Od stilskih skokova do inovacija i tehničkog razvoja, Quattroporte sažima putovanje u jedan od najekskluzivnijih dijelova automobilizma. Legendarni je model pokrenuo novi automobilski segment
I dok čekamo kako će se razvijati nova 2024. godina u pogledu autoindustrije, možda je pravi trenutak da se prisjetimo jednog automobila koji je u svojih šest desetljeća postojanja obilježio jednu epohu.
Naime, dana 30. listopada 1963. Sajam automobila u Torinu – tada jedan od najvećih automobilističkih događaja u svijetu – otvorio je vrata svom 45. izdanju. Na štandu Maseratija, Quattroporte je imao svoj debi. Ova luksuzna sportska limuzina u međuvremenu je trasirala nove putove za šest generacija vozača. Inače, naziv Quattroporte s talijanskog na hrvatski jezik znači: četiri vrata.
Proslava je podsjetila na neke od glavnih prekretnica talijanske marke iz Modene, budući da je Quattroporte jedan od najvećih izraza 'kuće trozupca'. Od stilskih skokova do inovacija i tehničkog razvoja, Quattroporte sažima putovanje u jedan od najekskluzivnijih dijelova automobilizma. Quattroporte je dugo služio određenom sloju društva za volanom i pokrenuo novi automobilski segment.
Inovativan, ali nepromijenjen
Kao i s mnogim drugim kultnim automobilima koji su bili znak svog vremena, od svog debija u ranim 1960-ima, Quattroporte je stekao hvalospjeve i inspirirao generacije koje su slijedile. Ovo je proizvod koji je bio u stanju ponovno se osmisliti bez straha od nadilaženja okvira, proizvod vjeran potrazi za izvrsnošću u dizajnu i izvedbi. S više od jednog stoljeća povijesti i više od 75.000 proizvedenih modela Quattroporte, Maserati je stvorio automobil koji može biti konstantno inovativan, a da ostane nepromijenjen tijekom godina.
Nastala kao rezultat intuicije i odvažnosti talijanske marke, prva generacija Quattroportea bila je pionir, sa snažnim 8-cilindričnim motorom koji je izveden iz trkaćih automobila koji je poboljšan dinamičnim, ali elegantnim dizajnom i profinjenom unutrašnjosti.
Pozicionirana tijekom godina kao 'dnevna soba u pokretu' ili 'limuzina s trkaćim duhom', početna verzija mogla je postići 230 km/h. Veličanstveni automobil s iznimno ugodnim prostorom i kraljevskom privlačnošću, Quattroporte je oduvijek navikao biti u središtu pozornosti i bio je predodređen za stvaranje sretne loze automobila koji i dan danas mogu iznenaditi.
Galerija majstora dizajna
Predstavlja strast i talent svih onih koji su tijekom godina bili uključeni u projekt – Frua je iscrtao početnu zakrivljenost, a slijedili su ga drugi majstori, uključujući Bertonea, Giugiara, Gandinija i Pininfarinu, sve do Maserati Centro Stile, doma najnovijih i trenutna generacija Quattroportea. Cijela obitelj tehničara, mehaničara, testnih vozača i dizajnera prenijela ga je s nacrta na cestu. Quattroporte je dugo bio i još uvijek ostaje dragulj u kruni intenzivne priče tvrtke Modena iu profesionalnim životima tolikih ljudi.
Dok je druga generacija Quattroportea bila odvažniji i manje nezaboravan pokušaj, Quattroporte III – u rukama De Tomasa – obilježio je izvanredan uspjeh; slijedi novi izazov koji je u potpunosti savladan krajem intenzivnih devedesetih; zatim modelom koji je raskinuo veze s prošlošću, a ostao vjeran svojoj pobjedničkoj formuli, kao što je to učinila višestruko nagrađivana generacija 2003., i koji je – sa šestom generacijom – ponovno stupio na pozornicu u godinama svoje najmodernije verzije kasnije.
Nakon svih restilizacija, napretka u inženjerstvu, promjena u korporativnoj strukturi i bezbrojnih proizvedenih modela, ova je limuzina zadržala svoj snažan pristup ekskluzivnosti.
Oslonac automobilskog krajolika u 20. stoljeću
U garažama najprobirljivijih automobilista, kraljeva i prinčeva, u pozadini nezaboravnih filmova (prikazano u više od 60 ostvarenja), fotografiranih na crvenim tepisima ili u pratnji najviših dužnosnika na događajima, a najdražih značajne VIP osobe u brojnim industrijama, Quattroporte je bio oslonac automobilskog krajolika u 20. stoljeću i ostaje takav u novom tisućljeću.
Šezdeset godina kasnije i nakon nebrojenih prijeđenih milja, nastavlja svoj put kao neprikosnovena zvijezda svog vremena.
Davide Grasso, izvršni direktor Maseratija je rekao: 'Quattroporte je Maseratijeva povijest. Automobil koji priča našu priču i koji nas prestižno predstavlja u svijetu salona više od pola stoljeća. Od 1963. bilježi evoluciju jednog od najomiljenijih i najcjenjenijih Maseratijevih modela, inaugurirajući segment koji je prije bio neistražen teritorij.'
'Automobil koji se svaki put uspio iznova izmisliti bez gubitka identiteta, prilagoditi se protoku vremena, promjenama u društvu, napretku tehnologije i industrije te trendovima, postao je izbor naše najodabranije klijentele , kao i za svijet zabave i za međunarodni establišment.'
'To je izvor ponosa za nas i priznanje izrazitog talijanskog karaktera koji je Maserati uvijek namjeravao izvoziti diljem svijeta sa svojim kreacijama. Kao i prije, Quattroporte ostaje naš vodeći model, sinonim za jedinstveni luksuz.'
'Cijenjen je zbog svoje profinjenosti, pažnje posvećene detaljima, vrhunske izvedbe, kvalitete i prostranosti koja obuhvaća - sve to u kombinaciji s bezvremenskim stilskim dodirom – Quattroporte je učinio vječnim.'
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'