Carlos Tavares je rekao kako bi mali SUV koštao 10.000 eura više i bio manje konkurentan kad bi se proizvodio u Italiji umjesto u Poljskoj. Stellantis je primio zahtjev za prodaju Alfa Romea, ali ga je odbio jer se marka vratila profitabilnosti posljednjih godina
Alfa Romeo je jučer imao svoj veliki dan, predstavio je u Milanu svoj prvi potpuno električni model, koji nosi isto ime – Milano. Ipak, neki od prisutnih uzvanika su ostali iznenađeni kad je CEO Stellantisa Carlos Tavares izjavio kako se ponos Italije zapravo i neće proizvoditi u Italiji, već u Poljskoj.
Kako izvještava Automotive News Europe, odluku da se potpuno novi model Alfa Romeo Milano proizvodi u Poljskoj 'branio' je izvršni direktor Stellantisa Tavares tijekom okruglog stola u Milanu sljedećim riječima: 'Da se proizvodi u Italiji, Milano bi startao od oko 40.000 eura umjesto od 30.000 eura, ograničavajući njegov potencijal na tržištu'.
Naravno, ovo je osjetljiva problematika jer se Tavares sukobio s talijanskom vladom i sindikatima oko subvencija za električna vozila i obujma proizvodnje u Italiji. Treba reći i kako je Stellantis jedini proizvođač automobila za masovno tržište s tvornicama u Italiji.
Novi Milano, prvo potpuno električno vozilo Alfa Romea, također je prvi model koji se sklapa izvan Italije od osnutka proizvođača automobila 1910. godine. Proizvodit će se u Tychyju u Poljskoj, zajedno s dva srodna modela, Fiatom 600 i Jeep Avengerom.
Tavares je potvrdio i da će se sljedeća generacija SUV-a srednje veličine Alfa Romeo Stelvio, koji bi trebao biti predstavljen 2025., i limuzina srednje veličine Alfa Romeo Giulia, koji bi trebala biti predstavljena 2026., nastaviti proizvoditi u proizvodnim pogonima u Cassinu, u središnjoj Italiji.
Stellantis će tamo uložiti više od 100 milijuna eura za instaliranje europske proizvodnje za svoju novu STLA Large platformu.
500 milijuna eura dobiti u 2023.
Alfa Romeo je prošle godine ostvario operativni profit od oko 500 milijuna eura, prvi put da je Tavares potvrdio brojku dobiti za jedan od 14 Stellantisovih brendova.
Tavares je rekao da je Stellantis primio zahtjev za prodaju Alfa Romea, ali ga je odbio jer marka ponovno profitabilna posljednjih godina. Također je rekao da je kineski proizvođač automobila pokušao kupiti jednu od tri Stellantisove francuske marke (Citroën, DS i Peugeot). Odbio je otkriti imena tvrtki koje su postavile upite.
Alfa Romeo je svoju dobit ostvario iz relativno malog prometa. Globalna prodaja u 2023. iznosila je 70.500 primjeraka automobila, prema brojkama JATO Dynamicsa, što znači da je dobit po vozilu iznosila oko 7100 eura. Tavares je pripisao učinkovitost u ulaganjima i prodajnu disciplinu za povrate u Alfa Romeu, koji je bio stalni gubitaš pod Fiat Chrysler Automobiles prije spajanja s PSA grupom u Stellantis 2021.
30 posto učinkovitiji od suparnika
Rekao je da nakon opsežnog benchmarkinga konkurenata, Stellantis vjeruje da je 30 posto učinkovitiji u ulaganjima zbog svoje veličine i lean organizacije.
'To znači da možete uložiti 30 posto manje da biste ponudili iste značajke ili uložiti isto i ponuditi svojim klijentima 30 posto više mogućnosti', rekao je.
Tavares je dugo naglašavao 'vrijednost ispred količine' i rekao je da je neto prihod uvijek u fokusu na sastancima grupe, a ne prodajni ciljevi. Stellantisova prilagođena operativna marža iznosila je 11,2 posto u 2023., a predviđaju dvoznamenkaste profitne marže za 2024. unatoč težim tržišnim uvjetima.
'Kada počnete gurati volumen, počinjete uništavati temelje premium marke', rekao je, dodajući da je vrlo zadovoljan razinom profitabilnosti Alfa Romea.