HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo novi Fiat 600 Hybrid: Izvrsna blagohibridna MHEV alternativa čisto električnom 600e

11.09.2024 u 14:04

Bionic
Reading

Pokreće ga kombinacija 3-cilindričnog 1,2 l benzinca od 100 KS (75 kW), litij-ionske baterije od 48 V i novog 6-stupanjskog električnog mjenjača s dvostrukom spojkom koji uključuje elektromotor od 21 kW (29 KS), inverter i središnju jedinicu prijenosa. Stiže i verzija sa 136 KS

Fiat je održao hrvatsku premijeru modela 600 Hybrid, koji za razliku od prethodno predstavljenog potpuno električnog modela 600e sada nudi i blagohibridnu MHEV verziju. Ova bi izvedba mogla biti puno zanimljivija za sve one kojima su potpuno električni automobili nedohvatni po pitanju cijena ili same koncepcije EV vozila.

Osim što smo saznali sve detalje o ovoj MHEV verziji isprobali smo i ulazni model 600 Hybrid 1.2 100 AT s automatskim mjenjačem. Napomenimo i kako dosadašnji direktor uvoznika za Fiat, Alfa Romeo, Jeep i Lancia, Fiat Professional Autocommerce Hrvatska (u sklopu Emil Frey grupe) Božidar Zupan odlazi u zasluženu mirovinu, a na njegovo mjesto nastupa Tomislav Miletić koji uz ove marke vodi i Peugeot, Citroën, DS Automobiles i pridruženi program lakih gospodarskih vozila.

I na hrvatskoj premijeri EV modela 600e prije pola godine smo naglasili kako se modelom 600 talijanska marka iz Stellantis grupe i doslovno vratila u B-segment automobila, uzimajući ono najbolje iz segmenta malenih gradskih automobila, nadogradivši ga u svakom aspektu: povećan prostor, povećan domet, povećan osjećaj Dolce Vita (s talijanskog jezika prevedeno: slatki život).

Tako novi Fiat 600 kao model uzima najbolje iz B i B-SUV svijeta kako bi ponudio 'prekrasno, radosno i razmaženo iskustvo vožnje'. Sve se to naravno odnosi i na ovu MHEV verziju 600 Hybrid.

FIAT 600 Hybrid Izvor: Promo fotografije / Autor: FIAT

Vanjski dizajn

Kad je riječ o vanjskom izgledu nema razlika između modela 600e i 600 Hybrid (osim natpisa Hybrid straga), no u usporedbi s novim Fiatom 500, njegov poboljšani izgled ima oštrije i upornije lice, osvježeni potpis s kromiranim 600 sprijeda i sa strane te obnovljeni identitet LED rasvjete.

Elegantan, ali dinamičan vanjski izgled pojačan je većim kotačima (do 18” i promjera 690 mm), crnim mat obručima i lukovima kotača, dok se tipični talijanski stil također može vidjeti u talijanskoj zastavi na stražnjem braniku. Nekoliko šarmantnih značajki ističe njegove vanjske linije, poput sjajnih crnih detalja, kromiranih naglasaka i sjajnih znakova na stražnjim svjetlima.

Potpuno novi Fiat 600 se prema vanjskim dimenzijama nalazi između Fiatovih modela Punto i 500X, točno na pola puta između segmenata B-Hatchback i B-SUV. Dugačak je 4,17 m kako bi bio u samoj sredini B-segmenta. Ali, nije običan model B-segmenta, već Super B.

Preciznije, njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4171 mm, širina 1781 mm (s retrovizorima 1981 mm), visina 1523 mm, međuosovinski razmak 2562 mm, prednji prevjes 846 mm, stražnji prevjes 763 mm. Visina od tla je 199 mm. Krug okretanja je 10,5 m.

Osim što pruža kapacitet pohrane najbolji u klasi u putničkom prostoru, Fiat 600 Hybrid ima i nešto veći prtljažnik od modela 600e. Sa zapremninom od 385 l (600e ima 360 l), koja se može povećati do 1256 l (600e ima 1231 l) kad su stražnja sjedala preklopljena.

Modeli razine opreme La Prima imaju vrata prtljažnika s električnim upravljanjem bez upotrebe ruku. Uključuje vrata prtljažnika s električnim upravljanjem i senzorom koji reagira na pokret noge, a nalazi se na sredini u donjem dijelu stražnjeg odbojnika. Omogućuje otvaranje ili zatvaranje vrata prtljažnika bez upotrebe ruku, pokretom noge. Ova značajka funkcionira kad vozilo detektira ključ u blizini.

Dno prtljažnika na verziji La Prima modularno je zahvaljujući podesivom dnu poda prtljažnika. U najvišem položaju ispod njega se može pohraniti kabel za punjenje Mode 3. Osim toga, kad su sjedala preklopljena do kraja, podesivo dno prtljažnika u višem položaju omogućuje kreiranje ravne površine poda.

Težina hibridnog modela je 1280 kg (600e je 1520 kg, pri čemu na njegovu bateriju otpada 339 kg). Što se kotača tiče dostupne 16 i 18 colne verzije, s gumama dimenzija 215/65R16 i 215/55R18.

Po pitanju boja, kao i u slučaju modela 600e i kod 600 Hybrid su dostupne u razini opreme 600 tri vanjske boje: standardna crvena, bijela i crna. Kod izvedbe La Prima dostupan je u 4 različite boje koje podsjećaju na talijansku ljepotu i prirodne krajolike: narančasta Sunce Italije, plava More Italije, siva Zemlja Italije, svjetloplava Nebo Italije.

Unutrašnjost

Kao i kod EV modela MHEV 600 Hybrid ima petera vrata. U njega stane udobno pet osoba i raspolaže s 15 litara unutarnjeg spremišta, s najboljim prednjim spremištem u klasi.

Savršeno prilagođena mladim kupcima koji traže ekološki prihvatljivo rješenje mobilnosti, početna verzija novog Fiat 600 Hybrid ima ekskluzivna sjedala od reciklirane tkanine s bijelim detaljima i mat crnu instrumentnu ploču napravljenu iz plastike na biološkoj osnovi.

Novi Fiat 600 Hybrid La Prima nudi stil, tehnologiju i udobnost kako bi osigurao impresivno talijansko Dolce Vita iskustvo. Opremljen najsuvremenijim značajkama sigurnosti i pomoći, donosi sve povezane prednosti gradske i izvangradske mobilnosti s Level 2 Assisted Driving.

Iznutra, obje verzije karakterizira namjenski HMI s posebnom bojom za Powermeter protok energije, poluge mjenjača koje omogućuju promjenu stupnjeva prijenosa u ručnom načinu rada i e-Auto OFF za zaustavljanje ICE putem zaslona radija.

Povezane usluge: dva nova paketa za veću udobnost vožnje

Novi Fiat 600 Hybrid svojim kupcima nudi dva paketa povezanih usluga: Connect One i Connect PLUS. Usredotočen primarno na sigurnosne potrebe, Connect ONE - već uključen u serijsku opremu kod kupnje vozila - nudi usluge pomoći i hitnih poziva, ali i vrijedne informacije pružajući mjesečne podatke o ispravnosti vozila.

Paket Connect PLUS osmišljen je kako bi iskustvo vožnje u vozilu i izvan njega učinio ugodnijim. Uključuje navigacijske usluge, značajke za daljinsko upravljanje vozilom putem FIAT aplikacije, za praćenje stila vožnje i ostalo.

Novi Fiat 600 Hybrid također nudi nešto novo što je važno za današnje vrijeme: Izvješće o putovanju (Trip Report). Pomoću ove značajke moguće je analizirati navike vožnje i poboljšati utjecaj na potrošnju, procjenjujući njihov utjecaj na okoliš i utjecaj stila vožnje na stanje vozila.

Fiat 600 Hybrid
  • Fiat 600 Hybrid
  • Fiat 600 Hybrid
  • Fiat 600 Hybrid
  • Fiat 600 Hybrid
  • Fiat 600 Hybrid
    +61
Fiat 600 Hybrid - hrvatska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Autocommerce Hrvatska

MHEV blagohibridna tehnologija

MHEV motor ugrađen u novi Fiat 600 Hybrid najbolji je primjerak tehnologije i osigurava udobnost i performanse. Zahvaljujući ovoj naprednoj tehnologiji, Novi 600 Hybrid nudi pravo hibridno iskustvo, omogućujući kupcu da uživa u ultra-glatkom i električnom iskustvu vožnje ne samo kada putuje u gradu ispod 30 km/h, već i na gradskim i prigradskim cestama kada vozač popušta pritisak na papučicu gasa, na ravnom ili na nizbrdici, te u istoj situaciji na autocesti.

Vozilo omogućuje glatku vožnju i putovanje zahvaljujući remenskom pokretaču koji osigurava tih i učinkovit prijelaz između motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora.

Tajna performansi leži u sinergiji između 3-cilindričnog 1,2-litrenog ICE motora koji razvija do 100 KS (75 kW) i 205 Nm, litij-ionske baterije od 48 V i novog 6-stupanjskog električnog mjenjača s dvostrukom spojkom koji uključuje elektromotor od 21 kW (29 KS), inverter i središnju jedinicu prijenosa, pružajući najbolju optimizaciju ove kompaktne izvedbe. Kasnije će biti dostupna i verzija s ICE motorom snage 136 KS (101 kW). Pogon je na prednja dva kotača.

'Dodatna' električna snaga poboljšava elastičnost pri niskom broju okretaja i tijekom početka vožnje, osigurava vozaču tiho pokretanje i brz odgovor, s transparentnim i brzim prijelazima. Štoviše, ova tehnologija omogućuje obnavljanje energije dok vozilo koči. U normalnim uvjetima vožnje, motor je dizajniran za optimalnu potrošnju goriva i do 15 posto manje emisija CO2 u usporedbi s čistim ICE motorom s automatskim mjenjačem, također zahvaljujući Millerovom ciklusu, i samo 110 do 114g procijenjenog CO2 što ga čini konkurentnim u usporedbi s drugim markama.

Fiat navodi sljedeće podatke za model 600 Hybrid: ubrzanje od 0-100 km/h je 10,5 s (snažniji motor 8,5 s), krajnja brzina 184 km/h (snažniji 200 km/h), prosječna potrošnja goriva 4,8-4,9 l/100 km (snažniji ima identične brojke).

Vožnja na električni pogon

Hibridni pogon ima višestruke prednosti, ne samo u pokretanju u 100 posto električnom načinu rada (e-launch): glatko, tiho i bez gubitka goriva. Isto tako, električni motor poboljšava učinkovitost i dinamiku vozila, omogućujući automobilu da u određenim situacijama putuje s isključenim motorom s unutarnjim izgaranjem. Ovaj se način rada aktivira tijekom gradske vožnje ispod 30 km/h, s otprilike 1 km punog električnog dosega na gradskim i prigradskim cestama s glatkom vožnjom, kada vozač otpusti papučicu gasa u stabiliziranim uvjetima ili na nizbrdici, te u istoj situaciji na autocesti. Na taj način se može kompatibilno upravljati potrošnjom energije i razinom napunjenosti baterije.

Također, može se koristiti samo električna baterija uz funkciju e-creeping, koja omogućava više kratkih pokretanja naprijed bez pritiska na papučicu gasa - na primjer, u prometnoj gužvi (e-queueing). Automobil se također može parkirati u potpuno električnom načinu rada, bilo u prvoj brzini ili unatrag (e-parking). Dodatno, hibridni pogon osmišljen je za povrat energije tijekom kočenja.

Prednosti ove tehnologije su očite: manja potrošnja i emisije te više poštovanja prema okolišu. Manje zagađenja bukom i više udobnosti i zabave, zahvaljujući uglađenom radu elektrificiranog mjenjača s dvostrukom spojkom i brzom odzivu na papučicu gasa.

Ove značajke koje nudi nova tehnologija na novom Fiat 600 daju dodatni poticaj svakodnevnom životu, jednostavne su za korištenje i mogu zadovoljiti svačije potrebe u smislu slobode kretanja.

Prvi dojmovi

Mi smo isprobali ulazni model 600 Hybrid 1.2 100 AT djelomično se vozeći gradskim prometnicama, ali i autocestom. Da nismo znali da je riječ o slabijem i trenutno jedinom dostupnom motoru od 100 KS pomislili bi da je riječ o motoru sa 136 KS.

Novi Fiat 600 Hybrid ima prilično solidno do 100 km/h i praktički trenutačni okretni moment iz e-motora. Performanse motora s unutarnjim izgaranjem stoga su brzo dostupne prilikom ponovnog pokretanja i optimiziraju se performanse, ublažavajući učinak efekta 'turbo rupe' i osiguravajući spremnu reakciju pritiska na papučicu gasa.

Slično, ako se pokreće u čistom električnom načinu rada, motor s unutarnjim izgaranjem se pali kako bi pomogao u potražnji za snagom. Auto jako lijepo leži na cesti, i ima prilično puno mjesta unutar kabine.

Za kraj, hibridni pogonski sklop je dostupan u dvije razine opreme: Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija. Tako cijena kreće s modelom 600 Hybrid ulazne razine opreme 1.2 100 AT s automatskim mjenjačem od 23.990 eura, slijedi ulazna razina modela 1.2 136 AT od 24.990 eura. Razina opreme La Prima kreće od modela 1.2 100 AT od 27.990 eura i 1.2 136 AT od 28.990 eura.

U cijenu je uključeno i jamstvo u trajanju 5 godina ili 120.000 km.