Hondina vizija je da do 2025. elektrificiraju sve svoje modele, ali svi njihovi modeli neće biti potpuno električni
Honda je konačno odlučila kako će se zvati njihov gradski, prvi potpuno električni automobil: 'Honda e'. Da podsjetimo, japanski je proizvođač još na autosalonu u Frankfurtu 2017. predstavio koncept Urban EV, a upravo EV je bila skraćenica od 'Electric vison' ili električna vizija. No, sasvim je jasna poveznica s električnim automobilom (Electric vehicle).
Dvije godine kasnije, u Ženevi 2019. smo vidjeli još jednom ovaj koncept, ali sada u hatchback verziji s petero vrata. Iako je bilo sramežljivo malo dostupnih podataka čak i za vrijeme Ženeve, bilo je jasno da se radi o verziji gotovo spremnoj za proizvodnju.
Biti će ovo prvi Hondin gradski model koji će izgrađen na potpuno električnoj platformi s pogonom na stražnje kotače. Krajnji domet na električni pogon s potpuno napunjenom baterijom biti će okvirno 200 kilometara, što se čini sasvim dovoljno ako se radi o gradskom automobilu. Punjenje do 80 posto baterije će biti moguće na brzom punjaču u roku od 30 minuta. Očito su i Hondi pribjegli rješenju ostalih velikih proizvođača da konstruiraju osnovnu električnu platformu, na kojoj će bazirati možda i neke ostale modele. Vjerojatno će ju modificrati već prema veličini nekog budućeg električnog modela.
Što se samog modela 'e' tiče, neki su vjerojatno očekivali možda i smjeliju dizajnersku kreaciju, ali ipak mislimo da se htjelo zapravo asocirati na prvu, vrlo uspješnu generaciju Civica iz 1972. Osim toga u proizvodnoj verziji tradicionalno racionalni Japanci sasvim sigurno su htjeli izbjeći nepotrebne troškove avangardnije verzije automobila.
I možda najvidljivije je to u unutrašnjosti ovog modela 'e', jer ako bacimo pogled na stražnju klupu onda vidimo da tu prevladava praktično rješenje, za razliku od nekih drugih koncepata koje smo vidjeli kod, na primjer Audijevog AI:ME koncepta električnog gradskog automobila prikazanog ove godine u Šangaju.
Model 'e' će se prodavati u Europi i Japanu, gdje će se i proizvoditi, ali prodaja u SAD-u malo je vjerojatna. Hondina vizija je da do 2025. elektrificiraju sve svoje modele, ali sasvim sigurno neće baš svi njihovi modeli biti potpuno električni, jer nedavno smo vidjeli da su na tržište doveli svoj CR-V hibrid, a najavili su još i model Jazz s hibridnim pogonskim sklopom. Njegov hibridni pogon će biti baziran na Hondinoj Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) tehnologiji, koja kombinira motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor. Novi Jazz će biti predstavljen na Hondinom domaćem terenu, na tokijskom autosalonu u listopadu ove godine. Osim Jazza, očekuje se i nova generacija modela Civic za Europu 2021. godine, koji će isto tako biti dostupan u hibridnoj verziji. U Hondi se nadaju da će zapravo dvije trećine njihove prodaje u Europi činiti jedan dio potpuno električnih, ali ipak veći dio elektrificiranih modela, dakle hibridnih.
Proizvodnja sljedećeg Civica za Europu bit će u Japanu, nakon što je Honda objavila da će do 2021. godine zatvoriti svoju tvornicu u Velikoj Britaniji, koja proizvodi Civic hatchback te tvornicu u Turskoj, koja proizvodi Civic sedan.