SIMULIRANI UVJETI

Škoda pokreće vrhunski simulacijski centar za napredno testiranje vozila i proširuje centar za emisije

06.06.2024 u 07:56

Bionic
Reading

Novi simulacijski centar služiti će za sveobuhvatno testiranje sustava propulzije i toplinskog upravljanja za vozila s benzinskim, dizelskim, hibridnim i potpuno električnim pogonskim sklopovima. Emisijski centar je potreban zbog trenutnih i nadolazeći zakonskih zahtjeva, kao što je emisijski standard EU7

Škoda je svečano otvorila nove objekte za Emisijski centar i potpuno novi Simulacijski centar u Mladoj Boleslavi. Nakon ulaganja od gotovo 22 milijuna eura, laboratorij će ojačati vlastite razvojne sposobnosti proizvođača automobila unutar odjela za tehnički razvoj. Najsuvremenije tehnologije omogućuju preciznu i točnu simulaciju širokog raspona klimatskih uvjeta, omogućujući sveobuhvatne testove koji oponašaju operacije u stvarnom svijetu. U novom simulacijskom centru nalazi se laboratorij jedinstven u Češkoj Republici i Volkswagen grupi te je među najmodernijim objektima te vrste u Europi.

'Otvaranje novog simulacijskog centra predstavlja značajan korak naprijed u razvoju automobila i ponovno potvrđuje vodeću poziciju Škoda Auta u evoluciji i testiranju sustava upravljanja pogonom i toplinom. Važnost novog simulacijskog centra i centra za emisije nastavit će rasti, kako u smislu osiguravanja kvalitete naših proizvodnih vozila tako i u stvaranju visoko učinkovitih pogonskih sklopova i sustava za budućnost.' izjavio je Johannes Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički razvoj.

Treba napomenuti i kako je Škoda u siječnju 2021. otvorila novi centar za proizvodnju testnih vozila i prototipova u Mladoj Boleslavi. Škoda je ipak naglaila kako klasični testovi ostaju bitni kako bi se nadzirale ne samo pojedine komponente već i vozilo u cjelini, unatoč tome što digitalne simulacije i modeli dobivaju na važnosti u fazi testiranja. Sve je to napravljeno zbog sve složenije i snažnije elektroničke arhitekture modernih vozila, pa je fokus na funkcionalnim testovima elektrike, elektronike i sustava pomoći, kao i na komunikaciji između računala u automobilu.

Škoda je 2021. otvorila novi centar za proizvodnju testnih vozila i prototipova Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Jedinstvena kombinacija najsuvremenijih tehnologija

Novi simulacijski centar omogućuje testiranje funkcionalnosti vozila pod ekstremnim opterećenjem i provjeru valjanosti virtualnih izračuna u različitim uvjetima vožnje, pružajući visok stupanj varijabilnosti ispitivanja u različitim klimatskim okruženjima. Postrojenje može izdržati temperature od -7 do +50°C tijekom testiranja. Štoviše, postrojenje može simulirati uvjete u rasponu od 10 do 95 posto relativne vlažnosti (ključno za regije poput Indije), izloženost sunčevoj svjetlosti i planinsku vožnju na visinama do 5500 metara iznad razine mora. Laboratorij također ima moderan dinamometar s valjcima za vozila snage do 300 kW, koji može simulirati otpor vožnje pri brzinama do 265 km/h. Dodatno, opremljen je sofisticiranim zračnim kanalima s dva ventilatora za simulaciju protoka zraka, sustavom za analizu emisija i stanicom za punjenje velike brzine za električna vozila snage do 400 kW (544 KS). Sposobnost kombiniranja ovih tehnologija omogućuje složene testove koji usko ponavljaju operacije u stvarnom svijetu s visokom točnošću i preciznošću u rezultatima, dok se analiza i procjena podataka provode na licu mjesta. Obavljajući do 850 testova godišnje, Simulacijski centar značajno proširuje mogućnosti razvoja novih tehničkih rješenja.

Izgradnja također uključuje proširenje Emisijskog centra kao odgovor na trenutne i nadolazeće zakonske zahtjeve, kao što je emisijski standard EU7. Nove mjerne kabine prvenstveno će koristiti Odjel za kvalitetu kako bi se osiguralo da i pretproizvodna i proizvodna vozila budu u skladu s ovim standardima.

Dodatna potvrda tehničke kompetencije unutar Volkswagen grupe

Zahtjevna testiranja u Simulacijskom centru, čija je izgradnja započela 2021. uz ulaganja od gotovo 22 milijuna eura, provode se prema važećim i budućim zakonskim standardima Europske unije, Kine, Indije, Brazila i drugih regija. Otvaranje pogona označava još jedan značajan korak za Škodu u preuzimanju odgovornosti za razvoj Volkswagenove platforme MQB27, kao i nadgledanje ukupnog razvoja serije EA211 benzinskih motora i povezanih sustava kao što su usis zraka, ispušni sustavi, hlađenje i toplinski upravljanje. Dodatno, češki proizvođač automobila bavi se svim povezanim ručnim mjenjačima i primjenom automatskog mjenjača DQ200.