Tijekom devet utrka diljem Europe, momčadska flota kamiona Mercedes-Benz Actros, koji prevoze sav teret potreban za svaku F1 utrku, punit će gorivo HVO100, biogorivom druge generacije, smanjujući emisije za svaki prijeđeni kilometar za 89 posto
Momčad Formule 1 Mercedes-AMG Petronas F1 je objavila kako tim, Petronas i njihovi logistički partneri rade zajedno kako bi ostvarili težnju europske sezone u potpunosti na biogoriva nakon uspješne probe 2022. koja je zabilježila smanjenje emisije CO₂ u prijevozu tereta od 89 posto.
U izjavi stoji, kako su radeći zajedno sa svojim naslovnim i tehničkim partnerom Petronas-om, predani održivijoj budućnosti, vođeni kontinuiranim tehničkim inovacijama i prijelazom svog tima i Formule 1 na budućnost s nultom potrošnjom Net Zero.
Inače, Petroliam Nasional Berhad (National Petroleum Limited), poznatiji kao Petronas, globalna je malezijska energetska grupacija prisutna u više od 100 zemalja. Osnovana 1974. godine i u potpunom vlasništvu Vlade Malezije, korporacija posjeduje sve resurse nafte i plina u Maleziji i povjerena joj je odgovornost razvoja i dodavanja vrijednosti tim resursima.
Što je HVO100 biogorivo?
Hidrotretirano biljno ulje (HVO100) gorivo se proizvodi od 100 posto održivih obnovljivih sirovina kao što su otpadna ulja i masti. Korištenje HVO100 može značajno smanjiti emisije CO₂ i smanjiti utjecaj tereta na lokalnu kvalitetu zraka smanjenjem emisija NOx i čestica. Bioenergija je važan stup dekarbonizacije u energetskoj tranziciji kao gorivo s gotovo nultom emisijom. Kako bi krenuli s najnovijim scenarijima Net Zero, potrošnja tekućih biogoriva morat će se učetverostručiti do 2030. godine, a cestovni promet će igrati ključnu ulogu.
Ispitivanje biogoriva 2022.
Momčad Mercedes-AMG Petronas F1 je u rujnu 2022. završila probnu upotrebu HVO100 u 16 svojih trkaćih kamiona za posljednje tri europske utrke. Ispitivanje je osmišljeno kako bi se razumjela moguća razina uštede ugljika, kao i identificirali izazovi pri pronalaženju izvora. Analiza provedena nakon ispitivanja zaključila je da je uporaba HVO100 smanjila emisije prijevoza tereta kamionima za 89 posto.
Složena logistika Formule 1
Kao dio sporta koji putuje svijetom kako bi se utrkivao tim Mercedes-AMG Petronas F1, vrlo su svjesni logističkog utjecaja svog poslovanja. Tamo gdje treba prevoziti svoje ljude i teret, stalno traže bolje načine za to i nastoje biti što održiviji u svim područjima svojih transportnih zahtjeva.
Nova isključenja održivosti u Financijskom pravilniku sporta odobrena su na posljednjoj F1 komisiji, omogućenoj konstruktivnom suradnjom između FIA-e, Formule 1 i deset timova. Otključali su prilike za inovacije u održivosti koje su prije bile u sukobu s performansama na stazi. Ova inicijativa za europsku sezonu u potpunosti na biogoriva naš je prvi od ovih projekata.
Tijekom devet utrka diljem Europe, momčadska flota kamiona Mercedes-Benz Actros, koji prevoze sav teret potreban za svaku utrku, punit će gorivo HVO100, biogorivom druge generacije. Od njihovih polazišta u Ujedinjenom Kraljevstvu i Njemačkoj do dolaska u Imolu (koja je u međuvremenu otkazana zbog katastrofalnih poplava) i zatim putovanja kroz Europu, svaki će kamion prijeći između 9000 do 10.000 km, a njihov cilj je da ih u potpunosti pokreće HVO100, smanjujući emisije za svaki prijeđeni kilometar za 89 posto.
Nadalje, ovo je značajan pothvat, s nekoliko poznatih izazova koje treba prevladati povezanih s opskrbom u određenim zemljopisnim područjima. Zato najavljuju svoju ambiciju postizanja smanjenja emisija od preko 60 posto i uštede od 200 tona CO₂ u ovoj fazi, s potpunom analizom konačnih ušteda emisija ugljika i uspjeha projekta koja će biti objavljena na kraju sezone.
Osnovni generatori momčadi za utrke, koji se koriste za napajanje inženjerskih kamiona nakon što budu postavljeni na stazi Formule 1, također će se pokretati biogorivom i opsluživati ih namjenski kamioni cisterne marke Petronas od sredine sezone nadalje.
Momčad Mercedes-AMG Petronas F1 kaže kako poduzima hrabre korake kako bi se pozabavili njihovim najvećim izvorima emisija i smatraju održiva goriva ključnim za smanjenje njihovog ugljičnog otiska. Nakon pionirskog ulaganja u održivo gorivo za zrakoplove, smanjenja emisija osoblja trkaćeg tima u zračnom prometu za gotovo 50 posto, fokus se sada pomiče na smanjenje utjecaja njihove logistike tereta temeljene na cestama.