Kao i kod prethodno testiranog modela, u ponudi kod nas je samo razina opreme Exclusive, s provjerenim Mitsubishijevim 1,5-litrenim benzinskim turbo motorom snage 177 KS i 7-brzinskim automatskim DCT mjenjačem
Forthing T5 EVO je vrlo lijepo dizajnirani obiteljski sportski SUV C-segmenta, a mi smo ga na svom testu prvi put imali u prosincu 2023. Ako ste se pitali otkud naziv T5 EVO, proizvođač tvrdi da ova tri slova predstavljaju Evolution, Vitality i Organic (Evolucija, Vitalnost i Organsko) i mi ćemo se složiti s njihovom definicijom ovog modela.
Bilo je zanimljivo pratiti koliko će se ovaj atraktivni model 'uvući pod kožu' domaćim kupcima i hoće li njegova atraktivna cijena od 29.990 eura sa svim davanjima biti primamljiva i opravdana.
Stoga smo analizirali domaće prodajne brojke koje kažu da je marka Forthing zaključno sa siječnjom 2025. kod nas registrirala ukupno 230 vozila, od čega se posve sigurno uz model T5 EVO našlo i nekoliko primjeraka njihovog drugog, novog modela.
Naime, kineski proizvođač Dongfeng Liuzhou Automobile je u listopadu 2024. na hrvatsko tržište doveo i novi model koji ima potpuno drugačiju formu i namjenu, naime radi se o klasičnom MPV-u ili monovolumenu. Naravno, riječ je o modelu pod nazivom U-Tour, a mi smo ga vozili u siječnju ove godine.
Sada smo ponovno na svom testu imali model T5 EVO, koji je u kolovozu 2024. doživio i svoje ažuriranje. Nije riječ o nekom dramatičnom faceliftu, već više o 'peglanju' nekih detalja, koji su nam možda nedostajali kod prve verzije od prije skoro dvije godine. Oznaka našeg testnog modela je prilično jednostavna: Forthing T5 EVO Exclusive. I baš kao u prethodnom slučaju, u ponudi kod nas je samo model oznake Forthing T5 EVO Exclusive, s 1,5-litrenim benzinskim turbo motorom snage 177 KS i 7-brzinskim automatskim DCT mjenjačem.
Vanjski dizajn i dimenzije
Ako ste se pitali što je novog, osvježeni T5 EVO izvana izgleda identično kao i prethodni model.
Slike to zorno dočaravaju, no s druge strane, za nekim bitnijim promjenama i nije bilo neke potrebe.
Naime, T5 EVO i dalje izgleda moderno i svježe. Odlikuje ga dinamičan dizajn, kojeg potpisuje Hans Henning Knoepfle, dizajner koji je prethodno radio za Mercedes-Benz, Volvo, GM…
Prednji dio vozila krasi trapezoidna crna 'grill' maska s velikim otvorom te okomito posložena moderno dizajnirana LED glavna i duga svjetla s obje strane, dok su se u gornjem dijelu uz poklopac motora smjestila tanka vodoravno položena LED dnevna svjetla.
Bočna silueta uz 19-colne crne naplatke dodatno ističe dinamičan dizajn. Stražnji kraj djeluje posebno moćno, s gornjim dvobojnim spojlerom te modernim LED stražnjim svjetlima spojenih svjetlećom trakom. Treba reći kako su standardni i dinamični pokazivači smjera.
Poseban dojam snage ostavlja donji dio branika izveden u crnom plastičnom materijalu s po dvije ispušne cijevi sa svake strane.
Tu su i lijepo dizajnirani uzdužni crni krovni nosači. Prednja stakla su tonirana, dok su stražnja stakla zatamnjena. Ono što je kod osvježenog T5 EVO novo je to što su sada uz postojeću paletu boja dostupne i dvije nove boje, tamno siva i mint zelena. Redovne boje su crna, bijela, tamno zelena i crvena. Treba reći kako su sve boje bez nadoplate.
Vanjske dimenzije modela T5 EVO su ostale iste: duljina 4565 mm, širina 1860 mm , visina 1690 mm, međuosovinski razmak 2715 mm. Uz serijsko električno otvaranje i zatvaranje prtljažnik ima volumen 480 l, a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala (omjer 40:60) raste do 1480 l.
Težina samog vozila je 1625 kg. Iako ovom SUV vozilu ne nedostaje snage, što ćemo vidjeti nešto kasnije u tekstu, zbog složenog razvoda ispušnih cijevi straga zasad nije moguća montaža vučne kuke. Šteta, jer bi ovaj SUV mogao dobiti na svojoj većoj uporabnoj vrijednosti kada bi, na primjer, mogao prevesti lagani, brzi čamac na prikolici.
Testni model T5 EVO Exclusive krase vrlo dojmljivi 19-colni crni aluminijski naplatci, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 235/55R19 H XL. Rezervni čelični kotač je s gumom smanjenih dimenzija T155/90R17 112M.
Unutrašnjost
Osvježeni T5 EVO sada dolazi sada uz još bogatiju opremu. Postojeći paket opreme koji uključuje grijana sjedala, panoramski krov, električno podešavanje prednjih sjedala, masažu i ventilaciju vozačkog sjedala, proširen je i s panoramskom kamerom od 360 stupnjeva, upozorenjem na objekte u mrtvom kutu (BSD), prednjim parking senzorima te instrumentom pločom novog dizajna. Nova je i ambijentalna rasvjeta podesiva u čak 256 boja.
Ulaskom u kabinu, pogled će vam najprije privući četiri okrugla otvora za klima uređaj. Razvučen vodoravni dizajna elementa i dizajn središnje konzole stvara jednostavnu, opuštajuću, udobnu i sigurnu atmosferu za vozače i putnike.
Čist dizajn s jednim velikim horizontalno položenim ekranom – jednokomponentna konstrukcija dva zaslona od 10,25 inča pokazuju inovativnost i visokotehnološki koncept proizvođača.
Kombinacija 10,25-inčnog punog LCD instrumenta i 10,25-inčnog središnjeg upravljačkog zaslona čini da cijelo vozilo slijedi trenutni trend u tehnološkoj konfiguraciji. Omogućeno je povezivanje s mobilnim telefonom, Bluetooth sistem, kamera za vožnju unazad, povezivanje putem USB-a te višestruki audio format.
Spajanje pametnog telefona je omogućeno funkcijom Mirror Link, i to je klasično zrcaljenje vašeg mobilnog aparata, a uskoro i putem USB dongle uređaja za android. Jedini nedostatak središnjeg zaslona je i dalje, izostanak RDS sustava radio stanica, pa ste ostavljeni samo na brojčanoj oznaci frekvencija radio stanica.
Sportski upravljač s ravnim dnom s tri kraka perforiran je s obje strane, što daje osjećaj gustoće i punine, a mnogo kromiranih ukrasa pogoduje boljoj teksturi detalja. Multifunkcijski upravljač podesiv je po visini i dubini.
Boja interijera testnog modela je crna, a sjedala su izvedena u eko koži s dojmljivim crvenim šavovima. Podešavanje vozačkog sjedala je električno u 10 smjerova, s funkcijom masaže i ventilacije. Prednja sjedala su također i grijana. Podešavanje suvozačkog sjedala je isto tako električno u 4 smjera.
Zanimljiv detalj je i tzv. BOSS prekidač za podešavanje suvozačkog sjedala, kojim vozač i putnici straga mogu podešavati položaj suvozačkog sjedala sami. Ovo je vrlo rijetka funkcija, koja često zna biti vrlo korisna, pogotovo prilikom ulaska putnika straga kada suvozač nije na svom sjedalu. Mjesta unutar kabine ima za petero odraslih, iako će srednje sjedalo straga osigurati puni komfor tek za nešto manju osobu. Sjajno je rješenje ravna podnica ispred stražnjih sjedala.
Električno pokretani panoramski krov površine od gotovo 1,2 m² jamči ugodan boravak u prostranoj unutrašnjosti obloženoj eko kožom. U kabini se nalaze i 12 V priključak, 6 zvučnika, automatski klima uređaj s filterom za mikro čestice (filter CN95).
Sigurnosni sustavi
Što se sigurnosti Forthinga T5 EVO tiče, u vozilu je razmješteno 6 zračnih jastuka. Tako su navedeni zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača, bočni zračni jastuci naprijed te bočne zračne zavjese.
T5 EVO standardno ima sljedeće sustave: Upozorenje na nevezan sigurnosni pojas; Elektronsku blokadu motora protiv krađe; Središnje zaključavanje; Sigurnosnu bravu za djecu straga; Automatsko zaključavanje; Automatsko otključavanje u slučaju sudara; Mehanički ključ; Smart ključ s mehaničkim ključem za otvaranje u nuždi; Sustav pokretanja bez fizičke upotrebe ključa; Pokretanje pritiskom na gumb; Sustav protiv blokiranja kočnica – ABS.
Nadalje, tu su i: Elektronska raspodjela sile kočenja – EBD; Elektronska pomoć kod kočenja – EBA; Elektronski sustav protiv proklizavanja – TCS; Elektronski program stabilnosti – ESP; Pomoć kod kretanja na uzbrdici – HAC; Pomoć u vožnji na nizbrdici – HDC; Auto hold; Kontrola tlaka u gumama – TPMS; Treće stop svjetlo; Stražnji parking senzori; Tempomat.
Tu su i: Daljinsko otvaranje / zatvaranje prozora; Daljinsko otvaranje panoramskog krovnog otvora; Automatsko paljenje prednjih svjetala; ISOFIX sustav na stražnjim sjedalima; Prednji i stražnji parking senzori; Sustav kamera s prikazom 360°; Upozorenje na objekte u mrtvom kutu – BSD.
Provjereni pogonski sklop: 1,5-litreni turbo motor snage 177 KS
Kad je riječ o pogonu ovog sportskog SUV-a ovo je dobar primjer kako sve što dolazi iz Kine nije nužno samo na struju, a kako je riječ o klasičnom benzinskom agregatu poznatog japanskog proizvođača sasvim je jasno da zadovoljava i stroge europske norme Euro 6.
Dakle, Forthing T5 EVO je opremljen provjerenim 1,5-litrenim (1481 cm³) rednim Mitsubishi četverocilindričnim benzinskim turbo motorom s direktnim ubrizgavanjem, najveće snage 177 KS (130 kW) pri 5600 okr./min. i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm u rasponu 1500-4000 okr./min.
Za prijenos snage na prednja dva kotača brine se 7- brzinski mjenjač (7-DCT) s dvostrukom spojkom iz proizvodnih pogona Magna Steyr. Moderno izvedena ručica automatskog mjenjača je praktično smještena na središnjoj konzoli.
Ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi, a krajnja brzina jke 180 km/h. Čak i s ovom sportskom konfiguracijom, automobil održava izvrsnu potrošnju goriva u svojoj kategoriji od 6,9 l/100 km (kombinirana potrošnja prema WLTP-u). Emisije CO2 u kombiniranim uvjetima su 162 g/km (WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 55 litara.
Već smo i nakon prvog susreta s T5 EVO rekli da smo u vožnji osjetili priličnu snagu njegovog benzinskog turbo motora, a mjenjač krasi vrlo brza promjena stupnjeva prijenosa. Forthing T5 EVO ima prednji MacPherson neovisni ovjes sa poprečnim stabilizatorom, dok mu je stražnji ovjes multi-link. Kočnice naprijed i straga su disk, a vozilo ima i električnu parkirnu kočnicu.
Za kraj, prodajna cijena Forthing T5 EVO modela razine opreme Exclusive ostaje i nadalje 29.990 eura sa svim davanjima.