Opremljen je novom generacijom učinkovitog i snažnog četverocilindričnog benzinskog motora Leishen 1.5TD, sa 172 KS (128 kW) s najvećim okretnim momentom od 290 Nm. Pogon je na prednja dva kotača, a ubrzanje do stotke 7,6 s uz najveću brzinu od 200 km/h
Prošlo je točno pet mjeseci otkako je kineski Geely stigao u Hrvatsku, a mi smo već imali priliku susresti se s njegova dva modela na našem tržištu: Atlas PRO i Coolray. Prvi od ova dva modela je Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship, a riječ je o kompaktnom SUV-u dužine malo više od 4,5 m, koji koristi hibridni motor snage 177 KS (132 kW) sa 7-stupanjskim DCT mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Njega smo imali i na svom jednotjednom testu u veljači.
Sada smo bili u slovenskom Bledu i na europskoj premijeri modela Geely Coolray, zanimljivog vozila iz propulzivnog B-SUV segmenta, kojem su najizravniji konkurenti u europskim ovirima Hyundai Kona, Peugeot 2008, Škoda Karoq i Seat Ateca. Sam proizvođač kaže da novi Coolray spada u tzv. 'High End B-SUV' segment.
Sam model za europsko tržište ima privlačno ime Coolray, no izvorno je riječ o modelu imena Geely Binyue koji je na kinesko tržište izašao još 2018. godine. Ovaj popularni model je do danas na globalnoj razini zabilježio impresivnih 800.000 prodanih vozila.
Model Coolray koji smo i isprobali je doživio promjene 2023. godine i sadazauzima poziciju 'pametnog SUV-a' s nadogradnjama u dizajnu, pogonskom sklopu, tehnologiji i sigurnosti, te obećava budućim kupcima uzbudljivo iskustvo. Njegova oznaka je Geely Coolray 1.5 TD 172 KS / 7DCT / FWD Flagship +. Riječ je o motoru poznatom iz sestrinske tvrtke Geelyja – Volvo, no o tome nešto kasnije u tekstu.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Kako bi osvježio i dignuo dizajn eksterijera novog Coolraya na višu razinu, Geely je usvojio izražajniji koncept dizajna nazvan 'Energy Burst'. Njegova prednja maska nazvana je 'Energy Storm', a krase ju crni robustni zračni otvori s crvenim detaljima, čineći automobil agresivnijim, bljeskavijim i privlačnijim.
LED prednja svjetla izgledaju oštro i proizvođač kaže da 'sjaje poput zvijezda noću'. Naplatci od 18 cola (dimenzije guma 215/55R18) u stilu indijanske sjekire – tomahawka - s crvenim sportskim kočnicama predstavljaju 'brzinu i strast utrke'.
Tu je i veliki stražnji spojler s ekskluzivnim 'S' logom koji naglašava sportski dojam cijelog vozila, istovremeno optimizirajući aerodinamičke performanse.
Impresivna su i dva dvostruka završetka ispušnog sustava, koji sugeriraju da riječ o prilično sportskom vozilu, što njegove performanse i potvrdjuju.
Coolray nudi ekskluzivnu boju Lavander (lavanda), i jedina je to boja u segmentu koja ima dinamičan završetak mijenjanja boje. Smirena siva i tajanstvena ljubičasta osnova oživljavaju ovu ekskluzivnu romantičnu, bisernu i avangardnu boju.
Što se strukture tiče, novi Coolray je temeljen na novoj generaciji Geelyjeve modularne platforme (B-segment Modular Architecture ili BMA) dizajnirane za 'pružanje vrhunskog iskustva vožnje'.
Vanjske dimenzije ovog B-SUV-a su sljedeće: duljina 4380 mm, širina 1810 mm, visina 1615 mm (uključujući stražnji spojler i krovne nosače), međuosovinski razmak 2600 mm.
Težina vozila je 1432 kg, a obujam prtljažnika 330 l koji se može naravno i povećati kada se preklope nasloni stražnjih sjedala. Prednji ovjes mu je tipa MacPherson, a straga torziona osovina.
Unutrašnjost
U lijepoj i prilično zanimljivo uređenoj kabini je usvojen koncept dizajna 'Energy Awakening'. Geely je stvorio snažnu i sportsku unutrašnjost koja potiče želju za vožnjom. Kontrastni dizajn crveno-crne daje statičnom kokpitu snažan osjećaj vizualnog protoka.
Integrirani dvostruki zasloni - LCD instrumentna ploča od 10,25 inča i zaslon na dodir od 12,3 inča - pružaju uživljeni vizualni doživljaj i snažan osjećaj tehnologije. Automobil je opremljen sportskim sjedalima, premium kožnim upravljačem, ambijentalnim osvjetljenjem sa 72 boje, te sportskim električnim mjenjačem brzina.
Značajke za jednostavno i ugodno iskustvo mobilnosti
Novi Coolray donosi niz korisnih i praktičnih značajki koje vozaču i putnicima osiguravaju jednostavno i ugodno iskustvo mobilnosti, uključujući brzo bežično punjenje mobilnog telefona snage 15W, automatsku klimatizaciju i električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora.
Sustavi pomoći i sigurnost
Što se tiče tehnološke konfiguracije, novi Coolray je opremljen naprednim sustavima pomoći vozaču, koji uključuje ACC (Inteligentni adaptivni tempomat), AEB (sistem automatskog kočenja u nuždi), LDW (sistem upozorenja o napuštanju vozne trake), BSD (sistem upozorenja za vozila u mrtvom kutu), TSR (sistem za prepoznavanje prometnih znakova), SLIF (sistem upozorenja na ograničenje brzine).
Također ima i sustav automatskog parkiranja (APA), uključujući ukupno 12 radara sprijeda i straga vozila koji pružaju funkciju pomoći pri parkiranju sa svih strana. Korisnici mogu jednostavno pritisnuti jedno dugme kako bi jednostavno parkirali automobil s tri opcije parkiranja.
Na kraju, kad je riječ o sigurnosti vožnje, opremljen je HD panoramskim slikovnim sustavom od 540°, pružajući vozačima potpune informacije o okolini oko i ispod vozila. Pomaže vozačima ne samo pri parkiranju, već i pri oštrim zavojima tijekom vožnje. Istovremeno, ima i 4-kanalni DVR sustav, 6 zračnih jastuka i konstrukciju karoserije visoke čvrstoće, što štiti maksimalno vozača i putnike.
Benzinski 4-cilindrični motor 1.5TD sa 172 KS i 7 DCT mjenjačem
Novi Coolray je opremljen novom generacijom učinkovitog i snažnog četverocilindričnog benzinskog motora Leishen 1.5TD, sa 172 KS (128 kW) s najvećim okretnim momentom od 290 Nm pri 2000-3500 okr./min. Pogon mu je na prednja dva kotača.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h je samo 7,6 s uz kombiniranu potrošnju goriva od samo 5,8 l/100 km i emisije CO2 od 145 g/km (Euro 6b). U suradnji s novom generacijom 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (7 DCT) novi Coolray postiže veću učinkovitost, bolje performanse, kao i veću preciznost upravljanja. Treba reći i da je ovo motor poznat iz Volvo modela.
Kad je riječ o vožnji, novi Coolray je posebno dizajniran za urbane uvjete. Uz podršku novog pogonskog sklopa, novi Coolray će vozaču pružiti vodeće dinamičke performanse i opravdati tvrdnju o 'Pametnom SUV-u'.
Coolray nudi i četiri načina vožnje, pa osim tradicionalnih ECO, COMFORT i SPORT načina, ima i novi SMART način koji prepoznaje vozačke navike i uvjete na cesti, te aktivno prilagođava pogonski sklop kako bi pružio bolje iskustvo vožnje. U vožnji je novi Coolray doista impresivno snažan, stabilan, a u njemu se mogu vrlo komotno smjestiti četvero odraslih osoba, s mjestom i za petu.
Cijene u Hrvatskoj
Novi Coolray s naprednim 1.5TD motorom snage 172 KS uparen s automatskim 7 DCT mjenjačem i bogatim GF paketom opreme (Dvobojna karoserija, 18’’ aluminijske felge – Sporty Black edition, karbonski detalji na karoseriji, automatski sistem prednjih LED svjetala, automatski klima uređaj, grijanje sjedala I obruča upravljača, 540° panoramska kamera, Smart Key & Start button, bežićni punjač za mobitel, panoramski krov, električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora, elekrično pomicanje vozačevog sjedala u 6 smjerova, automatsko parkiranje, te mnoga ostala oprema) stoji 26.270 eura, dok u GF+ verziji (dodatno na paket GF - Lavander boja i posebni 18’’ New Shape aluminijski naplatci) stoji 27.770 eura.