Ako pretpostavimo da se ljudi generalno boje nečeg novog, onda se samo treba prijetiti da se nekada benzin kao gorivo prodavao u apotekama! Mi kao kupci automobila još debelo razmišljamo što je najbolje za nas u budućnosti
Nalazimo se u uzbudljivim vremenima u kojima smo svakodnevno obasipani različitim pogledima na budućnost automobila, ta činjenica je jasna kao dan. No svatko od nas, prije svega kao svakodnevni korisnici automobila, ima svoje mišljenje o tome kamo idemo po pitanju pogona automobila; klasični motori s unutarnjim izgaranjem, hibridni pogon, električni pogon, pogon na vodikove gorive ćelije ili nešto sasvim deseto?
No evolucija u razmišljanju po pitanju štetnih emisija i očuvanju okoliša, bez obzira koji pogon preferirate, ide svojim nezaustavljivim tijekom. Na papiru smo manje-više svi za to da ovako dalje više ne ide i da treba nešto mijenjati. Činjenica je i ta da su mnogi tradicionalni, veliki proizvođači automobila prisiljeni iz korijena mijenjati svoje, već više od jednog stoljeća stare, proizvodne procese. I mnogi poput Mercedesa, BMW-a, Toyote, Volkswagena, PSA Grupe, Renault-Nissan Alijanse, GM-a, Forda i ostalih, spremni su se izjasniti već danas o budućnosti njihovih modela u periodu od idućih dvadesetak godina, jer su u tijeku velike tektonske promjene u načinu poimanja budućih automobila.
Nekako sve vodi prema potpuno električnim automobilima i mnoge, gore navedene tvrtke najavljuju nam svoje mnogobrojne električne modele. Ipak, posve je jasno da bez nas – kupaca njihovih budućih modela, njihova je budućnost kratkog vijeka. No, mi kao kupci automobila još debelo razmišljamo što je najbolje za nas. Pitanje je u kom trenutku će se dogoditi prijelomna točka, prekretnica u odluci za kupnju potpuno električnog automobila.
Paritet cijena električnog automobila na baterije u odnosu na automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem biti će prekretnica koja donosi široko prihvaćanje tržišta za tehnologiju u nastajanju - i ta je prijelomna točka bliža nego što se možda čini, rekao je Reinhard Fischer, stariji potpredsjednik Volkswagen Grupe koji vodi strategiju za marku VW u Sjevernoj Americi. To znači da bi se cijene, barem približno trebale izjednačiti. Ovo je izjavio za Automotive News Europe na '2019 CAR Management Briefing Seminars' u američkoj državi Michigan.
Prema njemu, Volkswagenov će globalni električni poticaj u iznosu od 50 milijardi dolara donijeti novu mjeru u proizvodnji električnih vozila, smanjujući troškove na razinu na kojoj će se njihova cijena izjednačiti s vozilima koja pokreću klasični motori sa unutarnjim izgaranjem. Isto tako smatra i da jednom kada prevladaju strah od nečeg novog, kupci će shvatiti da su električni automobili bolji za njih.
Volkswagen Grupa s 12 marki, koja uključuje Audi, Porsche i Bentley, priopćila je u ožujku da planira predstaviti gotovo 70 potpuno električnih modela do 2028. godine, što čini 22 milijuna vozila na baterije. U svibnju je VW otkrio cijene i domet za svoj prvi ID na masovnom tržištu, model ID.3. Početno izdanje ID.3 u Njemačkoj će stajati ispod 40.000 eura, bez vladinih poticaja. Ostale verzije ID3 uključivati će ulazni automobil po cijenama ispod 30.000 eura, otprilike na istoj razini kao i dizelska varijanta hatchbacka Golfa.
'Kad stavite olovku na papir, posjedovanje vozila s potpuno električnim pogonom me stoji otprilike pola onoga što me stoji automobil na benzin.' (ili dizel, svejedno). No, u posljednjim fokusnim skupinama marki VW, održanih u očekivanju pokretanja planiranih električnih vozila na baterije, tvrtka je pronašla više problema koje mora prevladati kod potrošača.
'Još uvijek postoji strah od vožnje električnih automobila kroz vodu', rekao je Fischer. 'Pedeset godina smo obrazovali ljude da se struja i voda ne trebaju miješati.'
Još je jedan problem otkriven: ' Strah od dometa sada je zamijenjen sa strahom od punjenja', rekao je Fischer. Ali rekao je da povijest pokazuje da će se taj problem riješiti, jer: 'Prije stotinu godina, benzin se prodavao u ljekarnama. Danas u Sjedinjenim Državama imamo 122.000 benzinskih postaja. Iz uskog grla ovo se pretvorilo u potrošnu robu.', rekao je Fischer. Isto se predviđa i za električne automobile u bliskoj budućnosti.