ekologija

Proizvođači automobila prikazivali veće emisije? Zakonodavci EU-a zatvorili rupu u pravilniku

26.03.2019 u 15:12

Bionic
Reading

Umjetno povećanje emisija CO2 trebalo je oslabiti buduće ciljeve njihova smanjenja

Dosad smo mislili da proizvođači automobila na testiranjima emisija ispušnih plinova prikazuju niže vrijednosti, no sada se sumnja da se otišlo u drugu krajnost. Evo i objašnjenja takvog ponašanja ako ga je doista bilo.

Europska komisija pooštrila je testni režim WLTP-a (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) za nove automobile nakon tvrdnji da proizvođači automobila iskrivljuju testove. Ažurirana uredba, koja je stupila na snagu u veljači, zahtijeva od proizvođača automobila da uključe sve tehnologije za smanjenje emisija, kao što je funkcija stop-start, i da koriste identične odabire načina vožnje za svaki testirani model, na primjer Eko režim rada umjesto Sport moda. Povjerenstvo je otkrilo da su proizvođači automobila tijekom testiranja uključili funkcije koje su povećale emisije tijekom uvođenja testiranja po WLTP-u od 1. rujna, rekli su iz Transport and Environmenta. Naime, ova briselska organizacija za zaštitu okoliša brine se za istraživanje, rasprave i kampanje o ekologiji na osnovi javno dostupnih činjenica i podataka. Od 2017. njihov je posao isto tako stvarno pozitivno utjecao na klimu, okoliš i zdravlje svih nas.

Time što su umjetno povećali emisiju CO2 proizvođači automobila su se nadali da će oslabiti buduće ciljeve smanjenja, navodi T&E. Manipulacija djelomično objašnjava zašto postoji velika razlika u prosječnim emisijama između različitih proizvođača automobila. Emisije CO2 narasle su kada su homologacijska ispitivanja u Europi prešla na WLTP iz zastarjelog, bivšeg homologacijskog režima NEDC (New European Driving Cycle). Raspon povećanja iznosio je između jedan i 81 posto, ovisno o proizvođaču automobila. O kojim se točno markama automobila radi, nije rečeno. ACEA, tijelo koje predstavlja proizvođače automobila u Europi, pozdravilo je pooštrenje pravila. Promjene čine postupak testiranja WLTP-a 'još robusnijim i time bi se spriječile bilo kakve manipulacije testovima', navodi ACEA u priopćenju.

T&E je upozorio da će proizvođači automobila morati ponovno testirati svoje modele. Ako ih proizvođači žele prodati u 2020. godini, kada se izmjere vrijednosti WLTP-a u zadanim okvirima emisija 2025. o ugljičnom dioksidu, oni ili moraju dokazati nadležnim tijelima za izdavanje odobrenja da ispunjavaju nove zahtjeve ili ponovno homologirati svoje modele', izjavila je Julia Poliscanova, voditeljica čistih vozila i mobilnosti u T&E-u. 'Ostaje vidjeti hoće li nove izmjene WLTP-a zatvoriti sve rupe u zakonu. To je nešto što ćemo pozorno promatrati ove godine', kazala je Poliscanova.

T&E je pozvao vlade diljem Europe da prestanu koristiti CO2 za izračunavanje poreznih razreda za vozila testirana prije veljače 2019. godine. 'Podaci ukazuju da su brojke WLTP-a nestabilne', navodi se u izvješću.

Proizvođači automobila su pod sve većim pritiskom da pronađu rupe u sustavu testiranja jer EU uvodi strože ciljeve smanjenja emisija CO2 kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova. Europska unija je zamijenila NEDC strožim WLTP testovima koji bi trebali bolje odražavati ekonomičnost cestovne potrošnje goriva i emisije CO2 novih automobila. Prema NEDC-u, razlika između podataka o emisijama iz laboratorijskih testova i onih postignutih u nezavisnim testovima u realnim uvjetima povećala se na 31 posto u 2013. s osam posto u 2001. godini.