Lexusovi inženjeri zadržali su netaknuti prepoznatljivi dizajn i korisne karakteristike UX crossovera, te se usredotočili na mogućnosti nadogradnje prednosti u performansama jedinstvenim za električna vozila na baterije
Lexus, Toyotina premium marka, je danas svijetu predstavio svoje prvo potpuno električno vozilo imena UX 300e. Za ovu priliku je iskoristio kineski autosalon Guangzhou International Automobile Exhibition, koji otvara vrata 22. studenog i traje do 1. prosinca.
Od predstavljanja hibridnog RX 400h 2005. godine, Lexus je bio pionir u tehnologiji elektrifikacije vozila i bilo je samo pitanje vremena kada će na tržište dovesti potpuno električni automobil na baterije. Na autosalonu u Tokiju, koji je nedavno završio Lexus je predstavio svoju globalnu strategiju za elektrifikaciju pod nazivom 'Lexus Electrified', koja ima za cilj 'temeljni skok u performansama vozila, upravljanju, kontroli i uživanju vozača'. Ovo je još jedan korak ka elektrificiranju čitave Lexusove linije model do 2025. godine.
Kao prvi proizvodni model pod nazivom Lexus Electrified , potpuno električni UX 300e razvijen je za izvrsne performanse na cesti. Lexusovi inženjeri zadržali su netaknuti prepoznatljivi dizajn i korisne karakteristike UX crossovera, te se usredotočili na mogućnosti nadogradnje prednosti u performansama jedinstvenim za električna vozila na baterije. Prema Lexusu, snažni motor UX-300e nudi prirodni, ali vrlo živahni karakter ubrzanja, a baterije velikog kapaciteta smještene izravno ispod poda kabine pružaju nisko težište i raspon vožnje do 400 km (prema NEDC). U kombinaciji s najnovijom tehnologijom povezivanja, UX 300e maksimizira prednosti EV-a istovremeno ostvarujući vozačke performanse i praktičnost u jednom paketu, prema njihovoj 'yet' filozofiji.
Što se pogona UX 300e tiče, riječ je o elektromotoru oznake 4KM, koji je postavljen naprijed, a maksimalna izlazna snaga mu je 150 kW (204 KS) uz najveći okretni moment od 300 Nm. Električna energija se pohranjuje u litij-ionskoj bateriji kapaciteta 54,3 kWh smještenoj središnje u podnici. Po pitanju brzine punjenja standardno se puni na AC (izmjenična struja) do max. 6,6 kW, a brzo DC punjenje (istosmjerna struja) do max. 50 kW. Baterije su opremljene sustavom za upravljanje temperaturom koji radi na niskim i visokim temperaturama okoline. Pouzdanost se također povećava korištenjem više sustava praćenja koji reguliraju punjenje i sprečavaju uvjete poput prekomjernog punjenja. Položaj baterije u podnici i nisko pozicioniranje motora osiguravaju dobro držanje s niskim težištem. Razina visokih performansi GA-C platforme poboljšana je dodatnim nosačima i optimizacijom sile prigušivanja amortizera kako bi se uskladili s dinamičkim promjenama koje donosi elektrifikacija.
Kod UX 300e funkcija Drive Mode Select (pogonskog načina vožnje) omogućuje vozaču da glatko ubrzava i usporava u skladu sa situacijom. Vozači mogu osjetiti snažno ubrzanje i trenutni okretni moment EV pogonskog agregata dok pritiskaju papučicu akceleratora, i koristiti polugice za 'mijenjanje brzina' koje pružaju osjećaj kočenja motorom kroz četiri razine regeneracije baterije dok usporavaju.
Lexus također kaže da električni UX ima jednu od najtiših kabina u svojoj klasi zahvaljujući boljoj izolaciji. Posebna aerodinamička konstrukcija felgi i ravna konstrukcija podvozja također poboljšavaju aerodinamiku.
UX 300e nudi najnovije u tehnologiji povezanosti automobila. Ako se povežu na pametni telefon pomoću namjenske aplikacije, vozači mogu provjeriti stanje napunjenosti baterije i raspon vožnje. Uključene su i kontrole punjenja, poput funkcije tajmera za informiranje vlasnika kada će se vozilo potpuno napuniti ili zakazivanje punjenja u skladu s tim kada se očekuje da će vozilo biti ponovno voženo. Aplikacija također omogućuje vlasniku daljinsko upravljanje raznim funkcijama pogodnosti poput klima uređaja, grijača sjedala i odmrzivača prozora.
UX 300e će krenuti u prodaju u Kini i Europi iduće godine, dok će prodaja u Japanu krenuti tek početkom 2021., dok u Lexusu kažu da nema neposrednih planova za prodaju ovog vozila u Sjedinjenim Državama.