Parkirano jedno uz drugo pod suncem, vozilo tretirano Nissanovom hladnom bojom pokazalo je do 12°C nižu vanjsku površinsku temperaturu i do 5°C hladniju unutrašnjost, u usporedbi s vozilom s tradicionalnim automobilskim bojama
Nissan je objavio kako je testirao inovativnu automobilsku boju čiji je cilj pomoći u snižavanju temperature u kabini vozila ljeti i smanjiti potrošnju energije klimatizacijskog sustava.
Razvijena u suradnji s tvrtkom Radi-Cool, specijalistom za radijacijske rashladne proizvode, boja uključuje metamaterijalne, sintetičke kompozitne materijale sa strukturama koje pokazuju svojstva koja se obično ne nalaze u prirodi.
Projekt je dio Nissanove težnje za diferenciranim inovacijama koje osnažuju putovanja i pomažu u stvaranju čišćeg i održivog društva.
U studenom 2023. Nissan je započeo 12-mjesečno ispitivanje izvedivosti na Tokijskom međunarodnom zračnom terminalu u Hanedi. U suradnji s Japan Airport Terminal Co., Ltd., Radi-Cool Japan i zračnom službom All Nippon Airways (ANA), Nissanova hladna boja nanesena je na servisno vozilo Nissan NV100 kojim upravljaju zračne službe All Nippon Airways (ANA).
Sa svojom velikom, otvorenom pistom, zračna luka Haneda pružila je savršeno okruženje za provođenje stvarne procjene učinka boje u izloženom okruženju visoke temperature.
Iako je još u fazi testiranja, dosadašnji rezultati bili su impresivni. Parkirano jedno uz drugo pod suncem, vozilo tretirano Nissanovom hladnom bojom pokazalo je rezultate do 12°C u smanjenju vanjske površinske temperature i do 5°C hladniju unutrašnjost, u usporedbi s vozilom s tradicionalnim automobilskim bojama.
Učinkovitost hlađenja boje posebno je uočljiva kada je vozilo parkirano na suncu dulje vrijeme. U hladniju kabinu nije samo ugodnije ući, već je potrebno i kraće vrijeme rada klima uređaja kako bi se kabina ohladila na ugodnu temperaturu. To pomaže smanjiti opterećenje motora ili, u slučaju električnog vozila, troši bateriju. U oba pogonska sklopa očekuje se poboljšanje učinkovitosti, ali i udobnosti putnika.
Metamaterijal ugrađen u Nissanovu hladnu boju sadrži dvije čestice mikrostrukture koje reagiraju na svjetlost. Jedna čestica reflektira blisko infracrvene zrake na sunčevoj svjetlosti koje bi obično uzrokovale vibracije na molekularnoj razini unutar smole tradicionalne boje za proizvodnju topline.
Druga čestica omogućuje pravi proboj. Stvara elektromagnetske valove koji se suprotstavljaju sunčevim zrakama, preusmjeravajući energiju od vozila u atmosferu. U kombinaciji, čestice u Nissanovoj hladnoj boji smanjuju prijenos topline na površine kao što su krov, poklopac motora, vrata i ploče.
Odgovorna osoba za razvoj je dr. Susumu Miura, viši menadžer i stručnjak u Laboratoriju za napredne materijale i obradu, Nissanov istraživački centar. Imao je vodeću ulogu u Nissanovom nagrađivanom akustičkom materijalu za smanjenje buke, a veliki dio svoje karijere u Nissanu posvetio je istraživanju načina kako automobile učiniti tišim, hladnijim i učinkovitijim.
'Moj san je stvoriti hladnije automobile bez potrošnje energije', objasnio je Miura. 'Ovo je posebno važno u eri električnih vozila, gdje opterećenje od rada klima uređaja ljeti može imati znatan utjecaj na stanje napunjenosti', rekao je.
Iako rashladna boja nije nova, obično se koristi za zgrade i strukture. Često je vrlo gusta, pa ju je potrebno nanositi valjkom. Bez ikakvog prozirnog završnog premaza, može ostaviti kredast trag na dodir.
Ključni izazovi koje je Miura morao uzeti u obzir pri razvoju automobilske verzije bili su osigurati da može sadržavati prozirni gornji sloj, nanositi ga pištoljem za prskanje (ne valjkom) i zadovoljiti Nissanove rigorozne interne standarde za kvalitetu boje.
Od početka razvoja 2021., Miura i njegov tim testirali su više od 100 uzoraka i trenutno procjenjuju debljinu od 120 mikrona, otprilike šest puta deblju od tipične automobilske boje. Potvrđena im je otpornost na sol i pucanje, ljuštenje, ogrebotine, kemijske reakcije, kao i postojanost boje i mogućnost popravka. Kako razvoj napreduje, Miura i njegov tim nastavljaju istraživati tanje opcije koje daju istu razinu performansi hlađenja.
Dok testiranje i razvoj traju, Miura i njegov tim se nadaju da će se jednog dana moći ponuditi za posebne narudžbe iu raznim bojama. Miura vidi veliki potencijal, posebno za aplikacije na lakim gospodarskim vozilima kao što su kombiji, kamioni i kola hitne pomoći koja većinu dana provode vozeći se vani.