Spajanjem FCA i PSA, koji zajedno zauzimaju drugo mjesto u Europi po prodaji automobila, tako bi mogli postati ozbiljan konkurent Volkswagen Grupi
Fiat Chrysler Automobiles i PSA Groupe postati će četvrti najveći proizvođač automobila na svijet! Sjajna je ovo vijest o spajanju koje već mjesecima intrigira svjetsku javnost, jer su upravni odbori dviju kompanija danas odlučili kako će odsad biti jedna grupacija. Oni će zajednički kombinirati, objediniti resurse i suočiti se sa skupom novom erom trgovinskih tarifa, strogim pravilima o emisijama i općom elektrifikacijom vozila.
Odbori Fiat Chryslera i PSA Groupe rekli su da će raditi na obvezujućem sporazumu sljedećih tjedana u zajedničkoj izjavi. Ovim sporazumom stvorio bi se četvrti najveći svjetski proizvođač automobila s kombiniranom tržišnom vrijednošću od oko 50 milijardi USD, na temelju trenutnih cijena.
Dioničari svake tvrtke imati će po 50 posto ujedinjenog entiteta. Ulagači u FCA dobit će dividendu od 5,5 milijardi eura, dok PSA planira raspodijeliti svoj 46 posto udjela u dobavljaču Faurecia. Ušteda troškova od posla bez zatvaranja proizvodnih postrojenja mogla bi biti čak 3,7 milijardi eura.
Spajanjem FCA i PSA, koji zajedno zauzimaju drugo mjesto u Europi po prodaji automobila, tako bi mogli postati ozbiljan konkurent Volkswagen Grupi.
Odbor nove grupacije, koju čini 11 osoba, uključivati će njih pet iz PSA i pet iz Fiat Chryslera. Generalni direktor PSA-a Carlos Tavares bit će izvršni direktor i biti će član upravnog odbora dok John Elkann iz FCA ostaje u ulozi predsjednika. Nejasno je koju će ulogu imati izvršni direktor Fiat Chryslera Mike Manley.
Najava dolazi nekoliko mjeseci nakon što su FCA i PSA analizirali partnerstvo za udruživanje investicija u proizvodnji automobila u Europi i nakon propalih pregovora u lipnju između Fiata i francuskog konkurenta Renaulta.
I PSA i Fiat Chrysler zaostaju za ulaganjima u elektrifikaciju i nemaju jaku prisutnost u Kini, ali kombinacija bi im mogla pomoći u rastu na unosnom tržištu komercijalnih vozila u Europi. Fiat Chrysler, koji bilježi zaradu u trećem tromjesečju, u Europi ima problema zbog starije generacije terenskih vozila i nedostatka SUV-ova pod markom Fiat.
S obzirom na rastuće probleme u današnjoj autoindustriji, obje su kompanije ubrzale pregovore o spajanju. Volkswagen je u srpnju priopćio kako će surađivati s Ford Motor-om na električnoj i samovoznoj automobilskoj tehnologiji, dok Toyota Motor jača veze s partnerima kao što su Subaru i kineski BYD.
Tata, indijski konglomerat koji posjeduje Jaguar Land Rover, rekao je da je otvoren za pronalaženje partnera za britanskog proizvođača automobila, ali ne planira prodaju svoj JLR poslovne jedinice.
Francuska vlada vjerojatno će igrati ključnu ulogu jer je Francuska jedan od najvećih dioničara PSA-a, čiji brendovi uključuju i Opel i Vauxhall. Francusko ministarstvo financija najavilo je potporu sporazumu, upozoravajući da će pažljivo ispitati utjecaj na radna mjesta i strukturu upravljanja novom tvrtkom, kao i njezinu opredjeljenost za izgradnju europskog proizvođača baterija.
'Operacija odgovara na potrebu autoindustrije za konsolidacijom kako bi se suočila s izazovima budućnosti', rekao je u četvrtak francuski ministar financija Bruno Le Maire.
PSA je figurirao kao logični partner za spajanje s Fiatom, zbog njihovog komplementarnog proizvoda i zemljopisnog prilagođavanja, a dvije su strane razmotrile mogućnosti partnerstva ove godine. Međutim, talijansko-američki proizvođač automobila nastojao je postići dogovor s Renaultom. Ipak, ti su razgovori propali u lipnju kada je Elkann, koji je i čelnik najvećeg dioničara Fiat Chryslera, Exor-a, odustao usred protivljenja