NIMALO ZABAVNO

Montiranje zimskih guma samo na pogonske kotače? Evo zašto - ne!

11.12.2018 u 10:42

Bionic
Reading

Život prosječnog vozača u Hrvatskoj nije lak. Troškovi posjedovanja i svakodnevnog korištenja automobila su visoki i ne čini se kao da će u skorije vrijeme postati niži. Vlasnici su skloni stoga kratiti puteve i štedjeti ondje gdje ne bi trebali

Ponajbolji primjer su gume koje su, vjerovali ili ne - najvažnija sigurnosna oprema automobila budući da čine jedini kontakt između vozila i podloge. O dobrim gumama ovisi hoćete li uspjeti izbjeći opasnu situaciju ili se ne dovest u nju na prvom mjestu.

Ono što je samo još jedno kočenje ili prestrojavanje za upravljačem automobila s dobrim gumama, može biti adrenalinska borba na život i smrt u onom s lošim.

Možda ponajbolji primjer nepreporučljive štednje jest opremanje samo pogonske osovine automobila zimskim gumama. Ekipa Tyre Reviewsa uputila se u Goodyearov testni centar, te su u sigurnim uvjetima imali priliku isprobati ponašanje BMW-a X1 kojem su zimske gume montirane isključivo na prednje kotače.

Zimski test guma 6
  • Zimski test guma 6
  • Zimski test guma
  • Zimski test guma
  • Zimski test guma
  • Zimski test guma
    +3
Zimske gume Izvor: Promo fotografije / Autor: Wolfgang Grube/HAK

Ovako opremljen automobil neuporabljiv je u praktički svim situacijama gdje je prijemljivost između guma i podloge upitna. Štoviše, čini se kako je miješanje guma po osovinama gora opcija od vožnje na ljetnim pneumaticima iste serije, jer prilikom ubrzanja i vožnje bez promjene smjera ova kombinacija ulijeva lažno povjerenje sve dok nije prekasno.

Štednja na zimskim gumama nema baš nikakvog smisla, jer za vrijeme njihova korištenja ne trošite ljetne gume pa će iste duže trajati.

Ako baš nikako ne želite kupiti zimske gume, odaberite cjelosezonsku opciju. Samo nikad nemojte koristiti različite gume na istom vozilu.

Izvor: Promo fotografije