TEHNOLOGIJA BATERIJA

Panasonic i Mazda u partnerstvu: Cilindrične litij-ionske baterije za električna vozila

22.06.2023 u 09:49

Bionic
Reading

Mazda će ugrađivati baterije sljedeće generacije nabavljene od Panasonic Energyja u baterijska električna vozila koja bi trebala biti lansirana u drugoj polovici ovog desetljeća

Kako se svijet kreće prema dekarbonizaciji, poslovanje s automobilskim baterijama stalno povećava svoju prisutnost - u Japanu, Sjedinjenim Državama i Europi. Daljnje inovacije ubrzat će evoluciju automobilske baterije kao ključnog alata za smanjenje opterećenja globalnog okoliša uz promicanje sveprisutnosti električnih vozila.

Stoga je vrlo zanimljiva vijest kako su Panasonic Energy i Mazda upravo objavili da su pristali ući u razgovore o uspostavljanju srednjoročnog do dugoročnog partnerstva kako bi se zadovoljila potražnja za baterijskim električnim vozilima (BEV) i automobilskim baterijama na tržištu koje se brzo širi.

Dvije su japanske tvrtke rekle kako će započeti konkretne razgovore s ciljem da Panasonic Energy opskrbi Mazdu automobilskim cilindričnim litij-ionskim baterijama proizvedenim u tvornicama Panasonic Energy u Japanu i Sjevernoj Americi, te da Mazda ugrađuje baterije nabavljene od Panasonic Energy u baterijska električna vozila koja bi trebala biti lansirana u drugoj polovici ovog desetljeća.

Kazuo Tadanobu, predsjednik, glavni izvršni direktor tvrtke Panasonic Energy, je izjavio: 'Kako automobilska industrija brzo napreduje u elektrifikaciji i prednjači u ovoj tehnologiji, suradnja s Mazdom bit će veliki korak prema ostvarenju naše misije ostvarenja društva u kojem su težnja za srećom i održivim okolišom usklađeni. S našom vrhunskom tehnologijom i opsežnim iskustvom, potaknut ćemo rast industrije litij-ionskih baterija i dodatno ubrzati naše napore za postizanje nulte emisije.'

Masahiro Moro, direktor i viši izvršni direktor Mazde, je rekao: 'Kao dio naših inicijativa za elektrifikaciju, Mazda radi sa svojim partnerima u tri faze kako bi fleksibilno odgovorila na promjene u regulatornim trendovima, potrebama potrošača i drugim područjima. Drago nam je što surađujemo s tvrtkom Panasonic Energy, koja je bila pionir u automobilskim litij-ionskim baterijama, razvijajući proizvode visoke kvalitete. Nastavit ćemo pridonositi suzbijanju globalnog zatopljenja kroz razne inicijative uključujući našu strategiju elektrifikacije.'

Panasonicov posao s automobilskim baterijama ulazi u novu fazu

Panasonicov posao s cilindričnim automobilskim baterijama pomaže u pokretanju sve većeg broja električnih vozila na cestama. Pionir u segmentu automobilskih baterija, Panasonic vodi industriju kroz stalno usavršavanje - a sada je ovo profitno središte na pragu još jedne evolucije.

Panasonicove cilindrične litij-ionske baterije izvorno su bile dizajnirane da isporuče izvanrednu dugovječnost i malu težinu prijenosnim računalima, ali pojava potražnje za automobilskim baterijama u kasnim 2000-ima dovela je do razvoja.

Panasonicovo poslovanje s automobilskim baterijama

Iako su zahtjevi za performansama za ovu novu aplikaciju bili izazov, tvrtka se oslonila na desetljeća iskustva u proizvodnji različitih vrsta baterija, a 2017. je Panasonic pustio u rad tvornicu za proizvodnju cilindričnih automobilskih baterija u Sjevernoj Americi.

Lider u visokoj gustoći energije i ekološkoj učinkovitosti

Panasonic trenutno radi na dvije vrste cilindričnih automobilskih baterija: 1865 i 2170. Prve dvije znamenke označavaju promjer (18 mm/21 mm), a druge dvije visinu (65 mm/70 mm). Najnoviji modeli mogu se pohvaliti najvišom razinom gustoće energije na svijetu.

Jedan ključ za postizanje visoke gustoće energije je poboljšanje kemijskog sastava aktivnih materijala (materijala koji pohranjuju električnu energiju) u katodi i anodi tako da se može pohraniti više električne energije. Drugi je povećanje količine aktivnog materijala unutar ograničenog prostora svake baterije. U oba područja Panasonic je iskoristio tehnološko znanje kako bi postigao najvišu razinu performansi.

Performanse i održivost

Današnje baterije trebaju više od performansi da bi bile konkurentne - one također moraju biti održive. Panasonic je uspio drastično smanjiti količinu kobalta u svojim litij-ionskim baterijama. Shawn Watanabe, zadužen za energetsku tehnologiju i proizvodnju, vodio je pokretanje Panasonic Energy North America kao predsjednik, objašnjava: 'Počeli smo istraživati litij-ionske baterije 1980-ih i od tada smo bili itekako svjesni potrebe da se pozabavimo problemom rijetkih metala. Naš cilj od prvog dana bio je smanjiti količinu kobalta koja se koristi za automobilske baterije.'

Kobalt, koji ima sposobnost stabiliziranja kristalnih struktura, važan je materijal za postizanje toplinske stabilnosti. Tip katodnog aktivnog materijala koji koristi Panasonic – NCA (katodni materijal za litij-ionske baterije na bazi litij niklata (nikal/kobalt/aluminij)) - zahtijeva manje kobalta nego alternativni - poznat kao NCM (katodni materijal za litij-ionske baterije temeljen na trostrukom sustavu (nikal/kobalt/mangan)).

Panasonic je progresivno smanjio količinu kobalta u svakoj bateriji na manje od 5 poso korištenjem alternativnih elemenata i površinske obrade. Kroz strateško partnerstvo s Redwood Materialsom, sjevernoameričkom operacijom za recikliranje baterija, Panasonic aktivno radi na unapređenju održivosti u opskrbnom lancu što će mu omogućiti ponovnu upotrebu kobalta i drugih materijala.

S ciljem realizacije ekološki prihvatljivih metoda ekstrakcije i proizvodnje litija, Panasonic je također započeo suradnju s energetskom tvrtkom za validaciju i optimizaciju održivih procesa na temelju svog znanja o industriji. Najnovije Panasonicove baterije, koje kombiniraju veću gustoću energije sa smanjenom upotrebom kobalta, predstavljene su u svim linijama u fiskalnoj godini 2020.

  • +5
Panasonic i Mazda u partnerstvu Izvor: Promo fotografije / Autor: Panasonic Energy

Velike cilindrične baterije sljedeće generacije

Kapacitet je sljedeća faza u evoluciji automobilske baterije. Panasonic napreduje s razvojem velike cilindrične automobilske baterije sljedeće generacije, čiji je promjer cilindra dvostruko veći od trenutne veličine, a prvi korak bit će postavljanje testne linije u Japanu za provjeru sigurnosti i performansi. Tržište željno iščekuje veću bateriju iz dva razloga: veći kapacitet znači da je potrebno manje baterija za postizanje iste razine performansi; veći kapacitet također smanjuje broj nosača na karoseriji vozila, smanjujući broj točaka zavarivanja i doprinoseći boljim ukupnim troškovima.

Ali kapacitet ima svoje izazove, uključujući nove dizajne i višu razinu osiguranja sigurnosti. Sa sveobuhvatnom kontrolom kvalitete koja upravlja svakim procesom i proizvodnom tehnologijom koja može proizvoditi veće elektrode, Panasonic kaže kako ima akumulirano znanje i iskustvo za isporuku kapaciteta i sigurnosti.

Evolucija Panasonicovih automobilskih baterija vođena je težnjom za 'optimalnom vrijednošću' za kupca. Povećani kapacitet jedan je takav primjer. Prava snaga Panasonica je njegova sposobnost prilagođavanja potrebama korisnika, kao što su vožnja na velike udaljenosti i gradska vožnja, iskorištavanjem svojih prednosti u gustoći energije i ekološkoj učinkovitosti.