HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo Dongfeng Box: Pametno osmišljen električni gradski mališan B-segmenta

01.03.2025 u 17:12

Bionic
Reading

Elektromotor snage 70 kW (95 KS) sa 160 Nm okretnog momenta je posve dovoljan s obzirom da je riječ o gradskom električnom automobilu. Ubrzanje od 0-100 km/h je 12,5 s, odnosno od 0-50 km/h za 4,6-4,8 s. Na izbor su i dvije LFP baterije: 31,4 kWh (Style) ili 42,3 kWh (Premium)

Dongfeng Box, potpuno električni gradski mališan duljine tek nešto više od 4 m, je ovaj tjedan imao svoju hrvatsku premijeru. Proizvođač, kineska grupacija Dongfeng, je tako na domaće tržište doveo, nakon dva već dobro prihvaćena Forthing modela T5 EVO i U-Tour, jedan urbani model prilično atraktivnog imena: Box, u prijevodu – kutija. Mi smo u Autozoni iskoristili priliku i provozali Box, pa vam donosimo svoje prve dojmove. Ovo je sve što trebate znati o ovom prilično simpatičnom, ali i lijepo dizajniranom modelu.

Na samoj premijeri smo imali priliku uživo vidjeti i EC75, potpuno električno lako gospodarsko vozilo u europskom segmentu kombija ukupne mase do tri tone. Uz još širi spektar inovativnih značajki i pametnih tehnologija, novi EC75 nudi i veću učinkovitost, dizajn i kvalitetu.

Vanjski dizajn i dimenzije

Potpuno novi Box već na prvi pogled uživo impresionira svojim jedinstvenim dizajnom. Box dolazi u dvije razine opreme: Style i Premium. Zaobljene linije i razigrani elementi daju mu svjež i moderan izgled. Zanimljivo osmišljena prednja dnevna LED svjetla uokviruju LED adaptivna prednja svjetla, koja su standardna u razini opreme Premium.

Bočne linije nude klasični hatchback oblik gradskog automobila s petera vrata. Inače, vrata su bez okvira prozora. Uz uvlačive kvake vrata, što je za jedno električno vozilo posve primjereno tehničko-dizajnersko rješenje, tu su i atraktivno u crno obojani okomiti A, B i C stupovi.

Bočni retrovizori s električno sklopivi i djelomično u osnovnoj boji karoserije, a dijelom su u crnoj boji. Na vratima su i zanimljivo riješeni u crno obojani štitnici s atraktivnom lajsnom, u našem slučaju, bakrenom bojom.

Završetak krova je riješen naglašenim krovnim spojlerom. Stražnja vrata prtljažnika su na gornjoj polovici obojana u crno. Što je u dojmljivom kontrastu s donjim dijelom koji se lijepo stapa u donji branik u boji vozila. Vanjski krajevi branika su isto tako atraktivno obojani u crnu boju. Stražnja svjetla se također skladno uklapaju u dizajn stražnjeg dijela Boxa.

Što se dimenzija tiče, one su sljedeće: duljina 4020 mm, širina 1810 mm, visina 1570 mm, međuosovinski razmak 2663 mm. Težina samog vozila je, u ovisnosti o opremi i veličini baterije, 1356 kg (baterija 31,4 kWh) ili 1430 kg (baterija 42,3 kWh).

Box ima obujam prtljažnika lijepih 326 l, a kad se preklopi naslon stražnjeg reda sjedala onda raste do 945 l.

Dongfeng BOX Izvor: Promo fotografije / Autor: Dongfeng

Kad je riječ o kotačima u ponudi su 16-colni čelični naplatci (oprema Style) s gumama dimenzija 215/60R16 ili 17-colni aluminijski naplatci s gumama dimenzija 215/55R17.

Novi Box dolazi u dvije razine opreme: Style i Premium. Šo se vanjskih boja tiče, Box nudi četiri osnovne vanjske boje: bijela, srebrna, plava te dvije atraktivne kombinacije ljubičaste i plave s bijelim krovom.

Unutrašnjost

Ulaskom u kabinu Boxa odmah primjećujemo vrlo praktičan, ali i moderno oblikovan prostrani interijer. Zapravo, uopće nemate dojam da sjedite u uobičjenom generičkom dizajniranom automobilu koji dolazi s kineskog tržišta. Dapače, razigranost dizajnera Boxa prilično će vas iznenditi, u pozitivnom smislu. Čak niti materijali nisu izgledom tu tek toliko da se zadovolji forma. Brojni detalji, poput vodoravnog dijela nadzorne ploče su obogaćeni lijepim romboidnim uzorkom, završavaju iznad pretinca za rukavice s trakama u obliku dizajnerskog remena.

Uz automatsku klimu s filterom peludi, tu su i električno podešavanje visine svjetlosnog snopa, električni podizači prozora s funkcijom protiv prignječenja prstiju, električno podešavanje visine svjetlosnog snopa, ambijentalna rasvjeta.

Središnja viseća konzola je pametno osmišljena za odlaganje i punjenje pametnog telefona. U pretincu ima i dovoljno mjesta za pospremanje stvari koje bi inače 'letjele' po kabini u vožnji. Ručica mjenjača se nalazi s desne strane lijepo oblikovanog, umjetnom kožom obloženog multifunkcionalnog kola volana.

Ispred vozača se nalazi digitalni zaslon veličine 5 inča. Za infotainment je osmišljen zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 12,8 inča, koji grafikom ne zaostaje za Tesla standardom zaslona modernih električnih vozila. Ovo je ugodno iznenadjenje u usporedbi s tradicionalnim kineskim rješenjima zaslona u Forthingova gore navedena dva modela.

Infotainment zaslon omogućuje vam upravljanje navigacijom, audio sustavom i drugim funkcijama vozila, poput FM/AM, DAB radio uređaja s RDS funkcijom. Osim toga omogućeno vam je i zrcaljenje vašeg pametnog mobilnog telefona. U style opremi su standardna 4 zvučnika, a u Premium 6.

Sjedala su lijepo oblikovana i presvučena eko kožom, a u Premium razini opreme vozačko je sjedalo s memorijom, električno podesivo te ventilirano i grijano.

Mjesta u kabini ima dovoljno čak i za pet odraslih osoba, barem kad je riječ o gradskim relacijama.

Sustavi sigurnosti i pomoći vozaču

Novi Dongfeng Box je opremljen s modernim sustavima sigurnosti i pomoći vozaču. Tu su: ABS - kočioni sustav; ACC - adaptivni tempomat; AEB - sustav autonomnog kočenja; ASR/TCS/TRC - elektronski sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača; Autohold; Automatsko paljenje svjetala; EBA/BAS/BA - elektronski pojačivač sile kočenja; EBD/CBC - elektronska raspodjela sile kočenja; EPB - elektronička ručna kočnica.

Tu su nadalje i: ESC - elektronski program stabilnosti; FCW - upozorenje na sudar sprijeda; HAC - pomoć kod kretanja na uzbrdici; HWA - asistencija za vožnju autocestom; ISA - inteligentna kontrola brzine; Isofix pričvrsne točke straga; LDW - upozorenje za nenamjerno napuštanje prometne trake; LED dnevna svjetla; LKA - pomoć kod promjene prometne trake; Sigurnosni pojasevi u tri točke sa ograničenjem sile; Smart ključ s mehaničkim ključem za otvaranje u nuždi; Središnje daljinsko zaključavanje; Stražnji parking senzori; Kamera za vožnju unatrag; Sustav pokretanja vozila bez fizičke upotrebe ključa pritiskom na gumb; TJA - pomoć kod vožnje u prometnoj gužvi; TMPS - senzor nadzora pritiska u gumama; TSR - prepoznavanje prometnih znakova; Upozorenje na nevezan sigurnosni pojas.

Što se pasivne sigurnosti tiče, Box je opremljen zračnim jastukom za vozača i suvozača, kao i bočnim zračnim jastucima i zračnim zavjesama.

Dongfeng Box - hrvatska premijera
  • Dongfeng Box - hrvatska premijera
  • Dongfeng Box - hrvatska premijera
  • Dongfeng Box - hrvatska premijera
  • Dongfeng Box - hrvatska premijera
  • Dongfeng Box - hrvatska premijera
    +61
Dongfeng Box - hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Izbor dva električna pogonska sklopa i dva kapaciteta LFP baterija

Novi Dongfeng BOX opremljen je elektromotorom (PMSM Dongfeng Mach-E) snage 70 kW (95 KS) s najvećim okretnim momentom od 160 Nm što je posve dovoljno snage s obzirom da je riječ o gradskom električnom automobilu. Ubrzanje od 0-100 km/h je 12,5 sekundi, odnosno od 0-50 km/h za 4,6-4,8 sekundi. Krajnja brzina je ograničena na 140 km/h. Pogon je na prednja dva kotača.

Vozač ima na izbor tri načina vožnje: Eco, Normal i Sport.

Što se baterija tiče, Box je opremljen LFP (litij-željezo fosfat) baterijama kapaciteta 31,4 kWh verzija Style (E2) odnosno 42,3 kWh verzija Premium (E3), što mu omogućava autonomiju od 230 do 310 km u kombiniranim uvjetima vožnje (WLTP). Naravno, tu je i rekuperacija energije.

Punjenje visokonaponske baterije (tu je i funkcija predgrijavanja baterije) omogućeno je putem AC punjača snage 3,3 i 6,6 kW (ovisno o verziji) za 4 ili 6 sati, dok je putem DC (80 kW) punjača punjenje od 30 do 80 posto kapaciteta dostupno u 45 minuta. Box ima i vrlo praktičnu V2L (vehicle-to-load) funkciju snage 3,3 kW.

Kad je riječ o udobnosti i dinamici vožnje, Box je opremljen sprijeda McPherson neovisnim ovjesom, dok je straga ugrađen neovisan ovjes s torzijskom oprugom. Sve su kočnice s diskom, a prednje su i samoventilirajuće. Tu je elektronička parkirna kočnica.

U vožnji su 17-colni kotači i dobro rješenje ovjesa zaslužni za dobro amortiziranje neravnina na gradskim prometnicama.

Za kraj, cijena za početni model Style (E2) iznosi 24.990,00 eura. Cijena za snažniji model Premium (E3) iznosi 26.990,00 eura. Za vrijeme promotivnog razdoblja cijena iznosi 25.990,00 eura. Napominjemo da Box, kao potpuno električni automobil može aplicirati za državne poticaje u punom iznosu od 9000 eura, no jedini problem je što još uvijek nije poznato hoće li poticaja (osim, kako se nagađa, samo za pravne osobe) više uopće i biti kod nas.

Novi Dongfeng Box dolazi s jamstvom na bateriju u trajanju od 8 godina ili 200.000 km, kao i standardnim jamstvom od 5 godina ili 150.000 km.