Točno četiri mjeseca prošlo je od PSA-ovog preuzimanja Opela, a Francuzi sad traže da im GM vrati između 600 i 800 milijuna eura jer su, kako tvrde, obmanuti
Problem je u emisiji CO2, odnosno Opelovoj i Vauxhallovoj neprilagođenosti standardima. EU će 2021 uvesti nove norme prema kojem bi prosječna emisija flote trebala pasti, s današnjih 130 grama, na 95 grama CO2 po kilometru.
Proizvođači koji ne dosegnu ovaj cilj plaćat će kazne od 95 eura po vozilu, po svakom gramu kojim probiju kvotu.
Ovaj ogromni trošak može na koljena baciti svakog proizvođača pa tako i Opel koji bi, prema trenutnom stanju koje su Francuzi zatekli, mogao premašiti normu za 10 grama po kilometru što bi kompaniju koštalo gotovo milijardu eura.
Jedno od neugodnijih iznenađenja koje je zateklo Francuze jest plan održivosti kojom je GM emisiju Opelove flote želio održati unutar granica ekonomski neodrživom prodajom Ampera-e, Opelove verzije Chevroletovog električnog Bolta.
Ova strategija uključivala je gubitak po svakom prodanom automobilu od gotovo 10.000 eura.
PSA je prekinuo prodaju Ampera-e u Norveškoj, dok je na europskom tržištu podigao cijenu automobila za 5.600 eura. Ovo će svakako povećati emisiju CO2 Opelove flote, pa PSA sada žuri kako bi vlastitu plug-in hibridnu i električnu tehnologiju što prije implementirao u Opelove modele Grandland X, Crossland X i u novu Corsu.
Sve to Francuze će koštati mnogo više no što su planirali, pa žele vratiti bar dio od 1,3 milijardi eura koje su dali za Opel.