Dostupna je u tri izvedbe: Ariya 2WD 63 kWh, Ariya 2WD 87 kWh, Ariya e-4ORCE AWD 87 kWh, a doseg joj je čak do 536 km. Cijene se kreću u rasponu od 41.900 eura do 58.400 eura
Zvuči skoro nevjerojatno da je Nissan Ariya svoju svjetsku premijeru imala prije tri i pol godine, ali ono što je bitno jest činjenica da je sada konačno stigla i na naše tržište. Naime, bili smo u Kranjskoj Gori na dinamičkoj premijeri ovog vrlo posebnog, potpuno električnog crossovera. Što je još važnije, Ariya je stigla u prodaju baš u pravom trenutku, jer se zna da stižu državni poticaji za energetski učinkovita vozila. A Ariya spada u tu kategoriju, kao potpuno električno vozilo.
Da podsjetimo, mi smo Ariyu u Hrvatskoj već doživjeli na statičkoj prezentaciji krajem travnja 2021. Ono što je nedvojbeno jest da Ariya obilježava početak novog poglavlja Nissanove električne revolucije i ne mijenja samo potencijal električnih vozila, već i doživljaj kupaca za upravljačem.
Razvijena da potakne prelazak na ugljično neutralna rješenja mobilnosti, Ariya pruža izniman užitak električne vožnje u udobnosti ergonomski dizajnirane unutrašnjosti. Nastala na temelju stručnosti marke Nissan u području elektrifikacije i najboljim svojstvima crossovera u segmentu, savršena je kombinacija naprednih performansi i neusporedivog iskustva električnog vozila.
Električna vožnja: uglađena, odzivna i uravnotežena
Posve električna platforma Nissana Ariya spaja iznimnu snagu, sposobnosti punjenja i doseg s pažljivo ugođenom ravnotežom udobnosti i okretnosti u vožnji. Dostupna je u tri izvedbe (Ariya 2WD 63 kWh, Ariya 2WD 87 kWh, Ariya e-4ORCE AWD 87 kWh) i s dosegom do 536 km, zbog čega uspješno odgovara na potrebe najrazličitijih kupaca.
Ariya je izgrađena na novoj Alijansinoj platformi CMF-EV, optimiziranoj da pruži neusporedive performanse. Tu su, dakako, i zabavne vozne osobine koje je naslijedila od drugih uzbudljivih modela marke. Pokreće je potpuno električni motor pa nudi trenutačnu isporuku okretnog momenta i snažno ubrzanje za uglađen, tih i odzivan doživljaj vožnje. Nissan se pobrinuo da električni pogon ne bude samo izvanredno tih, već da u vožnji nijedan izvor buke ne bude dominantniji od drugog, što je rezultiralo ujednačeno tihom unutrašnjošću koja djeluje opuštajuće – čak i na stražnjoj klupi koja je u mnogim vozilima slabije zvučno izolirana.
Uz vrhunsku regeneraciju energije i mogućnost brzog punjenja, doseg Ariyje s baterijom kapaciteta od 87 kWh može se povećati do 350 km u pola sata punjenja na brzom punjaču CCS. Baterija je ugrađena u podnožje platforme kako bi se osigurala ravnomjerna raspodjela mase u izvedbi e-4ORCE i gotovo jednaka raspodjela mase u izvedbama s prednjim pogonom. Uspoređujući Ariyju s modelima drugih proizvođača, inženjeri su poseban naglasak stavili na postizanje idealne ravnoteže između upravljivosti, osjećaja sigurnosti i udobnosti u vožnji.
Osim toga, Ariya je suptilno prilagođena za europsko tržište. Na primjer, europskim je kupcima važno da upravljanje bude odzivno i vrlo precizno, kao i to da se osigura dodatna stabilnost pri višim brzinama. Upravo su zato unaprijeđene reakcije amortizera kako bi se poboljšala kontrola karoserije. Inženjeri Nissana Europe prilagodili su i omjer ublažavanja udaraca te nanovo ugodili upravljač kako bi poboljšali reakcije upravljača oko središnjeg položaja pri višim brzinama.
Verzije s pogonom 2WD na prednja dva kotača i AWD verzija s e-4ORCE pogonom na sva četiri kotača
Inačice Nissana Ariya s dualnim električnim motorom i pogonom na sve kotače uključuje Nissanovu najnoviju tehnologiju pogona na sve kotače e-4ORCE. Slovo 'e' u nazivu e-4ORCE označava da je riječ o pogonskom sustavu s posve električnim motorom. '4ORCE' označava fizičku snagu i performanse vozila, dok se '4' odnosi na pogon na sva četiri kotača. Tehnologija e-4ORCE nadahnuta je Nissanovom dugogodišnjom tradicijom u razvoju terenskih i sportskih vozila, posebice sustavima za raspodjelu okretnog momenta ATTESSA E-TS za Nissan GT-R i inteligentnim pogonom na sve kotače Nissana Patrola.
S ukupno pet osnovnih modela dostupnih na europskom tržištu, uključujući inačice s pogonom na dva ili četiri kotača, Ariya ispunjava potrebe širokog kruga kupca.
Ariya s litij inonskom baterijom kapaciteta 63 kWh (66 kWh bruto) 2 WD inačica je s pogonom na prednja dva kotača. Stvorena je za gradsku i prigradsku vožnju te je namijenjena onima koji traže kvalitetno i profinjeno električno vozilo nove generacije. Njezina snaga je 160 kW (214 KS) uz 300 Nm okretnog momenta. Ubrzanje ove verzije od 0 do 100 km/h je 7,5 s, a krajnja brzina ograničena na 160 km/h. Domet s punom baterijom je u kombiniranim uvjetima do 404 km (WLTP).
Ariya 87 kWh 2WD inačica je s pogonom na prednja dva kotača koja u odnosu na inačicu od 63 kWh nudi snažniji motor i veći domet, zbog čega je idealna za dulja putovanja. To znači da je motor snage 178 kWh (238 KS) uz 300 Nm okretnog momenta. Ubrzanje ove verzije od 0 do 100 km/h je 7,6 s, a krajnja brzina ograničena na 160 km/h. Domet s punom baterijom je u kombiniranim uvjetima do 536 km (WLTP).
Ariya 87 kWh e-4ORCE inačica je s pogonom na sve kotače (AWD) koja se u svojem segmentu izdvaja konkurentnim omjerom performansi i cijene. Ta inačica uz jednak domet nudi sjajne performanse i inovativne tehnologije, uključujući dualni električni motor i tehnologiju e-4ORCE koja omogućuje ravnomjernu i predvidljivu raspodjelu snage na sva četiri kotača. Ariya e-4ORCE 87 kWh (91 kWh bruto) inačica je s pogonom na sve kotače koja osim većeg dometa nudi i besprijekornu snagu zahvaljujući tehnologiji e-4ORCE. Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance predstavlja sam vrh ponude ovog modela. Osim većom snagom, ta se inačica izdvaja najboljim omjerom performansi i tehnologije.
Ubrzanje ove verzije od 0 do 100 km/h je 5,7 s, a krajnja brzina ograničena na 200 km/h. Domet s punom baterijom je u kombiniranim uvjetima do 515 km (WLTP).
Ariya će omogućiti vuču prikolice mase u 2WD verzijama do 750 kg, a AWD verzija do 1500 kg.
Novi dizajnerski kod
Prožet Nissanovim japanskim nasljeđem, snažan dizajn Ariyjine vanjštine i unutrašnjosti temelji se na Nissanovoj filozofiji japanskog futurizma koja spaja estetiku s funkcionalnošću te tako stvara vrhunsku i otvorenu atmosferu koja pokazuje nov potencijal električnih vozila.
Potpuno nova električna platforma i kompaktni pogonski sklop omogućili su Nissanu da ugradi sustav kontrole klima-uređaja ispod poklopca motora (na mjestu na kojem se u tradicionalnim vozilima nalazi benzinski motor). Dizajneri su tako mogli iskoristiti čitavu duljinu kabine i stvoriti ravan, otvoreni tlocrt s prostorom nalik salonu i prvoklasnim futurističkim obilježjima. Uz sofisticiranost i udobnost koje čine okosnicu dizajna, Ariyjina unutrašnjost prostrana je poput modela iz više klase te nudi najviše prostora za putnike u svojoj klasi. Od sjedala s funkcijom prozračivanja i prostora za noge koji može služiti kao primjer drugima do pomičnog krovnog prozora i električno podesive središnje konzole, dizajn Nissana Ariyja dokazuje da udobnost i profinjenost u vozilima nisu međusobno isključive.
Tehnologije i rješenja Ariya uključuje najnovije napredne tehnologije osmišljene da pomognu vozaču i stave korisnika, a ne stroj, u središte iskustva vožnje. Inženjeri su uvažili povratne informacije kupaca Leafa kako bi, primjerice, maksimalno povećali prostor za pohranu i ukupnu funkcionalnost svojeg najnovijeg električnog modela. Sjedala, upravljač i električno upravljiva središnja klizna konzola mogu se podesiti po želji vozača. Te se postavke mogu pohraniti u različitim profilima kako bi se olakšala upotreba, što je praktično ako se vozilom služi više korisnika. Podesiva konzola posebno je obilježje Ariyje jer njezinim pomicanjem vozači mogu prilagoditi naslon za ruke i stvoriti dodatan prostor. Također odgovara ergonomskom položaju mjenjača na središnjoj konzoli i obližnjih komandi. Povratne informacije kupaca Leafa potaknule su ugradnju dodatnog prostora za pohranu kabela za punjenje; Ariya također nudi modularne razdjelnike prtljažnika koji pridonose većoj funkcionalnosti.
Monolitna armaturna ploča sastoji se od dvaju 12,3-inčnih zaslona kako bi se osiguralo da sve važne informacije o vozilu, poput napunjenosti baterije, dosega i navigacije, budu lako dostupne. Prikazivanjem višestrukih informacija na vodoravnim zaslonima, povezanima u obliku slova S, informacije se mogu očitati brzo i uz minimalno skretanje pažnje vozača. Ariya je opremljena i head-up zaslonom koji vozaču na siguran način prikazuje praktične informacije.
U njezinu minimalističku armaturnu ploču ugrađene su haptičke komande kako bi komunikacija s vozilom bila popraćena povratnim informacijama, dok su neke od glavnih komandi, primjerice gumb za glasnoću i tipke na upravljaču, zadržane u fizičkom obliku. Armaturna ploča neprimjetno se stapa s oblikom kabine, dok precizno ugrađene komande pridonose općem dojmu uglađenosti. Tu je i novi mjenjač koji se savršeno slijeva s vašom rukom, zbog čega je i vozački položaj opušteniji.
Povezane usluge
U skladu s Nissanovom filozofijom stavljanja vozača u središte dizajna vozila, Ariya je opremljena Nissanovim inteligentnim osobnim pomoćnikom koji uključuje hibridni sustav glasovnog upravljanja s naprednim prepoznavanjem prirodnog jezika. Zahvaljujući tomu, određenim funkcijama Ariyje možete upravljati bez dodira.
Inteligentni planer rute u stvarnom vremenu procjenjuje optimalnu rutu s obzirom na različite čimbenike kao što su promet, stanje ceste, raspoloživost punionica u stvarnom vremenu i preostali kapacitet baterije. S pomoću aplikacije NissanConnect Services moguće je daljinski zaključati i otključati vrata vozila. Na raspolaganju su i bežični sustav Apple CarPlay te Android Auto s opcijom povezivanja preko kabela.
Sigurnosne značajke i pomoć u vožnji
Nissan Ariya opremljena je najnovijim sigurnosnim značajkama i sustavima za pomoć u vožnji, uključujući ProPILOT s navigacijom Navi-Link, dosad najinovativnijom generacijom Nissanova naprednog sustava za pomoć u vožnji u Europi. Dizajnirana je tako da pruži sigurnost, stoga uključuje čitav niz sigurnosnih značajki.
Uz Nissanov sustav Safety Shield 360 uključuje još i Inteligentni Around View Monitor, Inteligentni sustav upozorenja na frontalni sudar, Sustav za održavanje vozila u prometnom traku u nuždi, Inteligentni sustav kočenja u nuždi i Sustav automatskog kočenja stražnjih kotača u nuždi.
Za kraj, Nissan Ariya ima tri razine opreme: ENGAGE, ADVANCE i EVOLVE. A cijene kreću od modela 63 kWh 2WD ENGAGE (160 kW/214 KS) od 41.900 eura, 63 kWh 2WD ADVANCE (160 kW/214 KS) od 45.400 eura, 63 kWh 2WD EVOLVE (160 kW/214 KS) od 48.900 eura. Verzije Ariye s jačom baterijom kreću od 87 kWh 2WD EVOLVE (178 kW/238 KS) od 55.400 eura, i na kraju najjača verzija 87 kWh e-4ORCE (AWD) EVOLVE (225 kW/301 KS) od 58.400 eura. Treba reći da se cijena pojedine dodatne opreme se kreće od 790 do 1500 eura.
Kako sve tri razine opreme Ariye 63 kWh 2WD stoje ispod 50.000 eura, možete se konkurirati za državne poticaje za energetski učinkovita vozila, što onda smanjuje cijenu vozila za lijepih 9000 eura.