SVJETSKA PREMIJERA

Pravi Lexusov terenac: Potpuno novi GX uz novi dizajn dobio i snažniji V6 motor

20.06.2023 u 11:47

Bionic
Reading

Novi 3,5-litreni V6 motor s dva turbopunjača daje znatno više snage i okretnog momenta. Maksimalna izlazna snaga je 354 KS u usporedbi s 296 KS V8 motora, dok je vršni okretni moment narastao gotovo 50 posto, s 438 na 650 Nm

Još od lansiranja 1989. godine, Lexus je dosljedno bio inovator, pomičući granice tehnologije i dizajna kako bi svojim kupcima pružio svježu vrijednost. Potpuno novi GX najnoviji je izraz ovog revolucionarnog duha, vrhunski model s pogonom na sva četiri kotača s autentičnim mogućnostima terenske vožnje.

Njegovo predstavljanje odražava stalnu diverzifikaciju Lexusove globalne linije proizvoda za dosezanje novih tržišnih segmenata i podršku širem rasponu stilova života kupaca. GX će biti predstavljen na Lexusovim istočnoeuropskim tržištima početkom 2024.

Novi Lexus GX 550 Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

GX je nov od temelja i predstavlja snažniji i robusniji izgled s vanjskim dizajnom koji prenosi osjećaj svrhe i sposobnost svladavanja izazovnih uvjeta. Lexusova načela dizajna 'Sljedeće poglavlje' posebno su prilagođena zahtjevima vožnje po neravnoj cesti. Nasuprot tome, atmosfera u kabini je moderna, otvorena i mirna, s fokusiranim Tazuna kokpitom i izvrsnom preglednošću za vozača.

Novi 3,5-litreni V6 motor s dvostrukim turbopunjačem pruža znatno više snage i okretnog momenta od prethodne V8 pogonske jedinice, dajući GX-u vodeću sposobnost vuče u klasi – do 3,5 tona.

Lexusov pristup usmjeren na čovjeka očit je u cijelosti. Usvajanje novih sustava upravljanja i upravljanja za terensku vožnju osigurava njihovu intuitivnost i sigurnost za korištenje. U isto vrijeme, GX-ova držanost i udobnost na cesti su poboljšani.

Predstavljanje potpuno novog GX-a pokazuje Lexusovu želju da izgradi asortiman proizvoda koji zadovoljava potrebe i preferencije šire baze kupaca. Bit će dostupan na odabranim tržištima u istočnoj Europi od početka 2024. Kupci će također moći personalizirati svoje vozilo širokim rasponom namjenskih stilskih i funkcionalnih dodataka.

Lexus GX
  • Lexus GX
  • Lexus GX
  • Lexus GX
  • Lexus GX
  • Lexus GX
    +50
Lexus GX Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

Vanjski dizajn

Novi GX pokazuje proporcije autentičnog terenca. Razvojni tim usredotočio se na izradu dizajna koji izražava performanse vozila. To se može vidjeti u povučenim prednjim stupovima, proširenim krilima i niskoj liniji pojasa. Ukupni učinak koji su tražili bio je izgled automobila koji je izrezan iz čvrstog metalnog bloka.

Sve u svemu, GX je duži i širi od trenutnog modela i ima duži međuosovinski razmak, ali je ukupna visina smanjena.

Debeli, četvrtasti oblik poklopca motora daje čvrstinu, ali nisko postavljen središnji dio poklopca motora osigurava vozaču dobar pregled prednjih zavoja, tako da može pouzdano upravljati vozilom. Uz kraći prednji prepust, GX ima veći pristupni kut za svladavanje strmijih padina.

Rešetka, jedinstveno oblikovana za GX, ima isprepletenu mrežu i povezuje se s donjim štitnikom u boji karoserije. Kao snažna prednja značajka, oblik rešetke stvara linije koje stvaraju prepoznatljiv i moćan oblik 'vretenastog tijela'. I rešetka i prednja svjetla postavljeni su što je više moguće kako bi se izbjegle udarne prepreke tijekom vožnje po neravnim cestama. Slično, rashladni kanali hladnjaka postavljeni su visoko kako bi se osigurale dobre performanse.

Stražnji dio automobila prikazuje prepoznatljivu Lexusovu svjetlosnu traku u obliku slova L s visoko postavljenim svjetlima, čineći GX lakšim za uočavanje kada vozite izvan ceste u konvoju.

Lexus GX 550 Premium Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

Dizajn interijera

Koliko god put bio izazovan, ambijent unutar novog GX-a je moderan i umirujući. Lexusov dizajnerski pristup usmjeren na čovjeka stvorio je prostor u kojem se ljudi mogu osjećati opušteno i sigurno, bez obzira na putovanje.

Ovo je najnoviji model koji je usvojio Lexusov koncept Tazuna za vozačev kokpit, u kojem su sve glavne kontrole i izvori informacija postavljeni za korištenje samo malim pokretom ruke ili oka. Inspiracija je lakoća s kojom jahač može kontrolirati konja i uz najmanja podešavanja uzdi - što znači riječ 'Tazuna' na japanskom. Vodoravna ploča s instrumentima i donja linija pojasa osiguravaju dobar pregled u svim smjerovima tako da vozač u svakom trenutku ima dobar osjećaj za stav i položaj vozila na cesti. Istaknuti zaslon osjetljiv na dodir od 14 inča daje jasan i jednostavan pristup multimedijskim funkcijama.

Posebna pažnja posvećena je vozačevom sjedalu s dizajnom koji omogućuje bolje držanje oko struka i zdjelice. Jastuk je također strukturiran kako bi kralježnica i glava bili stabilniji, tako da je putovanje manje zamorno.

Interijer GX-a dizajniran je za fleksibilnost. Može se konfigurirati s pet ili šest sjedala i nudi dovoljno prostora s preklopljenim stražnjim sjedalima za prijevoz brdskog bicikla veličine 29 inča.

Novi V6 pogonski sklop

U ponudu GX uveden je novi motor, 3,5-litreni V6 s turbopunjačem. Iako je manjeg kapaciteta od 4,6-litrene V8 jedinice u trenutnom modelu, isporučuje značajno više snage i okretnog momenta, zahvaljujući napretku u tehnologiji i inženjerstvu. Maksimalna izlazna snaga je 354 KS (260 kW) u usporedbi s 296 KS (218 kW) V8, dok je vršni okretni moment gotovo 50 posto veći, popevši se s 438 na 650 Nm.

Ova razina snage i okretnog momenta daje vozilu vodeću sposobnost vuče u klasi. Novi GX može vući teret do 3500 kg, što je dovoljna snaga da, na primjer, vuče čamac za 13 putnika i prikolicu.

Motor je usklađen s automatskim mjenjačem s 10 stupnjeva prijenosa Direct Shift, koji zamjenjuje prethodni automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Ovo je podešeno da prenese osjećaj snažnog, kontinuiranog ubrzanja i trenutnog odgovora na vozačevo korištenje gasa. Kupci će također cijeniti tiši rad V6 motora.

Dinamične performanse

Novi GX je ozbiljno terensko vozilo, ali s Lexusovom profinjenošću. Njegova temeljna snaga leži u novoj globalnoj arhitektonskoj platformi GA-F i robusnoj konstrukciji tijela na okviru. Iako ga to osposobljava da se nosi s izazovnim terenskim uvjetima, GX isporučuje kvalitete Lexusovog potpisa za vožnju – kontrolu, udobnost i povjerenje u svakom trenutku – sa svojim uravnoteženim, stabilnim performansama i kvalitetom glatke vožnje u vožnji na cesti.

Prednji i stražnji ovjes optimizirani su za stabilnost, bilo da se vozite po cesti ili izvan nje. Na stražnjoj strani, precizna prilagodba ovjesa smanjuje udar koji se osjeća pri vožnji preko kolotraga i rupa, dok primjena novih metoda za ojačavanje zglobova u konstrukciji karoserije pomaže u pružanju sofisticiranijeg osjećaja vožnje.

Električni servo upravljač podešen je za tečan odziv pri malim brzinama i uvjerljivu stabilnost pri krstarenju velikom brzinom. Preciznost upravljanja poboljšana je povećanjem krutosti karoserije, potpomognutom detaljima kao što su jači hladnjak i potpora upravljača. Vozači će također cijeniti značajno smanjenje povratnog trzaja na lošim cestama i dodatnu potporu upravljanju koju pružaju sustavi pomoći u trećoj generaciji Lexus Safety System+.

Što se tiče performansi izvan ceste, sveobuhvatna poboljšanja su napravljena u potrazi za 'umijećem male brzine', podižući mogućnosti modela kroz dizajn i uvođenje novih i poboljšanih tehnologija.

Pristup usredotočen na čovjeka spoju off-road funkcija i napredne tehnologije osigurava da je GX intuitivan i privlačan za vožnju: vozač uživa u dijalogu s vozilom i cestom, bez obzira na površinske uvjete. Ova je kvaliteta bila u fokusu profesionalnih vozača relija koji su pridonijeli probnoj vožnji prototipova tijekom razvojnog programa automobila.

GX Overtrail: Fokusiran na terenske performanse i stil

Overtrail je novi 'halo' model usmjeren na kvalitete GX-a kao autentičnog i vrlo sposobnog terenskog vozila. U pogledu stila, opreme i tehnoloških značajki, maksimizira potencijal vozila da se nosi s teškim terenom i zadovolji kupce koji uživaju u avanturističkom stilu života.

Lexus GX 550 Overtrail Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

Vozilo ima impresivnu prisutnost s ekskluzivnim kotačima od 18 cola, 20 mm širim gaznim slojem, crnim letvicama lukova kotača, bočnom zaštitom i aluminijskim donjim štitnicima. Zaštitne značajke nisu samo za pokazivanje, one vozaču daju samopouzdanje da se uhvati u koštac s težim rutama, kao i nove gume za sve terene koje su razvijene u suradnji s Lexusovim dobavljačima guma.

Overtrail se može opremiti dodatnim povišenim kutovima branika, što vozaču olakšava manevriranje pored prepreka. Sustav elektroničkog – kinetičkog dinamičkog ovjesa (E-KDSS), prvi put predstavljen na modelu Lexus, pruža dodatnu potporu pri vožnji po vrlo neravnom terenu, s većom artikulacijom kotača. Također omogućuje uravnoteženije performanse u vožnji na cesti, potiskujući naginjanje karoserije.

Na prednjem dijelu vozila nalazi se zasebna središnja struktura dizajnirana za nošenje dodatne opreme. Postoji širok izbor dodatnih značajki koje se mogu dodati GX-u, dajući vlasnicima slobodu da personaliziraju svoje vozilo i opreme ga za aktivnosti na otvorenom.