Ponovna obrada za visoke mehaničke zahtjeve u izgradnji guma odvija se bez posrednih kemijskih koraka, a sekundarna sirovina ima jednako visoku kvalitetu 'djevičanskog' PET-a
Njemački proizvođač guma Continental je objavio kako će omogućiti uporabu prerađenog poliestera dobivenog iz recikliranih plastičnih boca u proizvodnji guma od 2022. Nova održiva poliesterska pređa dobivat će se iz boca od polietilen tereftalata (PET) mehaničkim postupkom i koristit će se u izgradnji noseće konstrukcije (karkase) guma. Ovo može u potpunosti zamijeniti konvencionalni poliester. Zajedno sa svojim partnerom za suradnju i dobavljačem OTIZ -om, stručnjakom za vlakna i proizvođačem tekstila, njemački proizvođač guma je razvio posebnu tehnologiju za recikliranje PET boca bez prethodno potrebnih kemijskih koraka i kako bi poliesterska pređa postala funkcionalna za visoke mehaničke zahtjeve gume. Tijekom takozvanog recikliranja, PET boca postaje PET materijal visokih performansi.
'Već 2022. godine moći ćemo koristiti materijal dobiven iz recikliranih PET boca u proizvodnji guma. U našem inovativnom procesu recikliranja, vlakna se odvajaju od recikliranog PET -a bez prethodnog razbijanja materijala na njegove komponente', kaže dr. Andreas Topp, odgovoran za materijale, razvoj procesa i industrijalizaciju u poslovnom području tvrtke Continental Tyres. Dodaje i sljedeće: 'Već na ovogodišnjoj IAA MOBILITY u Münchenu predstavit ćemo visoko inovativnu konceptualnu gumu s poliesterskom pređom izrađenom od recikliranih PET boca. Korištenjem pređe od recikliranog poliestera činimo još jedan važan korak u smjeru unakrsne kružne ekonomije proizvoda.'
Proizvodnja guma od reciklirane PET boce
Kao dio procesa recikliranja, boce se prvo sortiraju, skidaju čepovi i na kraju mehanički čiste. Nakon mehaničkog usitnjavanja, one se tope i granuliraju; nakon toga slijedi polimerizacija u krutom stanju i modificirani postupak predenja. 'Naš modificirani proizvodni proces omogućuje nam dobivanje poliesterske pređe za izradu guma iz PET boca bez ikakvog procesa polimerizacije iz monomera', objašnjava dr. Derren Huang, voditelj istraživanja i razvoja u OTIZ -u.
Laboratorijska ispitivanja i ispitivanja guma koje je proveo Continental pokazali su da se vlakna sekundarnih sirovina ponašaju jednako dobro kao i do sada korištena vlakna. Iste su kvalitete kao i 'djevičanski' PET, jednako su stabilni i posebno su prikladni za gume zbog svoje lomne čvrstoće, žilavosti i toplinske stabilnosti.
Konvencionalni PET dugo se koristio kao materijal u izgradnji automobilskih guma jer zadržava svoj oblik čak i pri visokim opterećenjima i temperaturama te na taj način osigurava sigurnost pri svim brzinama vožnje. Korištenje recikliranog PET -a čuva vrijedne resurse u izgradnji guma: danas se konvencionalna guma za osobna vozila sastoji od oko 400 grama poliesterske pređe. To znači da se više od 60 recikliranih PET boca u budućnosti može koristiti za kompletan set guma za vozila.
Kružno gospodarstvo sastavni je dio strategije održivosti
Recikliranje postaje sve važnije u dizajnu, razvoju i proizvodnji vrhunskih guma. Najkasnije do 2050. godine Continental namjerava sukcesivno koristiti 100 posto održivo proizvedene materijale u svojim proizvodima za gume. Korištenjem recikliranog PET -a proizvođač guma uspijeva napraviti daljnji korak prema kružnoj ekonomiji.
'Za nas je otpad sutrašnji proizvodni materijal jer vidimo model budućnosti u kružnom gospodarstvu. Predanost Continentala da aktivno oblikuje i pokrene ovu transformaciju nudi nam početak u budućem poslovanju, a time i našoj budućoj održivosti', kaže Claus Petschick , Voditelj održivosti u poslovnom području guma Continental. 'Naša je ambicija jasna: najkasnije do 2050. godine želimo potpuno zatvoriti cikluse proizvoda i resursa zajedno s partnerima i dobavljačima'.