Škoda ulazi u 2025. godinu s najmlađim i najopsežnijim portfeljem modela do sada, koji obuhvaća 12 modelnih serija. Uz već spomenute Elroq, Enyaq i Kylaq, Škoda planira predstaviti i urbani crossover Epiq te veliki obiteljski SUV
Češki proizvođač automobila Škoda Auto je 2024. godinu zaključila s impresivnim rezultatima, potvrđujući svoju poziciju jednog od vodećih proizvođača automobila u Europi i globalno. Unatoč izazovnom tržišnom okruženju, Škoda bilježi rast prodaje, širi svoj portfelj modela, posebice u segmentu električnih vozila (EV), i nastavlja s internacionalizacijom poslovanja.
Prodajni uspjesi: Škoda u Europi i svijetu
Škoda je u 2024. godini isporučila 926.600 vozila širom svijeta, što predstavlja porast od 6,9 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj uspjeh je uvelike potaknut snažnom potražnjom na europskom tržištu, gdje je Škoda potvrdila svoju poziciju četvrtog najprodavanijeg proizvođača automobila.
Njemačka je i dalje najveće tržište za Škodu s 187.100 isporučenih vozila (+18,5 posto), a slijede je Češka (84.500) i Ujedinjeno Kraljevstvo (78.700). Značajan rast zabilježen je i u Turskoj (+25,7 posto), Poljskoj (+13,9 posto) i Španjolskoj (+20,6 posto).
Škoda u Hrvatskoj u 2024.
Analiziramo li samo Hrvatsku prema prodajnim rezultatima, Škoda je 2024. s ukupno 8412 automobila držala 13,18 posto tržišta našeg tržišta novih automobila. Kad je riječ o modelima, i tu je Škoda 2024. završila prva na listi najprodavanijih modela s modelom Octavia s 4131 komadom (6,47 posto tržišta). Spomenimo kako je 2024. godine Volkswagen T-Cross završio drugi s 2335 komada (3,66 posto), a Suzuki Vitara treća s 2038 komada (3,19 posto).
Marka Škoda je u posljednjih 5 godina na hrvatskom tržištu osvojila ukupno 5 prvih i 5 drugih mjesta prema prodajnim rezultatima. Pojasnimo, od 2021. do 2024. godine češki je proizvođač bio 2 puta prvi i 3 puta drugi među svim markama automobila novoregistriranih u Hrvatskoj. Samo je Volkswagen kao marka bio ispred Škode od 2021. do 2023., no obje marke, naravno, pripadaju istom VW koncernu. Broj prodanih automobila Škode je varirao od 4506 (2022.) do 8412 (2024.) komada ili između 10,22 do 15,62 posto svih modela na domaćem tržištu.
Škoda Octavia i SUV modeli: Predvodnici prodaje
Najprodavaniji model i dalje je Škoda Octavia, s 215.700 isporučenih primjeraka i rastom od 12,4 posto. Slijede je SUV Kamiq (126.000; +8,2 posto) i Fabia, koja je zabilježila najveći postotni rast od 24,1 posto (117.100 primjeraka). Ovi podaci pokazuju Škodinu sposobnost da zadovolji različite potrebe kupaca, nudeći širok raspon modela, od kompaktnih gradskih automobila do prostranih SUV-ova.
Škoda električna vozila: Enyaq i novi Elroq
Škoda je ozbiljno zakoračila u segment električnih vozila, a Škoda Enyaq je postao treći najprodavaniji električni automobil u Europi u 2024. godini, s 79.500 isporučenih primjeraka. Enyaq se posebno istaknuo u Njemačkoj, gdje je bio drugi najprodavaniji električni automobil s preko 25.000 prodanih primjeraka.
Nakon uspjeha Enyaqa, Škoda je predstavila novi električni kompaktni SUV, Elroq. Već do početka ožujka 2025. godine, Škoda je primila preko 35.000 narudžbi za Elroq, što ukazuje na veliki interes kupaca. Elroq se na mnogim tržištima nudi po cijeni usporedivoj s modelom Karoq s motorom s unutarnjim izgaranjem, što ga čini privlačnom opcijom za one koji razmišljaju o prelasku na električni pogon. Početna cijena za Elroq u odabranim europskim tržištima je oko 33.000 eura.
Internacionalizacija: Škoda osvaja nova tržišta
Škoda nastavlja s internacionalizacijom poslovanja, fokusirajući se na tržišta izvan Europe. U Indiji je predstavljen novi kompaktni SUV Kylaq, razvijen i proizveden lokalno za indijsko tržište. Kylaq je Škodin prvi model u popularnom segmentu vozila ispod 4 metra, koji čini gotovo 50 posto prodaje automobila u Indiji.
Škoda također planira započeti proizvodnju vozila u Vijetnamu, u novoj tvornici u provinciji Quang Ninh. Početna proizvodnja bit će usmjerena na modele Kushaq i Slavia, koristeći sinergije s indijskim proizvodnim pogonima. Osim toga, Škoda se ponovno vratila na tržište Kazahstana, gdje je prošle godine prodala više od 1400 vozila, te najavljuje otvaranje zastupstva u Omanu.
Budućnost: Škoda modeli za 2025. i dalje
Škoda ulazi u 2025. godinu s najmlađim i najopsežnijim portfeljem modela do sada, koji obuhvaća 12 modelnih serija. Uz već spomenute Elroq, Enyaq i Kylaq, Škoda planira predstaviti i urbani crossover Epiq te veliki obiteljski SUV. Tvrtka nastavlja ulagati u razvoj novih tehnologija i širenje svoje prisutnosti na globalnom tržištu, potvrđujući svoju ambiciju da ostane jedan od vodećih proizvođača automobila u svijetu. Volkswagen Group, čiji je Škoda dio, također nastavlja s ulaganjima.
Škodina uspješna 2024. godina i ambiciozni planovi za budućnost pokazuju da je tvrtka na pravom putu, spremna odgovoriti na izazove i iskoristiti prilike koje donosi transformacija automobilske industrije.
Veliki električni SUV sa sedam sjedala stiže 2026.
Škoda se sprema na veliki korak u svijetu električnih vozila lansiranjem novog, prostranog SUV-a s tri reda sjedala i mjestom za sedam putnika. Nazvan 'Space', ovaj model predstavlja električnu alternativu popularnom Kodiaqu, kombinirajući praktičnost s najnovijom tehnologijom. Očekuje se da će na tržište stići 2026. godine.
Dizajn iInspiriran budućnošću
Space preuzima Škodin novi dizajnerski jezik 'Modern Solid', već viđen na manjem električnom SUV-u Elroq i nedavno redizajniranom Enyaqu. Karakterizira ga 'Tech-Deck Face' prednji dio, s tankom maskom hladnjaka okruženom LED svjetlima i dnevnim svjetlima.
Iako je produkcijski model znatno 'smireniji' u odnosu na Škodin koncept Vision 7S iz 2022. godine, zadržava elegantne linije. Bočni profil je tradicionalniji, s klasičnim prozorima umjesto onih bez okvira s koncepta, ali i dalje minimalistički, s uvučenim ručkama na vratima. Stražnji dio krasi tanak LED svjetlosni potpis i spojler na vratima prtljažnika, dizajniran za poboljšanje aerodinamike.
Praktičnost i prostranost
Škoda je poznata po pametnim rješenjima za interijer, a Space neće biti iznimka. Očekuju se praktični detalji poput pretinaca obloženih tkaninom, skrivenih mjesta za odlaganje kišobrana i prostranog prtljažnika. Kabina će nuditi dovoljno mjesta za sedam putnika u tri reda, a središnja konzola drugog reda imat će integrirano dječje sjedalo.
Interijerom će dominirati 14,6-inčni zaslon osjetljiv na dodir, 8,8-inčni digitalni instrumentni klaster i head-up zaslon s proširenom stvarnošću. Volan je pravokutnog oblika s dva kraka. Izgled interijera prati filozofiju minimalizma, s velikim zaslonom, ali i fizičkim kontrolama za ključne funkcije, uključujući 'Smart Dials' viđene na novom Kodiaqu.
Tehnologija i performanse
Iako Škoda još nije otkrila sve tehničke detalje, Space će se vjerojatno temeljiti na MEB+ platformi Volkswagen Grupe, koju koristi i veliki VW ID.7. Očekuje se dužina od oko 4,9 m, što ga čini najvećim modelom u Škodinoj ponudi.
Što se tiče pogonskog sklopa, Space bi mogao posuditi postavke iz ID.7. To znači bateriju od 86 kWh i stražnji motor od 210 kW (282 KS). Britanski Autocar predviđa WLTP domet veći od 640 km, iako će stvarni domet ovisiti prvenstveno o uvjetima vožnje. Bit će dostupne verzije s pogonom na stražnje i na sve kotače. Maksimalna brzina punjenja trebala bi biti oko 200 kW.
Konkurencija i dostupnost
Space će se suočiti s jakom konkurencijom na tržištu električnih SUV-ova. Glavni konkurenti uključuju Hyundai Ioniq 9, Kia EV9, Tesla Model Y, Volvo EX90, Peugeot e-5008, Mercedes-Benz EQB i Hondu Prologue.
Službeno predstavljanje očekuje se krajem ove godine, a prodaja bi trebala započeti 2026. godine. Svojim intrigantnim dizajnom, prostranošću i obećavajućim performansama, Škoda Space ima potencijal postati važan igrač na rastućem tržištu električnih vozila. Škoda, naravno, još nije objavila cijenu budućeg SUV-a sa 7 sjedala, ali se očekuje da će biti konkurentna u segmentu.