ODRŽIVE TEHNOLOGIJE

Koncept Iconic SP iz 2023. ima dublje značenje za Mazdu, za njih je budućnost već stigla

07.11.2024 u 14:09

Bionic
Reading

Sa svojom upečatljivom siluetom i revolucionarnom tehnologijom pogonskog sklopa, Mazdin koncept Iconic SP predstavlja vrhunac Mazdinih budućih ambicija - a one su tek na početku

Mazda je na sajmu automobila Japan Mobility Show 2023 predstavila Iconic SP, impresivan koncept dvosjeda nove generacije dizajniran da prenese bogato nasljeđe Mazde u budućnost. U elegantnoj novoj boji Viola Red crvenoj, prožet svjetlima kamera svjetskih medija i s dramatičnom formom koja podsjeća na glazbeni instrument, Mazda Iconic SP je odmah privukla globalnu pozornost.

Sada, godinu dana kasnije, Naohito Saga, izvršni direktor Mazdinog odjela za planiranje strategije istraživanja i razvoja, i Masashi Nakayama, generalni menadžer odjela za dizajn, opisuje ga kao vrhunac karijere, naglašavajući dublje značenje ovog koncepta za Mazdu koje nadilazi njegovu premijeru. 'Ovaj koncept nije samo jedan od onih praznih izložbenih automobila. Dizajniran je s pravom namjerom da postane proizvodni model u ne tako dalekoj budućnosti,' kaže Nakayama.

Mazda Iconic SP koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

'Stojeći pored automobila, trebali biste moći zamisliti kakav je motor smješten ispod poklopca motora. Toliko smo bili predani oblikovanju ovog koncept automobila. Što više vremena provodite gledajući ga, to će vam više otkriti,' dodatno pojašnjava Saga.

'U procesu razvoja, sve, od položaja vrata i guma do duljine vozila, položaja sjedala putnika i vidljivosti, marljivo je istraženo prije nego što su određenje konačne specifikacije,' dodaje. 'To stvarno pokazuje koliko smo željeli stvoriti automobil koji manifestira Mazdinu predanost budućnosti, posebno u smislu održivosti i buduće uloge naše rotacijske tehnologije.'

Što se tiče dizajna, Iconic SP naglašava minimiziranje karakternih linija i smanjenje igre svjetla, ciljajući na izgled koji je istovremeno dramatičan i uzbudljiv. Jedinstvene i lijepe proporcije, oblici oblikovani od strane umjetničkih majstora i pažljiva japanska izrada su posebne kvalitete Kodo dizajnerskog jezika.

Novi rotacijski EV sustav

Zbog ovog upečatljivog dojma, veći dio razgovora prirodno se vrti oko dizajna modela Mazda Iconic SP. Ipak, ključno je ne zanemariti dubok utjecaj novog dvorotornog rotacijskog EV sustava, posebno dizajniranog za ovaj konceptni automobil. Mazdin inovativni rotacijski motor je izuzetno prilagodljiv, koristi goriva i generira električnu energiju iz izvora koji su neutralni u odnosu na emisiju ugljika.

Njegova kompaktnost omogućava da model Mazda Iconic SP bude smješten u paketu niskog profila sličnom sportskom automobilu, obećavajući uzbudljivo iskustvo vožnje. Kombinacija dvorotornog rotacijskog motora i EV sustava pruža Mazdi Iconic SP maksimalnu snagu od 370 KS.

'Postoji prilično mnogo izvora energije za goriva s nula emisije ugljika,' kaže Saga o raznolikosti izvora goriva dostupnih za benzinske i dizelske automobile. 'Postoje različita sintetička goriva, proizvedena korištenjem vodika i CO₂; kao i biogoriva, proizvedena od sirovina uključujući biljke, koja su kompatibilna s benzinskim i dizelskim motorima.'

Usred postupne tranzicije industrije prema elektrifikaciji, ova napredna inovacija rotacijskog motora mogla bi postati ključno dugoročno rješenje. 'Rotacijski motor može biti vrlo kompaktan i istodobno vrlo moćan,' naglašava Saga. 'To je jedna od prednosti, ali također može funkcionirati s raznim vrstama goriva, a to bi nam moglo dati prednost u utrci za pronalaženje održivog rješenja za budućnost mobilnosti'.

Prema Sagi, bez obzira na to koje će ugljično-neutralno gorivo postati dominantno, rotacijski motor može se prilagoditi. To znači da, koristeći goriva s niskim emisijama CO₂ u procesu rafiniranja, pogonski sklop modela Mazda Iconic SP-a može smanjiti emisije do 90 posto. Mazda također razvija tehnologiju nove generacije za hvatanje CO₂ iz ispušnih plinova, s trenutačno procijenjenom učinkovitošću od oko 20 posto. Vjeruje se da bi ovaj izvanredni projekt mogao omogućiti Mazdi da napravi korak naprijed prema evoluciji u proizvođača s negativnim ugljičnim otiskom.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV: način rada rotacijskog motora Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

'Danas se natječemo u seriji utrka izdržljivosti Super Taikyu u Japanu kako bismo testirali potencijal ugljično-neutralnog goriva, ali u budućnosti namjeravamo eksperimentirati s tehnologijom za hvatanje CO₂ iz ispušnih plinova,' kaže Saga, osvrćući se na trkaće korijene ovog pristupa. Ako se ovaj koncept dokaže, mogao bi igrati ključnu ulogu u razvoju Mazdinih budućih modela. Zanimljiv potencijal, zaista.

  • +12
Mazda Iconic SP koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Eric Micotto

Put prema budućnosti

Na Sajmu mobilnosti u Japanu 2023. godine, Mazdin novi predsjednik i izvršni direktor, Masahiro Moro, je najavio kako 'Mazda uvijek stavlja naglasak na stvaranje vozila koja podsjećaju ljude da su automobili čista radost i neizostavan dio njihova života.' Tom prigodom predstavljen je dugo iščekivani Mazdin Iconic SP — 'model poput ikone koji potvrđuje našu predanost budućnosti.'

Detalji interijera uključuju biokompozit Bio Weave, izrađen od biljnih vlakana i prirodnih boja, te materijale dobivene od školjki kamenica — specijalitet Hirošime.

Snažna je to izjava, koja pozicionira Mazdu na ambiciozan put budućnosti prožet duhom izazova. 'Želimo da svaki vlasnik Mazde bude ponosan na automobil koji vozi i način života koji s njim živi,' kaže Nakayama. 'Vjerujemo da je naš dizajn jedan od najvažnijih elemenata, ali ako je riječ samo o izgledu bez brige za okoliš, nitko ga neće htjeti voziti.'

Za Sagu, Nakayamu i Mazdu u cjelini, od vitalnog je značenja da vozite Mazdu ne samo zbog njenog izgleda, kaže Nakayama, već 'zato što je ova marka predvodnik u održivim tehnologijama.'