Hyundai Sonata (2020)

Ovaj obiteljski automobil dobro je uglazbio proporciju, arhitekturu, stil i tehnologiju

02.04.2019 u 10:08

Bionic
Reading

Sonata koristi novu platformu N3, podlogu i za buduće Hyundaijeve modele, uključujući SUV-ove i crossovere

Daleko od očiju javnosti početkom ožujka Hyundai je objavio slike svoje nove generacije Sonate, obiteljskog i poslovnog automobila srednje veličine koji izgleda kao sportski kupe s četvero vrata. Osma generacija modela Sonata utjelovljuje koncept dizajna Sensuous Sportiness i to je potpuno transformirano vozilo u odnosu na prethodnu generaciju. Novu Sonatu s 1,6-litrenim turbobenzincem posjetitelji su mogli vidjeti ovih dana na sajmu automobila u Seulu u Južnoj Koreji, a velika premijera očekuje se sljedećeg mjeseca na autosalonu u New Yorku.

Nova Sonata na platformi N3, koja će biti podloga i za buduće modele Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

'Sonata slavi inovativnu siluetu nalik kupeu', rekao je Sang Yup Lee, viši potpredsjednik i voditelj Hyundai Design Centra. 'Kratki prevjes, kosa linija i mali poklopac prtljažnika stvaraju uravnotežen osjećaj, a Hyundaijev specifični kromirani umetak sada ide sve do poklopca motora i čini ga još duljim. Također ima ugrađenu LED rasvjetu. Ovi znakovi oživljavaju dizajn Sensuous Sportinessa.'

Potpuno nova Sonata inspirirana je nagrađivanim konceptom Le Fil Rouge, predstavljenim u Ženevi 2018. godine. Sensuous Sportiness definira sklad između četiri temeljna elementa u dizajnu vozila: proporcija, arhitektura, stil i tehnologija. Tako Sonata ima široku, slojevitu, dugačku haubu, vrlo nisku poziciju i elegantnu liniju krova. Osjećaj širine postiže se i ultratankim te dugačkim stražnjim svjetlima.

  • +5
Nova Hyundaijeva Sonata Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

Prednji dio nove Sonate definiran je s dva elementa: hrabar, voluminozan oblik koji izaziva i jasno definiranu haubu. Nadalje, rešetka prednje maske Digital Pulse Cascading podsjeća na masku sportskog automobila sa svojim ritmičkim vizualnim efektima i prikladno je povezana s haubom, jačajući opću percepciju prednjeg kraja. Dnevna svjetla, ugrađena u skrivenim prednjim farovima - prva za neki Hyundaijev model - glavna su inovacija u dizajnu koja uključuje najmoderniju tehnologiju rasvjete, stvarajući laganu arhitekturu Sonate. Čini se da su svjetla od kromiranog materijala kada su isključena, a kad se uključe - dramatično zasvijetle.

Svjetlosna arhitektura primjenjuje se i na unutarnji prostor, uz svjetlo ambijentalnog raspoloženja koje osvjetljava ploču s instrumentima i vrata. Ploča s instrumentima bogata je i moderna, a prepoznatljiv oblik krila inspiriran je zrakoplovom Stealth. Ovaj oblik gotovo levitira ili pluta kada se gleda, a to se prenosi i na duge naslone za ruke.

Čist i uglađen dizajn odnosi se i na središnji zaslon. Dizajneri su danas pokušali ublažiti velike ekrane koji se mogu pronaći u mnogim luksuznim automobilima i umjesto toga spojili dva zaslona zajedno, koristeći jedinstvenu krivulju S.

Osim 1,6-litarskog četverocilindričnog turbobenzinca snage 180 KS, predstavljenog u Seulu, detalje o drugim pogonskim motorima tek očekujemo. No znamo da su u ponudi za ovaj motor 6-brzinski ručni mjenjač i 8-brzinski automatski mjenjač. Navodno u obzir dolazi dvolitreni benzinac, ali i 2,5 GDI motori Smartstream sa 180 i 192 KS.

Ova srednje velika limuzina koristi novu Hyundaijevu platformu interno nazvanu N3. Osim svježeg dizajnerskog jezika, platforma N3 navodno je podloga za buduće Hyundaijeve modele, uključujući SUV-ove i crossovere. Stoga postoji i mogućnost da Sonata bude ponuđena u verziji s pogonom na sva četiri kotača. Pogotovo ako se zna da je nova Sonata prije svega namijenjena sjevernoameričkom tržištu, a ondje su već sedani poput Subaru Legacyja i Nissan Altime s pogonom AWD.

Nova Sonata, barem prema sadašnjim informacijama, neće tako brzo stići u Europu, čak ni pod nazivom i40. Ako ikada i stigne.