BILO JE NEIZBJEŽNO

Prvi rezultati krize: Potop prodaje automobila u Italiji, Francuskoj i Španjolskoj u ožujku!

02.04.2020 u 13:28

Bionic
Reading

Analitičari predviđaju da će prodaja u Europi pasti i do 20 posto u 2020. godini, ovisno o tome koliko će dugo trajati blokade i hoće li vlade donijeti planove poticajnih mjera za pokretanje prodaje

Kako smo i najavili u članku o registracijama novih automobila u Europskoj uniji, dolaze i 'prvi računi na naplatu'. Prije samo koji sat stigli su katastrofalni prodajni podaci iz Italije, Francuske i Španjolske, a čak ni najveći pesimisti nisu očekivali ovakav pad. No, ovo je tek početak loših vijesti koje će stizati sljedećih nekoliko mjeseci.

Tako su registracije novih automobila u Italiji pale 86 posto u ožujku, jer je prodajna aktivnost prekinuta tijekom mjeseca zbog ograničenja za suzbijanje epidemije koronavirusa, objavila je u srijedu udruga inozemnih proizvođača automobila.

Prodaja u ožujku bila je 28.057 komada, priopćila je udruga UNRAE (Unione Nazionale Rappresentanti Autoveicoli Esteri), koja je izračune napravila na temelju podataka talijanskog ministarstva prometa. Registracije su u siječnju pale 5,9 posto, a u veljači 8,8 posto, kada je virus prvi put otkriven u Italiji.

Od 8. ožujka veliki dijelovi sjeverne Italije, uključujući Milano, bili su blokirani kako bi se spriječilo širenje virusa, zaustavivši većinu komercijalnih aktivnosti, uključujući prodaju automobila. Ograničenja su proširena na ostatak zemlje 10. ožujka, a očekuje se da će talijanska vlada produžiti ovo stanje najmanje do 13. travnja.

U najboljem slučaju, ako ograničenja ostanu do kraja travnja ili početkom svibnja, godišnja prodaja u Italiji past će 32 posto, na 1,31 milijuna komada, procjenjuje UNRAE. Ako se ograničenja nastave dulje, a prodaja ostane blizu nule do kraja kolovoza, za godinu će se prodati nešto više od milijun automobila, objavila je grupa.

Registracije novih automobila u Francuskoj pale su 72 posto u ožujku jer su saloni automobila sredinom mjeseca po nalogu vlade zatvorili svoja vrata u borbi protiv širenja koronavirusa.

U ožujku je bilo 62.688 registracija, priopćila je industrijska skupina CCFA (Comité des Constructeurs Français) u srijedu, s 22 dana prodaje, u odnosu na 21 u ožujku 2019. Ova grupa proizvođača vozila okuplja PSA Grupu, Renault Grupu i Renault Trucks.

Francuska vlada 16. ožujka postavila je stroga ograničenja kretanja i trgovine diljem zemlje, uključujući i zastupnike, čime se na kraju zaustavlja prodaja automobila. Još prije toga stanovnicima je savjetovano da rade od kuće i izbjegavaju nepotrebna putovanja i kontakte. Ograničenja u Francuskoj produljena su do najmanje 15. travnja.

Od početka godine prodaja je manja za 34 posto, a analitičari u ovome trenutku predviđaju da će prodaja u Europi pasti i do 20 posto u 2020. godini, ovisno o tome koliko će dugo trajati blokade i hoće li vlade donijeti planove poticajnih mjera za pokretanje potražnje.

U drugim zemljama s ograničenjima zbog pandemije koronavirusa vjerojatno će se dogoditi sličan pad. Na primjer, prodaja u Kini u veljači je pala za 80 posto. Treća najpogođenija zemlja u EU27 je, očekivano, Španjolska, u kojoj su samo u ožujku prodajni rezultati pokazali pad od 69 posto.