Passat s prodanih više od 30 milijuna primjeraka od 1972. drugi je najuspješniji model prema prodajnim rezultatima nakon VW Golfa, koji je do listopada 2019. prodan od svog debija 1974. godine u preko 35 milijuna komada
Već neko vrijeme se u medijima nagađalo o tome hoće li VW Passat dobiti svoju iduću generaciju, a posebno nakon što je predsjednik koncerna Volkswagen Herbert Diess izrazio dvojbe o njegovoj zamjeni. Naveo je sve veću popularnost Arteona slične veličine i planove o proizvodnji u javnosti dobro prihvaćenog električnog koncepta ID. VIZZION u karoserijskim verzijama limuzina i karavan od 2023. Ne treba zaboraviti i nezaustavljiv uspjeh SUV modela, koji narušavaju tržišni udjel u svima segmentima.
VW Passat je sada u svojoj osmoj generaciji (Typ 3G), koja je na tržište izašla 2015. godine. U međuvremenu je ovaj model doživio i facelif osvježenje krajem prošle godine. Treba reći i kako je Passat s prodanih više od 30 milijuna primjeraka od 1972. drugi najuspješniji model prema prodajnim rezultatima nakon VW Golfa, koji je do listopada 2019. prodan od svog debija 1974. godine u preko 35 milijuna komada. Na trećem mjestu liste svih vremena kod Volkswagena je, naravno VW Buba, koja se između 1938. i 2003 prodala u točno 21.529.646 komada.
Međutim, ovaj model koji se trenutno proizvodi neće biti i posljednji Passat kojeg je Volkswagen proizveo, jer je dobio zeleno svjetlo za devetu generaciju velike limuzine: njegov debi zakazan je za 2023. godinu. Opet će dijeli platformu, motore i arhitekturu sa Škodom Superb. Ovo je sjajna vijest, no mjesto proizvodnje mijenja se i više neće izlaziti iz njemačkog pogona u Emdenu, u kojem se Passat proizvodio više od 36 godina, već iz novog postrojenja koje će uskoro započeti sa sveobuhvatnom rekonstrukcijom za električni SUV ID. 4, koji će planira se tamo proizvoditi od 2022. godine.
U međuvremenu, Volkswagen je objavio kako je započela proizvodnja modela ID.4 i u tvornici u Zwickauu, koja ima ključnu ulogu u sistemskom prijelazu na e-mobilnost. Prvi put velika tvornica za proizvodnju automobila u potpunosti prelazi na e-mobilnost, a ulaganja u tu svrhu iznose oko 1,2 milijarde eura. Sve potrebne preinake dovršit će se tijekom tekuće godine. U 2021. godini, prvoj punoj godini u svojstvu tvornice za električna vozila, tvornicu u Zwickauu napustit će oko 300.000 električnih vozila koja se temelje na modularnoj električnoj platformi (MEB). Radi se o modelima ID.3 i ID.4.
Novi Passat temeljit će se na ažuriranoj verziji modularne MQB platforme koja će sadržavati verzije s pogonom na prednje kotače i na sve kotače, kao i benzinske i dizel motore (uključujući hibridne i dodatke). Glavna novost devete generacije Passata bit će potpuno električni model.
Prema onome što znamo do sada, linije i stil novog modela, interne oznake B9, već su finalizirani i odobreni. Tamo gdje će se Arteon pobrinuti za zadovoljavanje potreba onih koji traže prostran automobil sportskog i elegantnog stila, Passat će se moći više fokusirati na jedan od svojih glavnih aduta, na veliku dostupnost prostora za putnike i prtljagu. Prevedeno drugim riječima, izgled novog Passata bit će više 'tradicionalan' i manje inovativan od modela poput Arteona i ID. Vizziona, također kako ne bi riskirali moguć sukob među modelima koncerna. Potvrđene su navodno i karavanska inačica Variant te Alltrack s podignutom karoserijom, pogonom na sva četiri kotača i vanjskim SUV-ovskim zaštitnim dodacima.