Francuska premium marka nastoji novim modelom DS 3 Crossback pronaći svoje mjesto na tržištu
DS 3 Crossback predstavljen je na prošlogodišnjem autosalonu u Parizu, a na tržištu se očekuje početkom svibnja ove godine. Kako su Francuzi iz PSA grupe zamislili ovaj model, mogli smo vidjeti još 2017., kad je predstavljen njegov 'veći brat', model DS 7 Crossback.
DS 3 Crossback je drugi model od planiranih šest modela DS do 2023. A jedan od glavnih razloga za ulazak na tržište ovog modela prodaja je u segmentu premium kompaktnih SUV-ova i crossovera u Europi 2018., koja je zabilježila rezultat od 530.566 komada. To je 10 posto ukupnog tržišta SUV-ova i crossovera od više od 5,3 milijuna komada, a očekuje se i daljnji rast. U tu kategoriju spadaju i subkompaktni crossoveri poput modela Audi Q2 i Mini Countryman, a oni su manji od kompaktnih premium vozila iz te dvije kategorije i njihova dužina kreće se oko 4,2 do 4,3 metra. I upravo u toj niši francuska premium marka DS nastoji novim modelom DS 3 Crossback pronaći svoje mjesto. Prema DS-u, ova dva modela izravna su konkurencija DS 3 Crossbacku. Prije svega, njihovo ciljano tržište ovim modelom svakako je Kina, ali niti europski dio tog kolača neće se olako prepustiti konkurenciji.
Sa samo 4118 mm vanjske dužine, on je kraći od svojih izravnih konkurenata, a u skladu s tim je i njegov međuosovinski razmak neznatno kraći; 2560 mm. Širok je 1791 mm i visok 1534 mm. Izrađen je na novoj zajedničkoj modularnoj platformi CMP (common modular platform) PSA grupe, na kojoj se baziraju, osim DS-a, Peugeot, Citroën te Opel (Vauxhall). Na njoj je izgrađen i novi Peugeot 208 te buduća Opel Corsa. Prema riječima šefa dizajna DS-a Thierryja Métroza, željeli su napraviti automobil koji je potpuno drukčiji, neovisan. I DS 3 Crossback to svakako jest. Naročito kad je riječ o unutrašnjosti, u kojoj osim prilično luksuznih i udobnih sjedala od kože i alkantare dominiraju umjetničkim šarmom posebno armaturna ploča i središnja konzola, od kojih su obje prekrivene visokokvalitetnim romboidnim uzorcima.
Što se motora tiče, na izbor je trocilindrični 1,2-litreni benzinski PureTech snage 100, 130 i 150 KS. Najslabija verzija ima ručni 6-stupanjski mjenjač, dok se za dvije jače verzije nudi 8-brzinski automatski mjenjač. Četvrti motor je četverocilindrični dizelski snage 100 KS s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Peti motor, koji dolazi u jesen, potpuno je električni motor E-Tense snage elektromotora 100 kW (136 KS) koji se napaja litij-ionskom baterijom od 50 kWh, za koju se očekuje da će pokriti više od 300 km u WLTP ciklusu. Punjenje do 80 posto baterije moguće je u 30 minuta putem brzog punjača od 100 kW. Vozač može birati između tri načina vožnje: Sport, koji koristi svih 100 kW, Normal, koji koristi 80 kW, te Eco, koji koristi samo 60 kW od ukupne snage motora.