EKSTREMNE SITUACIJE

Ovo je svestrani Mercedes-Benz Unimog: Vatrogasci Stuttgarta se opremili vozilima za sve terene

22.08.2023 u 13:18

Bionic
Reading

Suša i suhoća s većim rizikom od šumskih požara s jedne strane, te neuobičajeno obilne kiše, visoke vode i poplave s druge strane. U kontekstu klimatskih promjena, ekstremni vremenski uvjeti postali su jedan od najvećih izazova s kojima se suočavaju vatrogasne službe i službe pomoći u katastrofama

Stuttgartska vatrogasna postrojba nedavno se odlučila opremiti s četiri nova Mercedes-Benz Unimoga. Vozila za spašavanje U 323 RW-K (kompakt) i U 5023 RW-HG (sposobno za ekstremnu terensku vožnju) pružaju tehničku pomoć, dok se dvije identične cisterne Unimog U 5023 TLF-W koriste za prijevoz sredstava za gašenje izvan ceste. Ova četiri nova Unimoga opremljena su karoserijama vatrogasnih vozila Varus 4x4 tvrtke Schlingmann, specijaliziranog dobavljača opreme za gašenje požara.

Brzo približavanje uskim cestama s prvim kompaktnim vozilom za spašavanje (RW-K)

Posebno valja istaknuti prvo kompaktno vozilo za spašavanje (RW-K) temeljeno na pogonu na sve kotače U 323 4x4 iz serije nosača oruđa Unimog. Namijenjen je za posadu od tri vatrogasca i ima širinu šasije od samo 2,20 metara. To omogućuje vozilu da brzo stigne do većine područja primjene jer Stuttgart ima mnogo vinogradarskih i šumskih područja s vrlo uskim i strmim cestama i stazama. Zahvaljujući visokoj trakciji U 323, pružanje pomoći i pokretanje mjera spašavanja moguće je tijekom cijele godine, čak i u nepovoljnim vremenskim uvjetima.

Unimog U 323 RW-K ima ukupnu težinu od 12,7 tona, međuosovinski razmak od 3,60 metara i blokade diferencijala na prednjoj i stražnjoj osovini, a obje su portalne osovine. Sadrži ručni mjenjač s automatskim mjenjačem (EAS) s terenskom grupom i snagom motora od 170 kW (231 KS). Štoviše, ima povećano opterećenje prikolice do 20 tona za vuču prikolice sa središnjom osovinom.

Dostatnu osvijetljenost područja raspoređivanja osiguravaju dva LED prednja svjetla na krovu kabine, okružujuća rasvjeta s dodatnim LED reflektorima na prednjim kutovima karoserije i pneumatski svjetlosni toranj. Ovo vozilo je također opremljeno klimatizacijskim sustavom koji štiti posadu od vrućine i sprječava zamagljivanje stakala po hladnom vremenu. Kao sva četiri nova Unimoga, U 323 također ima deflektore za grane za sprječavanje oštećenja kao i vitlo na prednjem dijelu vozila. Kao i kod svih spasilačkih vozila, njegova glavna dužnost je pružanje tehničke pomoći.

Vatrogasno vozilo TLF-W bazirano na Unimogu U 5023 Izvor: Promo fotografije / Autor: Schlingmann Feuerwehrfahrzeuge

Nadgradnja se sastoji od nehrđajućih, zavarenih specijalnih profila od nehrđajućeg čelika. Alati i posebna oprema odlažu se u LED-osvijetljene odjeljke za opremu, ladice, pretince i držače. To uključuje motorne motorne pile i sabljaste pile, strojeve za rezanje, 'sappie'-je (posebna vrsta cepina na dršci sjekire, op.a.), polugu za lomljenje, vreće za podizanje, poluge, čeličnu sajlu, nosila, hidraulički komplet za spašavanje i zaštitnu odjeću za posadu. Uz višenamjenske ljestve, punjač od 230 volti i baterije, u krovnoj kutiji ima mjesta i za set zastavica te opremu za generalno čišćenje terena. U sklopu protupožarne opreme kompaktnog U 323 RW-K nalazi se i prijenosna i ručno upravljana mehanička grabilica s vučnom silom od 16 kN.

U 5023 RW-HG vozilo za spašavanje na svim terenima

Njegove sposobnosti za sve terene, bruto težina vozila od 14,5 tona, međuosovinski razmak od 3,85 metara, snaga motora od 170 kW (231 KS) i automatizirani ručni mjenjač s terenskom grupom jednako su dio karakterističnih značajki novog Unimoga vatrogasne postrojbe u Stuttgartu. U 5023 RW-HG kao potpuno čelična kabina za tročlanu posadu, tehnologija torque tube portalnih osovina sa 100% učinkovitim uzdužnim/poprečnim blokadama diferencijala ili zaštita od puknuća cijevi kočionog sustava.

Dizajn karoserije i oprema za pružanje tehničke pomoći u biti su isti kao kod U 323 RW-K. Međutim, prijenosna hvataljka na U 5023 RW-HG ima veće vlačno opterećenje od 32 kN. Kao i dva TLF-W, RW-HG je opremljen sustavom kontrole tlaka u gumama.

Tlak zraka, a time i kontaktna površina gume, može se podesiti pritiskom na tipku tijekom vožnje na različitim površinama, omogućujući vozilu stabilno kretanje kako na asfaltnim prilazima, tako i na pjeskovitom ili blatnom tlu. S mogućnošću gašenja od 1,2 metra, vozilo za spašavanje – kao i dva TLF-W – može se koristiti u poplavljenim područjima. Osim toga, sva tri vozila U 5023 mogu prevoziti do deset osoba na krovu karoserije kako bi ih dovezli na sigurno.

Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce
  • Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce
  • Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce
  • Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce
  • Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce
  • Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce
    +11
Mercedes-Benz Unimog za vatrogasce Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler Truck AG

Unimog U 5023 TLF-W cisterna za vodu

Stuttgartska vatrogasna postrojba ima prva dva vozila novog tipa, koja su posebno dizajnirana za gašenje vegetacijskih/šumskih požara, a mogu se koristiti i za vodene katastrofe. Oba vozila imaju izvanredno nisku Varus 4x4 karoseriju iz Schlingmanna u kompozitnom dizajnu od nehrđajućeg čelika/aluminija s vrlo niskim središtem gravitacije. Spremnik vode za gašenje u obliku slova T, zapremine 3200 litara, integriran je u karoseriju.

Svaka kabina za posadu ima prostor za četveročlanu vatrogasnu posadu, uključujući zaštitnu odjeću i opremu. Dva bočna odjeljka za opremu i jedan stražnji odjeljak za opremu predviđeni su za pohranu potrebne vatrogasne opreme. Krovne kutije i drugi sustavi za pohranu također se mogu koristiti za dodatni prostor. Osim sustava za kontrolu tlaka u gumama, kotači su opremljeni posebni beadlock naplatcima kako bi se zadovoljili specifični zahtjevi vožnje po nedavno spaljenoj vegetaciji, na primjer.

Koristeći tehniku pumpe i valjaka, do 2000 litara vode za gašenje u minuti može se ispustiti iz dva krovna otvora iznad stražnjih sjedala. Prilikom vožnje kroz šumski požar, posada vozila je sigurna i zdrava pomoću prednje šipke za prskanje, kao i mlaznica za prskanje ispred sva četiri kotača i na usmjerivaču grana u kabini.

U posebno opasnim situacijama, posada može koristiti motor neovisan samozaštitni sustav, koji se preko dva odvojena sigurnosna spremnika napaja s 230 litara vode. Ovo vozilo opremljeno je i centrifugalnom protupožarnom pumpom s uređajem za odzračivanje, spremnikom za pjenu od 60 litara za dodatak ovlaživača (smanjuje površinsku napetost vode kako bi bolje prodrla u opožareni materijal), te 20 tlačnih crijeva.

Unimog U 5023 TLF-W također ima grijače spremnika za vodu, infracrvene kamere i interkom sustave koji omogućuju komunikaciju bez smetnji. Dodatnu sigurnost pružaju posebni toplinski štitovi za vodove koji se koriste tijekom operacije. Prednja i stražnja prednja svjetla, okružujuća rasvjeta na krovu i posebni signalni sustav imaju LED tehnologiju za bolju vidljivost u mraku ili nepovoljnim vremenskim uvjetima.