Kako je u Europi stroga regulativa u pogledu emisija, Ford će europskom tržištu ponuditi samo plug-in hibridnu verziju Explorera
Da se Ford sprema svoj terenac Explorer dovesti na europsko tržište, bilo nam je jasno još od početka travnja, kada je predstavio naprednu liniju elektrificiranih vozila Puma, Kuga, Fiesta, Focus, Tourneo i Explorer na posebnom događanju 'Idi dalje' u Amsterdamu. Time je obilježio novu prekretnicu za europsku podružnicu tvrtke. Potpuno novi plug-in hibridni SUV Explorer imao je tada svoju svjetsku premijeru. A ono što je za Europljane Volkswagen Golf, za Amerikance je, kolokvijalno rečeno, upravo Ford Explorer. Brojke su sasvim dobar pokazatelj - deset milijuna prodanih komada u 30 godina. Jer kada je svijet ugledao prvi Explorer 1990. godine, Amerikanci su poludjeli za njim i upravo taj model dominira u prodajnim rezultatima na američkom tržištu, iza pickup Forda serije F. Najprodavaniji SUV u SAD-u uživa veliku popularnost među policajcima u Sjedinjenim Državama.
Što se Europe tiče, prvi je Ford Explorer stigao 1993. godine. Sada Ford pokušava ponovno sa šestom, najnovijom generacijom zavesti europske kupce jer su prodajni podaci na Starom kontinentu bili vrlo skromni. Vjerojatno zato što je ponuđen samo motor V6, dok je V8 je bio rezerviran samo za američko tržište. Sada, u šestoj generaciji, V8 više i nije u ponudi.
Na europsko tržište dolazi plug-in hibrid s benzinskim trolitrenim Ford EcoBoost turbomotorom V6 snage 350 u kombinaciji s elektromotorom snage 100 KS. Ukupna snaga će stoga biti 450 KS, uz najveći okretni moment od 840 Nm. Tu je i 10-brzinski automatski mjenjač i pogon na sva četiri kotača. Ipak, na čistu struju bi Explorer trebao imati domet do 40 kilometara.
U kabini šeste generacije Explorera nalazi se najnovija tehnologija s robusnom i vrhunskom završnom obradom. Instrumentna ploča će biti veličine 12,3 inča. Ima moderne sustave pomoći, kao što su držanje vozne trake, pomoć prilikom zagušenja prometa s funkcijom stop & go, inteligentni sustav kontrole brzine s prepoznavanjem prometnih znakova te funkcija kočenja u slučaju nužde za vožnju unatrag. Tu je i serijska luksuzna oprema: 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir, Ford SYNC 3, priključak za modem Ford Pass i audiosustav Bang & Olufsen, a prednja sjedala će, osim s grijanjem, biti i s hlađenjem kao opcija.
Što se tiče off-road mogućnosti, Explorer bi trebao pokazati koliko je sposoban jer je dostupno sedam različitih načina vožnje koji se mogu podešavati rotacionim dugmetom: Normal, Sport, Dirt Road, Slippery, Trailer, Eco i dodatne posebne postavke za duboki snijeg ili pijesak. Kontrola spuštanja nizbrdicom je standardna.
Ford Explorer bi trebao stići i kod nas krajem 2019. godine, a dostupan bi trebao biti sa sportskom ST-Line ili elegantnom opremom Platinum.