Više od 1,6 milijuna krivotvorenih Mercedes-Benz proizvoda zaplijenjeno je u više od 620 carinskih racija i racija policijskih službenika 2022. Broj izbrisanih unosa na društvenim mrežama i online platformama značajno je porastao na više od 155.000
Mercedes-Benz je objavio kako globalna trgovina krivotvorenim proizvodima njihove marke i dalje raste, osobito na internetu. U 2022. ponovno je došlo do značajnog porasta aktivnosti krivotvorenja na društvenim mrežama i internetskim tržištima. U usporedbi s prethodnom godinom, broj uklonjenih online ponuda krivotvorenih oglasa na relevantnim platformama porastao je za više od 23 posto na više od 155.000 slučajeva. U 2022. u više od 620 racija zaplijenjeno je ukupno više od 1,6 milijuna krivotvorenih proizvoda. Kvaliteta krivotvorenih proizvoda obično je loša i ne zadovoljava minimalne zakonske zahtjeve u pogledu sigurnosti. Stoga je krivotvorenje značajan rizik za zdravlje i sigurnost sudionika u prometu. Globalni tim Mercedes-Benz Centra za kompetenciju za intelektualno vlasništvo blisko surađuje s carinom i tijelima za provođenje zakona diljem svijeta kako bi zaustavio krivotvoritelje.
'Organizirane skupine krivotvoritelja obično svoju nekvalitetnu i često opasnu robu proizvode u nehumanim uvjetima bez obzira na ljudska prava, ekološke standarde i zdravlje i sigurnost na radu. Poduzimamo velike mjere protiv toga. To je zato što štete ne samo potrošačima, već ali i lokalnih radnika i društva u cjelini.Krivotvoritelji su vrlo aktivni i stalno proširuju svoj portfelj.' rekla je Renata Jungo Brüngger, članica Upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG za integritet, upravljanje i održivost.
Uz klasične mete proizvodnih pirata, kao što su kočioni diskovi, kotači te dijelovi karoserije i upravljača, online platforme također će i dalje biti pod budnim okom zaštitnika marke u Mercedes-Benzu. To je zato što se krivotvoreni proizvodi često teško mogu vizualno razlikovati od originalnih dijelova. Prvi put u 2022. broj izbrisanih popisa krivotvorenih ponuda na društvenim medijima i internetskim platformama značajno je porastao na više od 155.000.
'Trgovina krivotvorenim proizvodima putem internetskih platformi i društvenih medija također je naglo porasla u prošloj godini. Naši zaštitnici robnih marki usredotočeni su na krivotvorine bitne za sigurnost jer one ugrožavaju ljude. Međutim, također pazimo na rastuće poslovanje industrije krivotvorina model za digitalnu robu. U 2022. godini s online platformi uklonjeno je ukupno više od 155.000 popisa krivotvorenih proizvoda.' rekao je Florian Adt, COO i glavni savjetnik u Mercedes-Benz Intellectual Property GmbH & Co. KG.
Kada trguju krivotvorenom robom, krivotvoriteljske skupine koriste prednost visokog stupnja anonimnosti i decentralizirane prirode internetskih tržišta i tehnologija. Iz tog razloga Mercedes-Benz dalje proširuje svoje strateške i operativne mjere protiv krivotvorina u online trgovini. Strategija zaštite brenda sastoji se od tri stupa: otkrivanje, napad i prevencija. Iz tog razloga zaštitnici robnih marki redovito nude obuku i informativni materijal za podizanje svijesti, na primjer za carinske vlasti ili pružatelje usluga.
Kako ne bi nasjeli na krivotvoritelje, potrošačima pri kupnji pomaže nekoliko jednostavnih kriterija. Ovo počinje pažljivim ispitivanjem uočljivih ponuda u svakodnevnom (online) životu. Tipični alarmni signali za krivotvorene proizvode su znatno niska cijena, abnormalnosti u kvaliteti proizvoda ili prodaja putem sumnjivih internetskih izvora. U nekim slučajevima, na slikama proizvoda ili oznakama je odmah vidljivo da oni ne mogu biti originalni, budući da Mercedes-Benz uopće ne proizvodi te proizvode.