji je razvio Philips pruža putnicima vizualne i akustične informacije o ruti.
Kartografski materijal pohranjen je na CD-u; položaj vozila utvrđuje se svake tri sekunde interakcijom GPS-a, prijema satelitskog signala i sonde magnetskog polja kao i ABS senzora kotača. 'Pravovremene upute za skretanje jednako su dio repertoara elektroničke karte puta kao i savjeti o najboljoj traci prije nezgodnih raskrižja', kaže Opelov oglas. A s drugom generacijom 'Carin 440' u Opel Astri, navigacija je 1998. godine također pronašla put u kompaktnu klasu.
Istodobno, programeri rade na stalnom poboljšanju kvalitete zvuka. Šuštanje ili slične smetnje trebale bi postati prošlost u budućnosti – zahvaljujući Digital Audio Broadcasting (DAB). Digitalni radio prijem omogućuje kristalno čist užitak slušanja velikog broja programa i sada je standard u svim Opel osobnim automobilima i većini komercijalnih vozila.
Od IntelliLinka do multimedijskog sustava: Internet nalazi svoj put do Opelovih automobila
Doba interneta počelo je u Opelovim vozilima 2012.: Marka je predstavila novi infotainment sustav IntelliLink za svog nekonvencionalnog umjetnika prilagodbe Opel ADAM – što ga čini pravim pionirom u segmentu malih automobila. Po iznimno pristupačnoj cijeni od samo 300 eura, u automobil integrira Apple iOS i Android funkcije pametnog telefona. 'Svatko si to može priuštiti', poručuju novinari Auto Bilda i Computer Bilda i predstavljaju pionirski Opelov sustav s 'Connected Car Award' u kategoriji 'Pioneer Award'.
Apple i Google su 2014. prvi put predstavili Apple CarPlay i Android Auto. A samo godinu dana kasnije, Opel je predstavio drugu generaciju IntelliLink infotainmenta – sada kompatibilnog s Android Auto i Apple CarPlay.
A danas? O jednostavnom 'radiju' u Opelovim modelima odavno nema govora. Umjesto toga, koriste se najsuvremeniji multimedijski sustavi koji jamče kvalitetu zvuka bez smetnji s digitalnim DAB+ prijemom; Brojni zvučnici uključujući subwoofere i pojačala, poput hi-fi zvučnog sustava u novoj Astri, osiguravaju maksimalan užitak slušanja sa svakog sjedala.
Osim toga, infotainment sustavi, sa svojim mogućnostima umrežavanja i personalizacije, postaju individualni medij za zabavu i planiranje putovanja. Hands-free mogućnost, rad preko zaslona osjetljivog na dodir ili glasovne naredbe kao i bežična integracija pametnog telefona samo su neke od bezbrojnih mogućnosti koje trenutni modeli od Opel Mokke preko Opel Grandlanda do Opel Astre nude.
Svim ovim se može upravljati intuitivno pomoću digitalnog korisničkog sučelja najnovije generacije, koje je ograničeno na minimalan broj gumba, Opel Pure Panel Cockpit. Radio je postavio temelje za sve ovo, zbog čega Opel također slavi 'Svjetski dan radija' 13. veljače - uz obećanje da će buduće inovacije u infotainment tehnologiji učiniti dostupnim vozačima u svim klasama.