Kompaktni automobil koji vraća sportski duh Alfa Romea u najveći segment na europskom tržištu redefinira kanone ljepote. BEV 'Elettrica' u dvije varijante snage: 156 KS i 240 KS, a 'Ibrida' sa 136 KS 48-V Hybrid VGT i Q4 pogonom
Alfa Romeo je učinio ono što se već dugo očekivalo, predstavio je svoj prvi potpuno električni model imena - Milano. No ne brinite, osim čisto električne verzije u ponudi je i hibridna verzija. Mnogi su uoči službene svjetske premijere bili malo skeptični kad je riječ o vanjskom dizajnu, no čini se da su ipak malo prenaglili, jer ovo je nedvojbeno prava Alfa. Pitanje je samo koliko njezin avangardni stil može brzo ući u srca tradicionalnih Alfista.
Sportski u srcu, kompaktne veličine i talijanski stil na prvi pogled. Alfa Romeo je predstaio potpun novi kompaktni SUV, model Milano međunarodnom tisku upravo u Milanu, u povijesnom sjedištu Automobile Cluba Milano, na nekonvencionalan način i s dvostrukom svrhom.
S jedne strane, odlučili su pokazati novi jezik Alfa Romea, a s druge strane, odlučili su potvrditi duboko i ponosno partnerstvo s gradom u kojem je Alfa Romeo osnovan 1910. godine kao amblem savršene ravnoteže između inovacije i tradicije, temeljnih karakteristika koje povezuju marku s njezinim rodnim gradom.
Odmah nakon predstavljanja su otvorene i narudžbe za Milano u lansiranoj verziji 'Speciale', novoj ulaznici u svijet Alfa Romea za sve, obožavatelje Alfe i šire, koji su čekali povratak marke u segment. Kako bi igrao vodeću ulogu, Alfa Romeo nudi najsportskiji i najuzbudljiviji kompaktni automobil za vožnju u cijeloj klasi, jedini koji se može nositi u razmatranjima entuzijasta kad govore o Giulietti i Mitu i privući novu generaciju obožavatelja Alfistija.
Alfa Romeo Milano je doista prepoznatljiv i atraktivan automobil, u to nema dvojbe. Njegova misija je osvojiti novu generaciju, kroz novi dizajnerski jezik. I kako kaže Alfa 'ostati nepokolebljiv je njegova urođena sklonost za sportski duh, osobina koja animira Alfa Romeo od 1910. godine, sa 'sportskijom' zamišljenom kao privlačno iskustvo vožnje u svakodnevnom životu'.
Milano je dostupan u hibridnoj i električnoj izvedbi, bez razlike u estetici i opremi, jer jedino što je bitno je da je to stopostotni Alfa Romeo. Dostupan u konfiguraciji 'Ibrida', prvi u segmentu koji također nudi Q4 varijantu s pogonom na sva četiri kotača s automatiziranim upravljanjem osovinom pogona na stražnjim kotačima, i kao 'Elettrica', u dvije varijante snage sa 156 KS i nizom do 410 km, kao i sportskiji Veloce od 240 KS.
Vanjski dizajn
Novi Milano redefinira kanone dizajna u segmentu, i oličenje je talijanskog stila kad je riječ o automobilima. Njegove kompaktne dimenzije – duljina 4,17 m, širina 1,78 m i visina 1,5 m – obuhvaćaju jedinstvenost originalnog i modernog dizajna Alfa Romeo Centro Stile Made in Italy, tipičnog za marku, izražen u ravnoteži proporcija, čistoći linija i pažnji prema kvaliteti površina.
Stilisti Alfa Romea se potpuno odvajaju od koncepta hladne racionalnosti koji je u modi u klasi, kako bi udahnuli život vijugavom i uzbudljivom dizajnu koji privlači poglede na prvi pogled. To stvara istinsku emocionalnu vezu između vozača i automobila. Proporcije su istaknute stilskim značajkama koje se odnose na tradiciju, kao što su ograničeni prevjesi, mišićavi lukovi kotača i kultni 'odsječeni rep', referenca na legendarnu Giuliju TZ.
'Jednostavnost' talijanskog stila, posebice Alfa Romea, krije jedan od najsloženijih kreativnih procesa u industriji: dizajn automobila. Novi Milano se može pohvaliti snažnim identitetom, sastavljenim od ograničenog broja značajki koje uključuju legendarni 'štit', u varijantama Leggenda i Progresso, možda najpoznatiji i najprepoznatljiviji potpis u svijetu automobila. Njegovoj snažnoj osobnosti pridonosi odvažni 'izgled' prednjeg dijela, s '3+3' i prilagodljivim Full LED Matrix prednjim svjetlima. Konačno, stil Alfa Romea karakterizira kvaliteta površina, koje stvaraju bogate i skladne odraze kroz jasne volumetrijske kontraste.
Dizajn unutrašnjosti
Ista inspiracija čistim sportskim duhom može se pronaći u unutrašnjosti automobila, gdje su istaknute karakteristike talijanska pažnja posvećena svakom detalju, upotreba najfinijih materijala i smještaj svih kontrola na dohvat ruke vozača, kao što pokazuje kompaktni upravljač, za prilagodbu svim stilovima vožnje.
Najviše od svega, ploča s instrumentima i njezin povijesni dizajn 'teleskopa' stvaraju tu izravnu vizualnu vezu i uvjeravaju vas da rukama obuhvatite upravljač, pokrenete motor i iskoristite jedinstveno iskustvo vožnje. U sredini skupine, značajka koja se ističe je potpuno digitalni TFT zaslon od 10,25 inča za pristup podacima automobila i postavkama za tehnologije vožnje.
U sredini armaturne ploče i usmjeren prema vozaču, sustav osjetljiv na dodir od 10,25” razvijen za rad s widgetima, grafičkim komponentama dizajniranim za intuitivnu interakciju sa svim značajkama, koje se mogu prilagoditi brzim i jednostavnim povlačenjem i ispuštanjem.
Svaki korisnik može kreirati vlastitu početnu stranicu, gdje je svaka značajka automobila aplikacija za sebe. Kako bi dodatno uljepšali unutrašnjost, otvori klima uređaja u obliku quadrifoglio (djetelina s četiri lista), simbol par excellence sportskog duha Alfa Romea. Naposljetku, kako bi privukli poglede i poželjeli dobrodošlicu vozaču, Sabelt sportska sjedala imaju naslon koji obavija leđa koji kombinira visoku mehaničku otpornost, savršenu ergonomiju i strukturnu lakoću.
Udobnost i sigurnost
Prema Alfa Romeu, udobnost znači učiniti svako putovanje jednostavnim, iznimno ugodnim, organiziranim i sigurnim. I zato, kada uđete u putnički prostor, odmah uočavate veliku posvećenost detaljima, visoku kvalitetu presvlaka i obavijajući osjećaj da ste u svojoj zoni udobnosti, sa sportskom prirodom i izrazito talijanskom kvalitetom.
Unatoč kompaktnoj veličini, Milano se može pohvaliti najvećim prtljažnikom u svojoj klasi (BEV) s utovarnim kapacitetom od čak 400 litara, dostupnim korištenjem handsfree tehnologije. Milano također dolazi s ekskluzivnim značajkama kao što je praktični 'Alfa Romeo kabel organizator' pretinac za pohranu koji se nalazi ispod poklopca motora, kao zgodno mjesto za spremanje kabela za punjenje.
Kako bi dodatno povećao udobnost, novi Milano nudi niz značajki za pomoć vozaču, koje pomažu u uzdužnoj i bočnoj kontroli vozila (2. razina autonomne vožnje). Zajedno sa senzorima za parkiranje od 360°, stražnja kamera od 180° nadzire okolno područje, za inovativan i praktičan sustav poluautonomnog parkiranja.
Konačno, Milano također može uključiti tehnologiju pristupa blizine, za brzo i jednostavno otvaranje i zatvaranje automobila približavanjem ili udaljavanjem od vozila, bez potrebe da korisnik poduzme bilo kakvu radnju.
Dinamika vožnje
Bazirajući se na najnižoj težini u segmentu i optimalnoj raspodjeli mase, Milano ulazi u svijet električnih automobila poput pravog Alfa Romea. Tim koji je koordinirao razvoj vozne dinamike isti je onaj koji je razvio Giuliju GTA u ispitnom centru Balocco, s jasnim ciljem da novi Milano postigne najbolje držanje ceste u klasi, što je omogućeno specifičnim tehničkim rješenjima: ima najizravnije upravljanje u segmentu (14,6 ), posebno kalibrirano da bude iznimno precizno, kako bi se poboljšala njegova iznimna kvaliteta držanja ceste; u verziji Veloce sportski ovjes je spušten za 25 mm; prednji i stražnji okviri za zaštitu od prevrtanja posebno su sportski kako bi se osiguralo brzo skretanje uz visoku razinu prianjanja; kočioni sustav ima prednje diskove od preko 380 mm s četveroklipnim monoblok čeljustima; Torsen diferencijal nudi najbolju moguću trakciju u svim uvjetima. Gume visokih performansi od 20 cola također su specifične za električna vozila i nude visoku razinu prijanjanja. Sve to čini osnovu jedinstvenog kompaktnog automobila s čistim, prepoznatljivim sportskim duhom Alfa Romea.
Milano također može uključiti Alfa D.N.A. sustav. 'Dinamički' način rada, djelomično omogućen posebnim upravljanjem i kalibracijom gasa, nudi najveće performanse i užitak u vožnji. U pažljivoj ravnoteži između performansi i udobnosti, model 'Natural' dizajniran je za svakodnevnu upotrebu, dok je 'Advanced Efficiency' kalibriran za maksimalnu energetsku učinkovitost smanjenjem potrošnje bez utjecaja na užitak vožnje. Konačno, samo na Q4 hibridnoj verziji, i četvrti način rada poznat kao Q4, za uvjete slabog prijanjanja.
Povezivost
Milano dolazi s najnaprednijom povezanom tehnologijom kako bi se osigurala maksimalna udobnost. EV Routing je inovativni povezani sustav ugrađen u navigator koji automatski i bez stresa upravlja potrebama korisnika za punjenjem. Sve što kupci trebaju učiniti je postaviti svoje odredište, a zatim navigacijski sustav automatski izračunava sva zaustavljanja za punjenje potrebna duž rute, s omogućenim pristupom do preko 600.000 mjesta za punjenje, najrazgranatijoj mreži u Europi, koju je omogućio Free2Move punjenje. Praćenje prometa, baterije i stila vožnje u stvarnom vremenu omogućuje oslonjenje na EV Routing za iskustvo vožnje bez tjeskobe oko punjenja.
Novi Milano je opremljen 'Alfa Connect Services', alatom koji nudi naprednu povezanost na vozilu i niz usluga za maksimalnu sigurnost i udobnost. Zahvaljujući OTA (over-the-air) tehnologiji, karte i softver automobila uvijek su ažurni. Različite funkcije koje čine iskustvo u vozilu najboljim ikada uključuju 'Moju navigaciju', koja se sastoji od aplikacija za daljinsko traženje odredišta i točaka interesa (PoI), kao i upozorenja u stvarnom vremenu o prometu, vremenu i kamerama za brzinu.
Putem aplikacije za pametne telefone My Alfa Connect, kupci također mogu komunicirati s automobilom koristeći "My Remote", s različitim uslugama kao što su: daljinsko upravljanje funkcijama automobila (otvaranje/zatvaranje vrata ili treptanje svjetala) putem pametnog telefona ili pametnog sata; lokacija vozila; kontrola određenih parametara (brzina i područje) i obavijesti ako se isti ne poštuju. E-Control također nudi opciju daljinskog upravljanja pokretanjem i zaustavljanjem, rasporeda punjenja ili, ako je potrebno, grijanja ili hlađenja unutrašnjosti prije ulaska u vozilo.
Još jedna velika inovacija je integracija virtualnog asistenta Hey Alfa i ChatGPT (A.I.) koji koriste prepoznavanje glasa kako bi vam pružili korisnog, diskretnog 'kopilota' na vašim putovanjima, za informacije, savjete i za ispunjavanje svih vozačevih potreba.
Alfa Romeo Milano Elettrica
U električnoj verziji Milana, Alfa Romeo je odabrao izvor napajanja nove generacije, kombinirajući električni motor ('Hybrid Synchronous Motor') i bateriju najnovije generacije. Sa svojom velikom snagom, okretnim momentom i specifičnom kalibracijom električnog pogonskog sklopa, novi kompaktni sportski automobil nudi beskompromisan užitak u vožnji s vodećom dinamikom u segmentu.
Dostupan u dvije verzije snage, 156 ili 240 KS, novi automobil osigurava izvrsne performanse te privlačnu i sportsku vožnju, poput svakog Alfa Romea. Baterija od 54 kWh nudi visoku gustoću energije i vrlo dobar omjer nazivne i iskoristive energije. Točnije, u verziji sa 156 KS litij-ionska baterija osigurava 410 km dometa u WLTP ciklusu, odnosno 590 km u gradskom ciklusu. Punjenje novog Milana je vrlo jednostavno: na stanicama za brzo punjenje DC od 100 kW potrebno je manje od 30 minuta da se baterije napune od 10 do 80 posto.
Alfa Romeo Milano Ibrida
Novi Milano nudi dva rješenja pogona za verziju Ibrida: pogon na prednje kotače ili Q4 pogon na sve kotače, prvi u premium segmentu, koji će biti dostupan kasnije.
Hibridni Milano Ibrida usvaja 48-V Hybrid VGT (Turbo s promjenjivom geometrijom) arhitekturu od 136 KS. Motor s unutarnjim izgaranjem preuzima 1,2-litreni 3-cilindrični motor s Millerovim ciklusom s turbo promjenjivom geometrijom i distribucijskim lancem za maksimalnu pouzdanost. Električna komponenta sastoji se od 48-voltne litij-ionske baterije i elektromotora od 21 kW (28,6 KS) ugrađenog u inovativni 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, koji radi zajedno s inverterom i upravljačkom jedinicom prijenosa kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost.
Milano Ibrida nudi iznimno glatko iskustvo vožnje za kretanje gradom u električnom načinu rada više od 50 posto vremena; jamči električnu vožnju ne samo tijekom manevara parkiranja ili pri malim brzinama u urbanim područjima, već i izvan grada s ograničenim opterećenjem do 150 km/h.
Alfa Romeo Milano Speciale
Otvorene su narudžbe za Milano Speciale, vrhunsku verziju za lansiranje dostupnu s pogonskim sklopovima Ibrida (136 KS) i Elettrica (156 KS). Milano Speciale, ograničen isključivo na lansiranje izdanja, sintetizira sportski duh, tehnologiju i udobnost u jedinstvenoj konfiguraciji koja uključuje ciljani odabir najboljih specifikacija u ponudi u liniji.
Značajke koje se ističu u vanjštini su oznaka 'Progresso”, mat sportske završne obrade s naglascima u novoj i već kultnoj Brera crvenoj boji i 18” aluminijski naplatci 'Petali'. Unutrašnjost je ukrašena sportskim i ekskluzivnim značajkama kao što su unutrašnjost od vinila i tkanine 'Spiga', kožni upravljač i električno upravljano vozačevo sjedalo s funkcijom masaže.
Pozornost posvećena detaljima osigurana je elegantnom i prepoznatljivom unutarnjom rasvjetom u 8 boja koja označava ventilacijske otvore, središnji tunel i kultni teleskop. Izuzetno bogatu postavku upotpunjuje sljedeća sigurnosna oprema: Milano Speciale nudi autonomnu vožnju razine 2, povezanu navigaciju, stražnju kameru od 180°, električna stražnja vrata bez upotrebe ruku i sustav bez ključa s tehnologijom blizinskog pristupa kao standard.
Ovaj je model također opremljen ugrađenim trofaznim punjačem od 11 kW, kako bi se osigurale najbolje performanse punjenja u svim situacijama.
Tri razine opreme
Alfa Romeo Milano predstavlja strategiju linije koja kupcima čini konfiguraciju još lakšom. Milano se nudi s četiri pogonska sklopa: Ibrida od 136 KS, Q4 Ibrida od 136 KS, Elettrica od 156 KS i Elettrica Veloce od 240 KS. Tri paketa upotpunjuju ponudu: Techno, za najbolje specifikacije u pogledu sigurnosti, tehnologije i funkcionalnosti, kao što su autonomna vožnja razine 2, električna stražnja vrata bez ruku, LED Matrix svjetla i povezana navigacija s virtualnim asistentom.
Premium, za najbolju udobnost i ekskluzivnost, zahvaljujući unutrašnjosti od mješavine vinila i tkanine, električno upravljanom vozačkom sjedalu s funkcijom masaže, unutarnjem ambijentalnom osvjetljenju te aluminijskim papučicama i tzv. 'kick plate' pločom na pragovima.
Sport, koji po definiciji nudi najbolje u sportskom stilu sa Sabelt sjedalima, presvlakama od alcantare i sportskim vanjskim značajkama.