gume

Ispitivanje guma bez vozača? Pogledajte kako radi Continentalovo automatizirano postrojenje za testiranje kočenja guma

19.02.2024 u 12:44

Bionic
Reading

Jedinstveno postrojenje AIBA omogućuje precizno ponovljive ispitne procese za provjeru performansi novih guma za automobile i kombije na različitim cestovnim površinama – suhim i mokrim – u laboratorijskim uvjetima

Continental je od 2012. izveo više od milijun vožnji u svom potpuno automatiziranom postrojenju za ispitivanje kočenja guma poznatoj kao AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer ili Automatizirani analizator kočenja u zatvorenom prostoru). Postrojenje, koje je jedinstveno u cijelom svijetu, omogućuje precizno ponovljive ispitne procese za provjeru performansi novih guma za automobile i kombije na različitim cestovnim površinama – suhim i mokrim – u laboratorijskim uvjetima.

Njegove prednosti ne leže samo u posebnom ispitnom okruženju. U postrojenju se bespilotna vozila vođena tračnicama automatski ubrzavaju do brzina do 120 km/h duž pruge duge gotovo 100 metara. Zatim se autonomno koče na stazi za kočenje dugoj 75 metara. Za ovaj proces nije potrebno gorivo. To je zato što se ubrzanje odvija uz pomoć elektromagnetskog linearnog pogona posuđenog iz moderne tehnologije roller-coastera.

Continental AIBA automatizirani analizator kočenja u zatvorenom prostoru Izvor: Promo fotografije / Autor: Continental

Postrojenje AIBA također eliminira potrebu za mnogim kilometrima vožnje koji su potrebni na normalnim ispitnim stazama za pokretanje i povlačenje. Postrojenje za testiranje stoga je, prema proizvođaču, primjer Continentalove snažne predanosti maksimalnoj sigurnosti vožnje u prometu. Također odražava sveobuhvatne napore tvrtke da razvije i proizvede sve ekološki prihvatljivije gume.

'AIBA postrojenje je jedno od najmodernijih postrojenja za ispitivanje kočenja guma na svijetu. Čak i nakon korištenja više od 10 godina. Možemo postići posebno visoku razinu usporedivosti rezultata ispitivanja u potpuno klimatiziranom okruženju neovisnom o vremenskim prilikama i potpuno automatiziranom,' objasnio je Meletis Xigakis, voditelj Globalnog testiranja guma u Continentalu. 'Kočenje je bitno za sigurnost na cesti. Zato smo uložili puno truda kako bismo mogli što preciznije analizirati performanse naših guma.'

Više od milijun testnih vožnji za maksimalnu sigurnost na cesti

Otprilike dvije trećine svih testova kočenja guma u Continentalu odvija se u AIBA postrojenju. Fokus je ovdje na prototipovima novih guma, za koje je potvrđena i dodatno optimizirana interakcija novih ili modificiranih gumenih smjesa i dizajna gaznog sloja. Ali također, na provjeru performansi nove serijske gume. Od puštanja u pogon, programeri su testirali više od 130.000 guma. U gotovo 12 godina odrađeno je više od milijun testnih vožnji. Za razliku od virtualnih simulacija, potpuno automatizirano postrojenje za ispitivanje kočenja guma koristi stvarna vozila na stvarnim cestovnim površinama.

To omogućuje učinkovita, precizna i usporediva ispitivanja guma – bez obzira na promjenjive vanjske utjecaje kao što su temperatura, vjetar i sunčeva svjetlost. Ispitivanja kočenja mogu se čak provesti neovisno o svojstvima specifičnim za vozilo. Continental također testira gume od 2022. uz pomoć analitičkog vozila AIBA (AVA ili Analytical Vehicle AIBA). Ovo je potpuno električno testno vozilo bez vozača razvijeno u tvrtki koje se može koristiti umjesto serijskog automobila ili kombija.

Visoka kvaliteta guma zahvaljujući opsežnim ispitivanjima

Fizička ispitivanja u AIBA postrojenju sastavni su dio opsežnih postupaka testiranja koje Continental koristi kako bi osigurao da njegove gume nude optimalne performanse na suhim, mokrim, snježnim i zaleđenim cestama. Prije stvarnog početka proizvodnje, novi modeli guma godišnje prijeđu oko 25 milijuna kilometara na ispitnim uređajima s valjcima i ispitnim stazama. To odgovara otprilike 625 orbita oko Zemlje. Ovo također uključuje probne vožnje za određivanje subjektivnih performansi guma na cesti s probnim vozačima, koje se provode na testnim stazama Continentala diljem svijeta.

Continental AIBA automatizirani analizator kočenja u zatvorenom prostoru Izvor: Promo fotografije / Autor: Continental

Ogroman trud koji Continental ulaže u svoje testove guma se isplati. Jedan primjer za to je WinterContact TS 870, koji je dobio 'najbolje ocjene na zimskim i mokrim cestama' u ADAC-ovom testu zimskih guma 2023. i tako zauzeo prvo mjesto. Njemački auto klub ADAC, najveća europska automobilska udruga, hvali precizne i pouzdane performanse kočenja na suhim cestama, beskompromisne performanse kočenja na mokrim i zimskim cestama i visoku predviđenu kilometražu ove gume. Continentalovi opsežni postupci testiranja omogućili su prije svega performanse gume.

Održivost i učinkovitost kroz AIBA-u

Inovativno postrojenje za ispitivanje kočenja guma također podržava Continentalovu strategiju održivosti. Tijekom proteklih 12 godina ušteđeni su vrijedni resursi zahvaljujući objektu AIBA i elektromagnetskom linearnom pogonu. Izbjegnuto je oko 166.000 kilometara potrebnih na normalnim testnim stazama za pokretanje i kretanje. Time je ušteđeno 16.600 litara goriva i gotovo 40 tona CO2. Električna energija za postrojenje za ispitivanje kočenja AIBA-e u potpunosti se proizvodi iz obnovljivih izvora energije od kraja 2020. Od tada je Continental koristi na svim svojim proizvodnim i ispitnim lokacijama. U tu svrhu tvrtka dobiva jamstva podrijetla prema kriterijima globalne inicijative RE100.

Continental je još dodao, kako je predan tome da gume budu još energetski učinkovitije i ekološki prihvatljivije u smislu proizvodnje, upotrebe i mogućnosti recikliranja. U tu svrhu, vrhunski proizvođač guma dosljedno ulaže u istraživanje i razvoj novih tehnologija, alternativnih materijala i ekološki prihvatljivih proizvodnih procesa. Continental ima za cilj postići 100-postotnu ugljičnu neutralnost duž cijelog lanca vrijednosti najkasnije do 2050. godine.