U ovom izvješću se svake godine identificira 500 najvažnijih brendova širom svijeta, a za to su odlučujuće dvije brojke: snaga marke (Brand Strength) i vrijednost marke (Brand Value)
Mercedes-Benz najvrjednija je njemačka marka u 2022. To je rezultat izvješća 'Brand Finance Global 500 2022' u kojem se svake godine utvrđuje 500 najvrjednijih i najjačih marki na svijetu. Mercedes-Benz vodi na ljestvici najvrjednijih njemačkih marki na 15. mjestu, a odmah iza njega Deutsche Telekom na 17. mjestu s nevjerojatnim rastom većim od 50 posto od 2020.
Porsche je najjači među njemačkim markama uvrštenim na Global 500. No, sektor maloprodaje također snažno raste u drugoj godini korone: Edeka i Lidl bilježe najveći rast vrijednosti robne marke od svih njemačkih brendova. Ukupno četiri njemačka brenda prvi put su se mogla preporučiti među 500 najboljih – uključujući samo tri maloprodajna i logistička brenda. Što se tiče vrijednosti marke po zemljama, Njemačka prestiže Japan i zauzima treće mjesto, iza SAD-a i Kine. Pogledajte izvješće na ovoj poveznici Brand Finance Global 500 za 2022.
Brand Finance vodeća je na svjetskom tržištu neovisna konzultantska tvrtka za vrednovanje i analizu brenda sa sjedištem u Londonu. U izvješću 'Brand Finance Global 500' svake godine identificira 500 najvažnijih brendova širom svijeta. Za to su odlučujuće dvije ključne brojke: snaga marke (Brand Strength) i vrijednost marke (Brand Value). Snaga robne marke daje nefinancijsku ili nemonetarnu izjavu o učinkovitosti marke u specifičnom konkurentskom kontekstu. Vrijednost marke, s druge strane, daje ekonomsku izjavu o monetarnoj vrijednosti marke.
Njemačke marke automobila ponovno među 50 najvrijednijih
S procjenom od 60,8 milijardi američkih dolara, Mercedes-Benz ponovno je najvrjednija marka, ne samo u Njemačkoj nego i u cijeloj Europi. Porsche ostaje najjača njemačka marka na Brand Finance Global 500 ljestvici. Uz Volkswagen, BMW i Audi, Mercedes-Benz i Porsche ponovno su u 'Brand Finance Global 500'. Međutim, svih pet automobilskih marki ispod su razine prije pandemije zbog pada prodaje povezanog s pandemijom zbog smanjene potražnje i problema s lancem opskrbe. Istodobno, trend u cijeloj industriji prema pretvorbi električnih vozila i održivom pristupu proizvodnji i prodaji je u porastu.
Deutsche Telekom diše za vrat Mercedes-Benzu
Telekomunikacijski div narastao je u vrijednosti robne marke za više od 50 posto (od 2020.). S procjenom od 60,2 milijarde američkih dolara Deutsche Telekom dolazi odmah iza Mercedes-Benza: na 17. mjestu. Uspješno poslovanje i visok rast kupaca, posebice u SAD-u, glavni su razlozi za ovo značajno povećanje. Uz brzu ekspanziju 5G mobilne komunikacijske tehnologije i njenih optičkih mreža, Deutsche Telekom otvara nove izglede za prihod.
Maloprodajni i logistički brendovi snažno rastu
Sedam od deset najbrže rastućih njemačkih brendova na Brand Finance Global 500 ljestvici dolazi iz maloprodaje i logistike. Najveći rast u odnosu na prethodnu godinu zabilježili su Edeka (63 posto) i Lidl (59 posto). Od 2020. godine Delivery Hero i Zalando su najviše porasli, i to za 303 posto i 115 posto. Vrijednost vaše robne marke učetvorostručila se ili udvostručila u posljednje dvije godine.
Tiktok raste – i najvažniji brendovi na svijetu
Tiktok je najbrže rastući brend na svijetu. Vrijednost robne marke Tiktok utrostručila se tijekom prošle godine, porasla je za 215 posto s 18,7 milijardi dolara na 59,0 milijardi dolara. Na 18. mjestu na Brand Finance Global 500, Tiktok je najviši pridošlica na Brand Finance ljestvici. Drugi najbrže rastući brend je još jedna aplikacija za društvene mreže: Snapchat je povećao vrijednost svoje robne marke za 184 posto na 6,6 milijardi dolara. Južnokorejski internetski brend Kakao nalazi se na trećem mjestu s rastom od 161 posto.
Podij Brand Finance Global 500 ostaje nepromijenjen: Apple je broj jedan s procjenom od 355,1 milijardu dolara, Amazon je drugi (350,3 milijarde dolara), a Google treći (263,4 milijarde američkih dolara).