Range Rover Evoque

Luksuzan i pametan: Predstavljamo britanski SUV koji mijenja pravila igre

04.04.2019 u 10:32

Bionic
Reading

Opremljen je tehnologijom koja upotrebljava napredne algoritme umjetne inteligencije kako bi s vremenom zapamtila vozačeve navike

Bili smo na predstavljanju Range Roverovog modela Evoque, novog britanskog aduta u kategoriji luksuznih kompaktnih SUV-ova. Ovo je sofisticirana evolucija originalnog modela, koji kombinira nenadmašnu tradiciju marke Range Rover s najnaprednijim tehnologijama. Evoque je dizajniran, projektiran i proizveden u Velikoj Britaniji.

Iako su dimenzije novog modela gotovo iste kao kod prethodnika (duljina 4370 mm, širina 1985 mm, sa sklopljenim retrovizorima, visina 1635 mm, a međuosovinski razmak 2660 mm), Evoque se temelji na novoj platformi koja se sastoji od više vrsta metala, Premium Transverse Architecture, dizajniranoj za hibridno-električni pogon, 48-voltni mild hybrid, trocilindarski plug-in hibrid te trocilindrične i četverocilindrične benzinske i dizelske motore Ingenium. Nova karoserija je 13 posto kruća od karoserije prethodnog modela, što s čvrsto ugrađenim podokvirom smanjuje prodor buke i vibracija u putničku kabinu. Zahvaljujući 21 mm dužem međuosovinskom razmaku i kompaktnom dizajnu novog ovjesa, ovaj kompaktni SUV nudi veću prostranost u unutrašnjosti i bolje upravljanje u svim uvjetima.

Pogonski sklop mild hybrid prvi je put uveden na Land Rover, a radi na principu prikupljanja energije koja se uobičajeno gubi prilikom usporavanja. Zahvaljujući elektropokretaču-generatoru integriranom s remenom na motor, energija se pohranjuje u bateriju koja se nalazi ispod podnice. Pri brzinama nižima od 17 km/h i kada vozač koči, motor će se isključiti. Kada krećete, pohranjena će se energija iskoristiti kao pomoć motoru pri ubrzanju i smanjenju potrošnje goriva. Rezultat toga je mirna, tiha vožnja s niskom potrošnjom goriva na prometnim područjima s puno zastoja.

Dostupan u cijeloj gami četverocilidarskih benzinskih i dizelskih motora Ingenium, pogon mild hybrid odlikuje se emisijama CO2 od samo 149 g/km i potrošnjom goriva od 5,7l/100km (prema WLTP-u). Sljedeće će se godine gami pridružiti još učinkovitiji plug-in hibridni električni (PHEV) model i trocilindarski benzinski motor Ingenium.

Zahvaljujući uvođenju novih tehnologija, motori Ingenium su tiši i uglađeniji, dok je automatski ZF mjenjač s devet brzina ponovno kalibriran kako bi se osigurala postojanija i stabilnija vožnja na svim podlogama.

Novi Range Rover Evoque
  • Predstavljanje game Range Rovera Evque
  • Elegantna i luksuzna unutrašnjost
  • Ručica automatskog mjenjača
  • S predstavljanja
  • S predstavljanja
    +16
Novi Range Rover Evoque Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Stražnji ovjes Integral Link razdvaja bočne i uzdužne sile kako bi pospješio upravljanje i okretnost, nudeći veću udobnost i pouzdanost na cesti. Sprijeda, ovjes MacPherson Hydrobush opremljen je izolatorima ispunjenima tekućinom kako bi se umanjile vibracije s ovjesa pri visokim brzinama koje se osjećaju na upravljaču. Sustav Adaptive Dynamics kombinira inteligentne senzore i prilagodljive amortizere koji kontroliraju uvjete na cesti svakih 100 milisekundi. Sustav neprestano prilagođava amortizere kako bi se postigla smirena i maksimalno kontrolirana vožnja bez obzira na bilo kakvu promjenu podloge. Sustav Terrain Response 2 prvi je put dostupan u seriji na novom Range Roveru Evoque s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem. Uz to što će ovaj sustav vozačima omogućiti odabir između četiri načina vožnje (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow i Mud & Ruts) kako bi poboljšali performanse i sposobnosti, novi način vožnje Auto omogućit će odabir najprikladnijeg načina vožnje u skladu s uvjetima te automatski prilagoditi okretni moment vozila podlozi.

Range Rover Evoque odlikuje se postojanim profilom i siluetom poput kupea, koji su prepoznatljivi zahvaljujući posebnim zategnutim linijama krova i visokim bočnim linijama. Uvođenje usavršenih elemenata, poput iznimno tankih Matrix LED prednjih svjetala, osiguralo je sofisticiraniju grafiku prednjih i stražnjih svjetala. Savršeno integrirane ručice na vratima prate estetiku lijepo oblikovanih, neprekinutih linija, a izduženi pokazivači smjera dio su promišljenog svjetlosnog potpisa.

Luksuzna je kabina usmjerenija na praktičnost i intuitivne tehnologije. Dva iznimna zaslona i gumbi osjetljivi na dodir i pritisak sustava za informiranje i zabavu Touch Pro Duo središnje su točke unutrašnjosti vozila. Lijep i čist dizajn besprijekorno kombinira tehnologiju zaslona osjetljivog na dodir s okretnim gumbima koji su jednostavni za upotrebu. Novi Evoque prvi na svijetu nudi tehnologiju Ground View, s pomoću koje se slika s kamere projicira na gornji dodirni zaslon, pružajući vozaču pregled podloge ispod prednjeg dijela vozila od 180 stupnjeva. Ta je tehnologija korisna prilikom parkiranja na teško dostupna parkirna mjesta, vožnje po visokim rubnicima u središtu grada ili po zahtjevnoj podlozi te predstavlja ostvarenje koncepta Transparent Bonnet koji je Land Rover predstavio 2014. godine. Sustavi za aktivnu sigurnost, poput sustava za držanje putanje unutar traka, autonomnog kočenja u slučaju opasnosti i sustava prepoznavanja umora vozača, također su dostupni kako bi se zajamčila sigurnost putnika.

Evoque je prvi Land Rover s tehnologijom Smart Settings, koja upotrebljava napredne algoritme umjetne inteligencije kako bi s vremenom zapamtila vozačeve navike. Ta tehnologija prepoznaje vozača kada se približava vozilu na temelju njegovog ključa za daljinsko upravljanje i telefona te podešava položaj njegova sjedala i stupa upravljača, a moguća je pohrana do osam profila. Nakon nekoliko će putovanja Evoque upamtiti vozačeve omiljene postavke temperature, multimedije i često birane brojeve, i to s obzirom na vrijeme ili dan u tjednu. Upamtit će čak i postavke masažnih sjedala.

Aplikacija za pametne telefone InControl Remote omogućuje kupcima da ostanu u kontaktu sa svojim Range Roverom Evoque ma gdje god se nalazili u svijetu. Kupci mobitelom mogu pronaći svoje vozilo ili provjeriti preostalu razinu goriva, zaključati i otključati ga na daljinu, kao i zagrijati ili ohladiti kabinu na željenu temperaturu prije vožnje.

Cijene u Hrvatskoj kreću se od 338.035 kuna naviše.