Bentleyjev električni koncept EXP 100 GT prikazuje budućnost luksuzne mobilnosti, a tehnologija koja će to omogućiti pojavit će se tek 2025. godine
Bentley je jučer predstavio koncept svoje vizije luksuznog električnog automobila za trenutak u kojem će tehnologija baterija napredovati daleko iznad sadašnje razine. Kupe s dvoja vrata EXP 100 GT predstavljen je u sjedištu Bentleyja u Creweu u Engleskoj na 100. obljetnicu osnivanja tvrtke Bentley. Model EXP 100 GT, dužine 5800 mm i širine gotovo 2400 mm, veliki je tourer za koji Bentley kaže da ima domet od 700 kilometara s jednim punjenjem zbog tehnologije baterija s pet puta većom gustoćom energije od trenutne tehnologije.
'Ovo je vrsta automobila koji želimo u budućnosti', izjavio je šef dizajna Bentleyja Stefan Sielaff. Dok su konkurenti poput Aston Martina otkrili pojedinosti o nadolazećim luksuznim električnim automobilima, Bentley je izjavio kako neće krenuti sa svojim električnim automobilom sve do 2025. godine, kada se poboljša tehnologija baterije.
'Problem je kada dođete do našeg segmenta s veličinom naših vozila i frontalnim područjem kroz koje prolazimo, a trenutna gustoća snage baterije ograničava veličinu automobila koje možete ponuditi s vjerodostojnim voznim rasponom', izjavio je glavni izvršni direktor Bentleyja Adrian Hallmarktold prošle godine za Automotive News Europe.
Hallmark je kazao kako u lancu opskrbe baterijskim tehnologijama ne postoji 'ništa industrijalizirano' što bi moglo prevladati problem u idućih otprilike pet godina. EXP 100 GT nadilazi taj datum kako bi vizualizirao luksuzne automobile u 2035. godini, kada autonomna tehnologija bude povezana s baterijama velikog dometa.
Koncept je pronašao inspiraciju u automobilima Bentley iz prethodnih razdoblja kako bi predstavio 'budućnost luksuzne mobilnosti', rekao je Hallmark. Automobil bi se mogao ili voziti samostalno ili integrirati 'emocionalno-inteligentnu' tehnologiju kako bi poboljšao duga putovanja.
Tehnologija je usredotočena na ugrađeni sustav Bentley Personal Assistant, vrhunski ekvivalent Amazonovoj Alexi, koji bi djelovao na sličan način kao i Audijev pomoćnik PIA u Volkswagenovom autonomnom konceptu Aicon iz 2017. godine.
Osobni asistent je upravljan glasom ili gestom i može ponuditi informacije, predložiti putovanja ili luksuzna iskustva na putu te kontrolirati različite načine za koje Bentley kaže da mogu preobraziti putovanja. Jedan takav način naziva se Enhance, a koji bi se aktivirao na prometnicama izvan gradova kako bi u kabinu donio zvukove i mirise izvana, dajući osjećaj otvorenog automobila unatoč fiksnom krovu. Sjedala se mogu okretati u autonomnom načinu rada i uključivati 'biometrijsku' tehnologiju koja automatski reagira na tjelesnu težinu i temperaturu te u skladu s time podešava položaj i temperaturu. Bentley se može pohvaliti udobnošću koja daleko nadmašuje sva rješenja za sjedenje u modernom automobilu.
'Materijali u automobilu uključuju 5000 godina staro drvo koje je sačuvano potopljeno u močvarama i umjetnom kožom za sjedenje, izrađenom od nusproizvoda proizvodnje vina. Na vanjskoj strani posebna srebrna boja napravljena je djelomično od rižine ljuske.'
Dizajn eksterijera podsjeća na dugi oblik fastbacka Continentala R iz 1952. s njegovim širokim repom i naglašenim stražnjim krajem. Prednja se svjetla spajaju s rešetkom za koju Bentley kaže da podsjeća na prednja svjetla koja su se nalazila ispred rešetke na ranim Bentleyjima, kao što je model Four and a half Liter iz 1927. godine.
Kada uđete u automobil, rešetka, Bentleyjev bedž 'leteći B' i unutrašnjost osvjetljavaju se. 'Automobil doslovno oživljava', rekli su u Bentleyju.
EXP 100 GT će biti relativno lagan, tek 1900 kg, što je još jedna funkcija energetski gustih baterija. Manja težina pomaže da performanse odgovaraju jednom superautomobilu, s ubrzanjem od 0 do 97 km/h za 2,5 sekundi i maksimalnom brzinom od 300 km/h. Iako nije spomenuta snaga elektromotora, nagađa se da će njegov najveći okretni moment biti 1500 Nm!
Bentley je prethodno pokazao električni koncept još 2017. s modelom EXP 12 Speed 6e. Unatoč tome što je dobro prihvaćen, marka se odmaknula od ideje da se sportski automobili nastave fokusirati na rafinirane luksuzne grand tourere. 'Unutar Volkswagen grupe, koja je vlasnik Bentleyja, ima dovoljno sportskih automobila', rekao je Hallmark prošle godine.