Modele fortwo i forfour sada pokreće sinhroni električni motor maksimalne snage 60 kW (82 KS), koji ovom malenom gradskom automobilu omogućuje maksimalnu brzinu od 130 km/h
Nakon pet godina od dolaska treće generacije gradskog miniautomobila Smarta, njemački je proizvođač automobila Daimler pokazao svoju facelift verziju na autosalonu IAA u Frankfurtu u jesen 2019. Iako to zapravo i nije neka novost, ipak treba reći da više nema klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem, već su sve verzije dostupne od siječnja 2020. samo s električnim pogonom.
I Smart EQ fortwo i forfour sada pokreće sinhroni električni motor maksimalne snage 60 kW (82 KS), koji ovom malenom gradskom automobilu omogućuje maksimalnu brzinu od 130 km/h i razvija okretni moment od 160 Newton metara. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,6 sekundi za model Fortwo. Kabrioletu je za sprint potrebno 0,3 sekunde duže, dok teži model s četvero vrata forfour zaostaje 1,1 sekundu. Prema proizvođaču, struja u akumulatoru od 17,6 kWh omogućava domet do 159 kilometara.
Ovdje se osjeti veća težina modela forfour, pa je njegov maksimalni domet 153 kilometra. Kao i obično, razina uskladištene energije na stanici za brzo punjenje može se napuniti sa 10 na 80 posto za manje od 40 minuta. Podružnica Daimlera ne daje nikakve informacije o ukupnom vremenu punjenja u utičnici za kućanstvo. Električna energija za nedefiniranu 'prosječnu dnevnu kilometražu' ovdje se treba napajati u 3,5 sati.
Facelift vraća Smartu njegov izvorni minimalizam, a s odlaskom klasičnog motora i prednja rešetka kakvu smo dosad poznavali također nestaje. Na njezino mjesto dolazi sada crnim slovima natpis Smart. Ali električni pogon također se mora hladiti, pa zato osvježeni Smart dobiva veliku saćastu masku nešto niže i dodatne usisnike zraka na vanjskim rubovima. Po prvi put su prednja svjetla izvedena sa potpunom LED tehnologijom. Prednji žmigavci sada su integrirani u prednja svjetla. Straga Smart dobiva dvobojna LED stražnja svjetla s potpuno novom svjetlosnom grafikom. Prvi put se prednji kraj dvo i četverosjeda razlikuje jedan od drugog. Različito oblikovani veliki otvor za zrak daje forfouru nešto 'tužniji' izraz lica. Pored toga, svjetla za maglu integrirana su u rešetku, dok su u dvosjedu ugrađena van nje. Novi naplatci od 15 i 16 cola zaokružuju osvježeni dizajn.
Dizajneri interijera dali su Smartu potpuno revidiranu središnju konzolu. Namijenjena je poboljšanju prostora dostupnog vozaču i suvozaču. Ispred ručice za odabir stupnja prijenosa sada je veliki pretinac za odlaganje koji se može zaključati roletom.
Rukovanje je također olakšano, jer je sada već zastarjeli središnji zaslon zamjenjen novim, 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Istodobno, infotainment sustav trebao bi omogućiti posebno povoljnu integraciju pametnih telefona i njihovih aplikacija.
Sada znamo i koja će mu biti cijena u Njemačkoj: dvosjed Smart EQ fortwo coupé kreće od 21.940 eura, njegova kabriolet verzija Smart EQ fortwo cabrio kreće od 25.200 eura, dok model Smart EQ forfour s četvero vrata kreće od 22.600 eura.