Tvrtka uvelike kasni s rasporedom sa Cybertruckom, obećavši isporuke 2021. na predstavljanju 2019. Počelo je s proizvodnjom u srpnju, ali kupci još uvijek ne mogu naručiti vozilo, a Tesla uzima samo depozite za rezervaciju
Tesla je 'iskopao vlastiti grob' sa Cybertruckom, rekao je izvršni direktor Elon Musk, dok se proizvođač električnih vozila bori s povećanjem proizvodnje kutnog pick-upa. Ovako je započeo svoj tekst ugledni britanski Autocar u svom osvrtu na izjavu Elona Muska o trenutnoj situaciji s dugonajavljivanjim ekscentričnim modelom Tesla Cybertruck, pick-upom budućnosti. U nastavku vam prenosimo iscrpan tekst Autocara u integralnom obliku.
Tvrtka uvelike kasni s rasporedom sa Cybertruckom, obećavši isporuke 2021. na predstavljanju 2019. Počelo je s proizvodnjom u srpnju, ali kupci još uvijek ne mogu naručiti vozilo, a Tesla uzima samo depozite za rezervaciju.
'Postojat će golemi izazovi u postizanju obimne proizvodnje sa Cybertruckom, a zatim u stvaranju pozitivnog novčanog toka Cybertrucka', rekao je Musk analitičarima i ulagačima na pozivu tvrtke o zaradi za treće tromjesečje u srijedu.
Tesla koristi inovativne proizvodne tehnike za izradu pick-upa jedinstvenog stila, koji je izrađen od ultratvrdog nehrđajućeg čelika za koji je tvrtka rekla da ga mora izumiti. Također koristi giga preše od 9000 tona za oblikovanje velikih dijelova podvozja u svojoj tvornici u Teksasu, kao i instaliranje onoga što naziva najvećim postrojenjem za vruće žigosanje na svijetu.
Musk je rekao da će Tesla dosegnuti ciljnu količinu proizvodnje od 250.000 jedinica godišnje počevši od 2025., nakon što riješi probleme s kojima se suočava.
Cybertruck je izuzetak za tvrtku koja je svoju pozornost usmjerila na proizvodnju velikih količina popularnih globalnih modela što je učinkovitije moguće, uključujući Tesla Model 3 limuzinu i Tesla Model Y SUV.
'Iskopali smo vlastiti grob sa Cybertruckom', rekao je Musk tijekom poziva. 'Cybertruck je jedan od onih posebnih proizvoda koji se pojavljuju samo jednom u dugo vremena. A posebne proizvode koji se pojave jednom u dugom vremenu jednostavno je nevjerojatno teško plasirati na tržište, postići količinu, biti uspješan.'
Musk je govorio o problemima dovođenja kamiona na tržište na način koji bi bio isplativ za Teslu i 'po cijeni koju ljudi mogu priuštiti'.
Također je osudio visoke kamatne stope koje podižu cijene i čine automobile manje pristupačnima.
Tesla tvrdi da ima milijun rezervacija za Cybertruck, ali još nije odredio cijenu vozila. Vjerojatno će koštati mnogo više od predviđenih 39.900 dolara za početni model, za koji se kaže da ima domet od 400 km (250 milja).
Prvi proizvedeni Cybertruck nedavno je prikazan na Teslinim kanalima društvenih medija, okružen tvorničkim radnicima. To je potaknulo nagađanja da se približava događaj primopredaje kupca, ali Tesla tek treba potvrditi prvi datum isporuke.
Suparnik Ford F-150 Lightning iste je duljine (5,87 m) kao tradicionalni pick-upi, ali ima znatno drugačiji izgled iznutra i izvana. Za početak, ima radikalan dizajn klinastog oblika, nema prednju masku, kutne okvire prozora i gotovo da nema zakrivljenosti karoserije.
Kaže se da je njegovo tijelo izrađeno od 'ultra tvrdog 30X hladno valjanog nehrđajućeg čelika' i tvrdi se da je otporan na metke od 9 mm.
U ponudi će biti tri opcije pogona, s jednim, dva ili tri elektromotora. Verzija s jednim motorom i pogonom na stražnje kotače ubrzava od 0 do 96,5 km/h (0 do 60 milja/sat) za 6,5 s i ima navedeni domet od 400 km.
Može vuči 3400 kg, ima nosivost od 1360 kg i izvorno se tvrdilo da će njegova cijena biti od 39.900 dolara (oko 37.750 eura) prije bilo kakvih državnih poticaja, na temelju Teslinih detalja o lansiranju. Kao i sve varijante, tvrdi se da je sposoban za istu brzinu punjenja od 1 MW (1000 kW) kao i tegljač Tesla Semi.
Varijanta srednje klase s dva motora nudi pogon na sva četiri kotača, ubrzanje od 0-96,5 km/h za 4,5 s i mogućnost vuče više od 4500 kg. Tesla je ranije rekao da će cijena modela biti od 49.900 dolara (47.190 eura) prije poticaja.
Automobil najvišeg ranga koristit će Teslin najnoviji tromotorni Plaid EV pogonski sklop, kakav se koristi na Teslinom Modelu S Plaid. Predviđena je cijena od 69.900 dolara (66.092 eura), a njegove specifikacije uključuju navodni domet od 800 km (500 milja), 0-96,5 km/h za 2,9 s i mogućnost prelaska četvrt milje (400 m) za nešto više od 10 s. Kapacitet vuče je 6350 kg, rekao je Musk.
Ispod njega se nalazi adaptivni zračni ovjes s podesivom visinom. Musk je tvrdio da će najveća visina od tla biti 16 inča (40,6 cm), s mogućnošću podešavanja gore i dolje za 4 inča (10 cm).
Tovarni prostor suparnika F-150 je dugačak 1,98 m (6,5 stopa) i ima poklopac koji se može podići. Tesla tvrdi da ima više od 2800 litara skladišnog prostora koji se može zaključati, uključujući natkriveni teretni prostor (nazvan 'trezor'), kao i prostor u 'prtljažniku' i spremišta u stupovima 'jedara'.
U Cybertrucku može sjediti do šest odraslih osoba. Njegova minimalistička unutrašnjost ima nadzornu ploču kojom dominira 17-inčni zaslon osjetljiv na dodir u stilu tableta.
Prilikom lansiranja, Cybertruck je bio dostupan za rezerviranje za kupce iz SAD-a uz 100 USD (94,57 eura) povratnog depozita – bez jamstva da će te rezervacije biti pretvorene u prodaju. Musk je ubrzo nakon toga ustvrdio da je 200.000 ljudi položilo depozit.