HRVATSKA PREMIJERA

Peugeot 3008 je stigao: Saznali smo sve detalje o novom kompaktnom fastback SUV-u

27.05.2024 u 08:40

Bionic
Reading

Što se pogona tiče, novi 3008 nudi čak 5 opcija. Tako će u ponudi biti 48V hibridni motor (136 KS), plug-in hibridni pogon (195 KS), kao i tri potpuno električne verzije – s 210 KS standard range, 230 KS long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače

Nakon što je Peugeot u rujnu 2023. pokazao svijetu potpuno novu, treću generaciju svog 3008 sada smo imali i domaću premijeru ovog kompaktnog crossover SUV modela.

Veliki je to pomak kad je riječ o istom modelu automobila čiju smo prvu generaciju imali priliku doživjeti i na njegovoj svjetskoj premijeri održanoj daleke 2008. godine u našem prelijepom Dubrovniku.

Peugeot je još u rujnu prošle godine obznanio kako je u proteklih sedam godina model 3008 prodan u više od 1.320.000 primjeraka u 130 zemalja.

Za novi e-3008 'lavlja marka' kaže da je pomaknuo granice kreativnosti kroz dizajn, užitak u vožnji i električne performanse koje osiguravaju korisnicima posve novu razinu užitka u vožnji. Nova je to era Peugeota, a upravo je jedan od najprodavanijih modela izabran za njezin početak. Novi Peugeot e-3008 proizvoditi će se isključivo u Francuskoj, u Sochauxu.

Treba reći odmah kako novi Peugeot 3008 kreće kod nas s prodajom u lipnju, a biti će dostupan u dvije razine opreme: Allure i GT. Što se pogona tiče, novi 3008 nudi čak 5 opcija. Tako će u ponudi biti hibridni motor (136 KS), odnosno plug-in hibridni pogon (195 KS), kao i tri potpuno električne verzije – s 210 KS standard range, 230 KS long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače.

Peugeot E-3008 Izvor: Ostale fotografije / Autor: K.V.

Kad je riječ o cijenama, novi 3008 najprije kreće s modelima Hybrid PureTech 136 e-DCS6 Allure od 35.490 eura, Hybrid PureTech 136 e-DCS6 GT od 39.990 eura. Isto tako tu je i potpuno električna verzija snage 157 kW (210 KS) s baterijom od 73 kWh Allure od 48.490 eura te verzija sa 157 kW (210 KS) s baterijom od 73 kWh GT od 52.950 eura. Naknadno stiže i verzija s plug-in hibridnim pogonom, kao i ostale dvije potpuno električne verzije. Cijena ovih modela još nije određena.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Novi 3008 sada je dobio svoj potpuno novi vanjski izgled, kojeg bi mogli opisati kao fastback SUV. Peugeot na novom 3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja, zadržavši svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo marke PEUGEOT koji, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku.

Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem. Riječ je o posebnoj značajci dizajna koja novom 3008 pruža impozantan izgled koji naglašava njegove suvremene karakteristike i osobnost.

Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. U razini opreme GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom francuske marke koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.

Velik stražnji kraj dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika (520 l bez obzira na vrstu motora), isto kao i u prethodnom modelu 3008.

Na novom 3008 svaki je detalj dizajna pomno osmišljen kako bi bio još inovativniji i učinkovitiji. Brtve stakala skrivene su u vratima, što pridonosi elegantnom izgledu bočne strana automobila. Peugeot nastavlja s inovacijama započetima na modelu 408 pa je opremio i novi 3008 kotačima koji pridonose suvremenijem izgledu i aerodinamičnim svojstvima. Kotači su dimenzija 19 (gume dimenzija 235/55R19) ili 20 (gume dimenzija 235/50R20) cola te se u njihovu središtu ističe novi logo marke PEUGEOT.

Ovo je prvi model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da, u slučaju potpuno električnog modela e-3008, u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).

Njegove dimenzije su uravnotežene: duljina 4542 mm, širina 1895 mm (s retrovizorima 2108 mm), visina 1641 mm, međuosovinski razmak 2739 mm. To ga čini najkompaktnijim modelom među posve električnim SUV vozilima C-segmenta, uz obilje prostora za putnike i prtljagu. Iskoristivi obujam od 520 l ispod police čini prtljažnik jednako prostranim kao kod prethodnika. Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, obujam prtljažnika sad je jednak neovisno o odabranom motoru.

Peugeot je modernizirao klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka 'lebdećim' spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog 3008, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva. Tako njegova dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.

Peugeot E-3008 Izvor: Ostale fotografije / Autor: K.V.

Kad je riječ o vanjskoj završnoj obradi, primijenjen je nov, suvremeniji pristup usmjeren na izdržljivost.

Novi 3008 je dostupan u šest boja karoserije. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila, što na profinjen način pokazuje kako 3008 ulazi u novo doba.

Posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem savršeno naglašava moderne linije novog modela. Ostale dostupne boje su plava Obsession, bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titane.

Treba reći i kako novi 3008 GT serijski dolazi u dvobojnoj izvedbi sa sjajnim crnim krovom, donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata također su izvedeni u sjajno crnoj boji.

Unutrašnjost

U Peugeotu su odlučili spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt 'lebdenja' naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona. Smješten tako da osigura najbolje ergonomske značajke, taj je 21-inčni zaslon blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču.

Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit ima posve novu arhitekturu. Inovativnost proizlazi iz toga što je panoramski zaslon postavljen na armaturnu ploču sustavom pričvršćivanja koji nije vidljiv iz putničkog prostora. Tim je rasporedom poboljšana pristupačnost i vidljivost informacija koje se prikazuju na 21-inčnom panoramskom dodirnom zaslonu.

Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu postaju, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.

Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala.

Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.

U razini opreme Allure modela e-3008, novi i-Cockpit serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. Razina opreme GT serijski je opremljena 21-inčnim zaslonom.

Kompaktni upravljač ključan je dio i-Cockpita® od samih početaka i pomno je redizajniran kako bi omogućio još veći užitak u vožnji. Naravno, zadržao je kompaktna svojstva i dobio moderniji izgled: redizajnirani središnji dio smanjen je i 'odmaknut' od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče.

Novi Peugeot e-3008: interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Nove tipke na kompaktnom upravljaču automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. Novi kompaktni upravljač grijan je u seriji od razine GT.

Putnički prostor novog e-3008 nudi putnicima opuštajuće iskustvo te obilje prostora i svjetlosti. Nova prednja sjedala u kombinaciji TEP kože i tkanine u inačici Allure te TEP kože i Alcantare u inačici GT pružaju udobnost bez premca. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće.

Prednja sjedala dobila su prestižnu oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken) koju dodjeljuje njemačko udruženje liječnika i terapeuta zbog sprječavanja bolova u leđima. U inačici GT sjedala uključuju ventilaciju i masažnu funkciju, a grijanje je dostupno i u drugom redu.

Peugeot prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama koje se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela putnika.

Posebno pažljivo izvedena zvučna izolacija može se dodatno unaprijediti opcijskim laminiranim prednjim staklima u kombinaciji s vrlo kvalitetnim sustavom Focal Premium Hi-Fi koji je rezultat dugogodišnje suradnje marke Peugeot s timovima Focal, francuskog brenda specijaliziranog za najkvalitetnije audio sustave.

U putničkom prostoru novog 3008 na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača.

Najnovija generacija povezanih informacijskih sustava

Razina opreme Allure serijski je opremljena sustavom Peugeot i-Connect koji omogućuje potpunu povezanost zahvaljujući funkciji Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto).

Tehnološko iskustvo upotpunjuje sustav i-Connect Advanced, serijski na razini opreme GT modela e-3008. Dodatno opremljen naprednim povezanim navigacijskim sustavom TomTom s funkcijom 'trip planner' koja optimalno planira putovanja kako bi se maksimalno iskoristio doseg vozila i olakšalo punjenje. Sustav pri izračunu rute u obzir uzima velik broj informacija, među ostalim udaljenost koju je potrebno prijeći, razinu napunjenosti baterije pri polasku, željenu razinu napunjenosti baterije po dolasku, brzinu, potrošnju energije, promet, vrstu ceste, nagib... te, naravno, punionice koje su dostupne po putu ili na odredištu.

Cjelovit raspon aktivnih sigurnosnih sustava

Novi 3008 je opremljen najnovijim Peugeot aktivnim sigurnosnim tehnologijama, uključujući: Automatsko kočenje s upozorenjem na sudar: otkriva vozila, pješake i bicikliste, u dnevnoj i noćnoj vožnji, pri brzinama do 140 km/h; Aktivni sustav upozorenja na nenamjerno napuštanje traka s ispravljanjem putanje; Sustav praćenja pozornosti vozača, koji prepoznaje smanjenu pozornost analizirajući kretanje vozila; Prepoznavanje i digitalni prikaz prometnih znakova: obvezno zaustavljanje, jednosmjerna cesta, zabrana pretjecanja, završetak zabrane pretjecanja, kao i uobičajeni znakovi za ograničenje brzine; Sustav za nadzor mrtvog kuta dugog dometa i upozorenje na promet straga (do 75 m); Hill Descent Control: smanjuje rizik od proklizavanja ili gubitka nadzora nad vozilom u vožnji nizbrdo pri brzinama manjim od 30 km/h, bilo prema naprijed ili natrag, automatski regulirajući brzinu kretanja; Advanced Traction Control: optimizira prianjanje na skliskim podlogama. Može se aktivirati u tri položaja: snijeg, blato i pijesak.

Proširene sposobnosti poluautonomne vožnje

Peugeot ide korak dalje kad je riječ o poluautonomnoj vožnji i predstavlja sustav Drive Assist Plus dostupan na novom modelu E-3008. Ovaj sustav vozaču pomaže tako što koristi sve senzore automobila (kamere, radar itd.) i informacije koje prikuplja iz povezanog navigacijskog sustava.

Ti su sustavi za pomoć osmišljeni da olakšaju život vozaču na cestama s više traka, kao što su autoceste ili brze ceste. Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i održavanje vozila u voznom traku prilagođava upravljanje i brzinu kako bi ga zadržao u traku i na brzini koju unaprijed postavi vozač.

Poluautomatska promjena traka, ovdje vozilo prelazi u drugi trak kad vozač to zatraži. Jednostavno aktivirajte pokazivač smjera i pritisnite tipku 'OK' na upravljaču i sustav će vas usmjeriti u drugi trak.

Rane preporuke za brzinu omogućuju da se na temelju očitanih prometnih znakova i prikupljenih informacija iz povezanog navigacijskog sustava otkrivaju moguće promjene u ograničenju brzine te preporučuju vozaču da prilagodi postavke prilagodljivog tempomata. Ukoliko vozilo detektira kišu, sustav odmah predlaže smanjenje brzine u skladu s ograničenjem brzine, na primjer sa 130 na 110 km/h na autocesti.

Za tu sposobnost poluautonomne vožnje potrebno je odobrenje vozača. Senzori osiguravaju da vozač u svakom trenutku drži ruke na upravljaču.

Pogonski sklopovi

Rekli smo već na početku teksta kako će novi 3008 imati čak 5 opcija pogonskih sklopova. Tako će u ponudi biti hibridni motor (136 KS), odnosno plug-in hibridni pogon (195 KS), kao i tri potpuno električne verzije – s 210 KS standard range, 230 KS long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače.

Hybrid PureTech 136 e-DCS6 48V hibridna tehnologija

Sustav Peugeot 48V Hybrid sastoji se od nove generacije 1,2-litrenog PureTech benzinskog motora od 136 KS, zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DCS6) koji uključuje električni motor. S baterijom koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija pruža dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i smanjuje potrošnju goriva do 15 posto manje goriva (126 g CO2/km). U usporedbi s neelektričnim benzinskim motorom s usporedivim značajkama, Hybrid motor nudi prosječnu uštedu goriva od oko 1 litre/100 km na SUV-u C- segmenta (WLTP kombinirani ciklus).

Ova ušteda uglavnom se ostvaruje u gradu (- 2,5 l/100 km) i na cesti (- 0,7 l/100 km), dok potrošnja na autocesti ostaje nepromijenjena. Ova izvedba se pretvara u prosječno smanjenje emisije CO2 od 20 g/km (prema WLTP kombiniranom ciklusu).

Kada napunjenost baterije to dopušta, Hybrid sustav omogućuje pokretanje, manevriranje (na primjer parkiranje) i vožnju malom brzinom u gustom prometu u potpuno električnom načinu rada. U gradskoj vožnji, Peugeot 3008 Hybrid može se voziti više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Pri većim brzinama (do 145 km/h), motor s unutarnjim izgaranjem se zaustavlja kada vozač otpusti papučicu gasa pri ravnomjernoj brzini i kada usporava.

Kada se od vozača traži da nastavi s niskim okretajima, električni motor daje dodatni okretni moment s jednokratnim pojačanjem ('boost') koje kompenzira vrijeme odziva turbo motora. Time ćete izbjeći prebacivanje u niži stupanj prijenosa i osigurati veću udobnost i dinamiku vožnje. A kada vozač pritisne papučicu gasa do kraja, električni motor daje dodatnih 9 kW (približno 12 KS) snage.

Treba reći kako ovaj motor zamjenjuje PureTech 130 EAT8 i uskoro će biti dostupan na ostalim Peugeotovim modelima u ponudi, kao što su 208, 2008, 308, 308 SW, 408 i 5008.

Potpuno električni e-3008

Nova električna platforma STLA Medium, predstavljena u modelu e-3008, omogućuje marki da ispuni očekivanja kupaca posve električnih vozila u pogledu performansi, učinkovitosti, dosega i kapaciteta punjenja. Platforma STLA Medium je razvijena za buduća električna vozila Grupe i postavlja nova pravila na tržištu.

Novi e-3008 od samih je početaka dizajniran kao električni model nudi tri posve električna pogonska sklopa s nultom stopom emisija kako bi odgovorio na sve potrebe kupaca. Doseg od 525 km, pogon na dva kotača, omogućuje model snage 157 kW (210 KS). Slijedi inačica s produljenim dosegom od 700 km, s pogonom na dva kotača, snage 170 kW (230 KS). Za kraj, tu je iinačica s dualnim motorom i dosegom od 525 km, s pogonom na sva četiri kotača, snage 240 kW (320 KS).

Elektromotor i mjenjač

Nova generacija sinkronih motora s permanentnim magnetima nudi više snage i veću učinkovitost. Inačice s pogonom na dva kotača isporučuju 157 kW (343 Nm) ili 170 kW (343 Nm) snage. Inačica s dualnim motorom s pogonom na sva četiri kotača isporučuje ukupno 240 kW snage (157 kW – 343 Nm sprijeda te 83 kW – 166 Nm straga).

Elektromotor proizvodi zajednički STELLANTIS-NIDEC u mjestu Trémery (Francuska), dok mjenjač proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska). Prijenosni omjer inačice s pogonom na dva kotača (525 km) iznosi 9,77.

Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V, kemijskog sastava NMC (nikal, mangan i kobalt), smještena je ispod podnice i napaja elektromotor koji pokreće vozilo. Drugi elementi koji troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sustav itd.) i dalje se napajaju iz 12 V baterije koju pak putem pretvarača napaja visokonaponska baterija.

Toplinsko upravljanje baterijom postiže se cirkuliranjem rashladne tekućine kako bi se postiglo ultra-brzo punjenje, optimalan doseg i dulji životni vijek. Toplinska pumpa također pridonosi toplinskoj ugodi putnika, a istodobno štedi energiju baterije.

Baterija je pokrivena jamstvom na osam godina (ili 160.000 km) na 70 posto kapaciteta punjenja.

Brzo punjenje

Priključak za punjenje s lijeve stražnje strane omogućuje povezivanje s punjačima Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja). Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu koje odgovaraju svim potrebama kupaca i svim vrstama punjenja, pri čemu je trofazni punjač od 11 kW serijski, a trofazni punjač od 22 kW dostupan je uz nadoplatu.

Za punjenje istosmjernom strujom putem brzog punjača, priključak za Mode 4 na novom modelu E-3008 prikladan je za punjenje snagom od 160 kW, što omogućuje punjenje baterije sa standardnim dosegom u modelu E-3008 od 20 do 80 posto za 30 minuta te za manje od 30 minuta u inačici s produljenim dosegom.

Više električnih funkcija

Funkcija V1G ili funkcija Smart Charging je kompatibilna s uslugama dobavljača energije i prilagođava vrijeme i snagu pri kojoj se puni baterija novog e-3008 kako bi se optimizirali troškovi punjenja.

Funkcija V2L (Vehicle to Load) je iznimno praktična koja omogućuje kupcima napajanje drugih električnih uređaja putem visokonaponske baterije novog e-3008. Mogu, na primjer, napuniti električni bicikl ili pokrenuti neki električni kućanski uređaj. Sustav može isporučiti do 3 kW i 16 A.

Funkcija Plug & Charge pojednostavnjuje postupak provjere autentičnosti vozila na punionici. Ako je punionica kompatibilna s funkcijom Plug & Charge, automatski će identificirati i prepoznati novi e-3008. Sve što kupac treba učiniti jest povezati e-3008 s punionicom da bi započelo punjenje i izravno terećenje računa, bez potrebe za vađenjem bankovne kartice ili kartice za identifikaciju.

Peugeot 3008
  • Peugeot 3008
  • Peugeot 3008
  • Peugeot 3008
  • Peugeot 3008
  • Peugeot 3008
    +52
Peugeot 3008 - hrvatska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: BORIS KACAN

Tri razine regenerativnog kočenja

Ova funkcija omogućuje instinktivno i jednostavno prilagođavanje razine obnove energije, kao i razine usporavanja vozila. S pomoću polugica smještenih iza kompaktnog upravljača možete aktivirati neku od tri razine regenerativnog kočenja, pri čemu lijeva ručica povećava snagu regenerativnog kočenja, a desna je smanjuje.

Dinamični ovjes za učinkovitost i užitak u vožnji

Nova platforma STLA Medium uključuje novi prednji i stražnji ovjes dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.

Vozač može odabrati jedan od četiriju načina vožnje s pomoću upravljača smještenog na središnjoj konzoli kako bi se omogućila savršena prilagodba performansi željama vozača i/ili uvjetima na cesti: Normal, Eco, Sport i 4WD (kad je primjenjivo).

Održivi materijali

Za proizvodnju novog e-3008 koristi se više od 500 kg zelenih materijala u svakom dijelu vozila (metali + polimeri): zeleni čelik i aluminij čine 60 posto ukupne mase zelenih materijala; više od 30 posto polimernih dijelova proizvodi se sa zelenim materijalima; reciklirana plastika koristi se u odbojnicima, spojlerima, pretincima za odlaganje i tepisima.

Održivi pristup dizajnu očit je smanjenjem broja ukrasnih umetaka na karoseriji i uklanjanja svih kromiranih detalja novog e-3008.