SVJETSKA PREMIJERA

Suzuki predstavio svoj prvi BEV model: e Vitara je potpuno električni SUV s dometom od 400 km

05.11.2024 u 12:13

Bionic
Reading

U ponudi je nekoliko e-motora: 106 kW (144 KS) sprijeda za 2WD, 128 kW (174 KS) sprijeda za 2WD, 135 kW (184 KS) za 4WD pogon ((128 kW sprijeda + 48 kW (65 KS) straga)). Najveći okretni momemnt je za 2WD pogon 189 Nm i 300 Nm za 4WD

Suzuki je u Milanu predstavio svoj prvi masovni model električnog vozila na baterije (BEV), e Vitara. Proizvodnja će započeti u Suzuki Motor Gujaratu u Indiji u proljeće 2025., a početak prodaje u raznim zemljama, uključujući Europu, Indiju i Japan, očekuje se oko ljeta 2025.

e Vitara se temelji na konceptnom modelu eVX, koji je predstavljen na Auto Expo održanom u Indiji u siječnju 2023., te na Japan Mobility Show-u u listopadu iste godine. Ovaj model označava Suzukijev prvi globalni strateški BEV model.

Suzuki e Vitara Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

S konceptom Emotional Versatile Cruiser, e Vitara ima dizajn koji kombinira osjećaj napredne tehnologije i snage, BEV pogonski sklop koji pruža okretno i oštro iskustvo vožnje, električni 4WD sustav Allgrip-e koji pruža ne samo off-road sposobnost, ali i moćne performanse, te novorazvijena platforma Heartect-e posebno za BEV.

Glavne značajke e Vitara

Dizajn koji kombinira napredan osjećaj modernog BEV-a i snagu SUV-a

Tema dizajna je High-Tech & Adventure, utjelovljujući napredni osjećaj BEV-a i robusnu prirodu SUV-a, nadahnjujući osjećaj avanture. Vanjski izgled ima upečatljiv dizajn karakteriziran gumama velikog promjera i dugim međuosovinskim razmakom, dok unutrašnjost uključuje integrirani zaslon s naprednom opremom i pločama čvrstog izgleda i središnjom konzolom, odražavajući temu High-Tech & Adventure.

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 5274 mm, širina 1800 mm visina 1635 mm, međuosovinski razmak 2700 mm. Minimalna visina od podloge je 180 mm, a krug okretanja 10,4 m. Težina vozila u ovisnosti o 2WD ili 4WD pogonu, motoru, opremi i veličini baterije je između 1702 i 1899 kg.

Dimenzije guma su 225/55R18 ili 225/50R19.

BEV pogonski sklop sastavljen od učinkovite eAxle i litij željezo-fosfatne baterije

BEV pogonski sklop sastoji se od visokoučinkovite eAxle koja integrira motor i inverter, zajedno s litij željezo-fosfatnim baterijama dizajniranim za sigurnost i pouzdanost. Postiže karakteristično okretno ubrzanje iz mjesta i oštro ubrzanje tijekom pretjecanja od malih do velikih brzina.

U ovisnosti o modelu i pogonu na kotače, u ponudi su tri snage e-motora: 106 kW (144 KS) sprijeda za 2WD, 128 kW (174 KS) sprijeda za 2WD, 135 kW (184 KS) za 4WD pogon ((128 kW sprijeda + 48 kW (65 KS) straga)). Najveći okretni momemnt je za 2WD pogon 189 Nm i 300 Nm za 4WD pogon.

Što se baterija tiče na izbor su dvije baterije: kapaciteta 49 kWh za 2WD i 61 kWh za jači 2WD i 4WD. Domet s jačom baterijom i 2WD pogonom bi trebao biti do 400 km.

Suzuki e Vitara
  • Suzuki e Vitara
  • Suzuki e Vitara
  • Suzuki e Vitara
  • Suzuki e Vitara
  • Suzuki e Vitara
    +28
Suzuki e Vitara Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Električni 4WD sustav Allgrip-e kojeg pokreću dvije neovisne e-osovine

Allgrip -e je električni 4WD sustav pogona na sva četiri kotača koji koristi Suzukijevu stručnost u tehnologiji ovakvog tipa pogona, s dvije neovisne e-osovine sprijeda i straga. Ovaj sustav ne samo da pruža moćne performanse, već također omogućuje preciznu kontrolu s izvrsnim odzivom.

Dodatno, uključuje način rada Trail koji omogućuje nesmetan bijeg s neravnog terena primjenom kočnica na gume koje se vrte i raspodjelom pogonskog momenta na suprotnu gumu (LSD funkcija).

Novorazvijena platforma Heartect-e posebno za BEV

Platforma koristi novorazvijeni Heartect-e posebno za BEV. Odlikuje ga lagana konstrukcija, zaštita od visokog napona i prostrana unutrašnjost zahvaljujući kratkom prepustu. Glavni pod eliminira podne elemente kako bi se povećao kapacitet baterije.

Komentar predsjednika Suzukija

'e Vitara je naš prvi BEV, razvijen uz ponovljene pokušaje i pogreške kako bismo stvorili BEV jednostavan za korištenje za naše kupce. Kako bismo ostvarili ugljično neutralno društvo, ponudit ćemo niz opcija, uključujući BEV, hibridna vozila i CNG vozila, prilagođene određenim regijama. Uvođenje e Vitara predstavlja značajnu prekretnicu u postizanju neutralnosti ugljika. Nakon lansiranja e Vitare, nastaviti ćemo širiti našu liniju BEV i predlagati rješenja mobilnosti prilagođena potrebama određenih zemalja i regija.' rekao je Toshihiro Suzuki.