druga generacija

Testirali smo Nissan Qashqai i donosimo vam sve pojedinosti o ovom najjačem benzincu

04.07.2019 u 10:52

Bionic
Reading

Redizajnirani omiljeni crossover s motorom 1,3 DIG-T i novorazvijenim DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom veliki je odmak od prve generacije iz 2006.

Nissan je krajem 2017. godine je učinio drugu generaciju svog uspješnog crossover modela Qashqai iz 2014. osjetno modernijom, a krajem prošle godine ažuriran je i multimedijski sustav. Ipak najveća promjena se može pronaći ispod poklopca motora.

U Hrvatskoj je u prvih pet mjeseci ove godine novoregistrirano 578 komada Qashqaija i to je već samo po sebi dovoljan razlog jednog temeljitijeg testa. Prije svega treba reći da smo na testu imali model Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna, koji je sa svojih 160 KS najjača benzinska izvedba.

Kada smo rekli da su esencijalne promjene učinjene na motorima, ispod haube se nalaze kod benzinaca dva nova motora; slabiji sa 140 KS i jači sa 160. I upravo ova jača verzija uz dodatak DCT mjenjača zanimljiv je izbor kako bismo mogli ocijeniti koje su gornje granice benzinskih verzija.

Moderan četverocilindrični turbobenzinac obujma je samo 1332 cm³ snage 160 KS (117 kW), uz najveći okretni moment 270 Nm pri 2000 o/min. Ovaj benzinski motor zamjenjuje prethodne benzinske 1,2 i 1,6-litrene verzije motora. Za razliku od verzije sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem kod novog motora, ova izvedba sa 7-brzinskim DCT automatskim mjenjačem s dvije spojke ima veći okretni moment za 10 Nm. Zanimljiva je i činjenica da se ovaj Renault-Nissanov motor može naći u Mercedesu A-klase. Zahvaljujući filtru Otto čestica, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T zadovoljava Euro 6d-Temp standard emisija.

Što se ubrzanja tiče, s DCT mjenjačem od 0 do 100 km/h mu treba 9,9 sekundi, što je 1 sekundu više nego s istim motorom i ručnim 6-brzinskim mjenjačem. Pogon je samo na prednja dva kotača, a krajnja brzina mu je 200 km/h.

U vožnji, bez obzira na slabije ubrzanje od ručnog mjenjača, DCT mjenjač daje prilično hitar odziv kada pritisnete papučicu gasa što vas neki puta vrlo ugodno iznenadi. U krajnjoj liniji, ovaj mjenjač vuče korijene iz superautomobila Nissan GT-R, pa nije niti čudno da ubrzanje ovim mjenjačem funkcionira prilično linearno da na trenutak pomislite da se radi o CVT mjenjaču, ali na sreću puno moćnije.

Ako vam se čini da ubrzanje od samo 9,9 sekundi i nije impresivno ne treba zaboraviti da je riječ o motoru malenog obujma, no u trenutku kada se odlučite preteći sporije vozilo ispred sebe pritiskom na pedalu gasa automatsko mijenjanje stupnjeva prijenosa (downshift) je munjevito i sasvim zadovoljavajuće.

  • +17
Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Što se ovjesa tiče Qashqai ima prednji ovjes s McPhersonovom gredom s krutim podokvirom, a straga torzijsku gredu. U kombinaciji, kod razine opreme Tekna, s velikim dimenzijama kotača s gumama Dunlop Sport Maxx RT 225/45R19 dobro leži u zavojima, no udobnost je malo manja nego kod verzija s manjim dimenzijama 215/65R16, 215/60R17, 215/55R18 koje su isto tako u ponudi. Želite li sportskiju vožnju Qashqaijem ove 19-colne gume su dobar razlog za odabir. Kočenje je primjereno ovom crossoveru teškom 1315-1445 kilograma.

Qashqai je prema dimenzijama od 4394 mm (duljina), 1806 mm (širina), 1590 mm (visina; 1610-1615 s krovnim nosačima), te međuosovinskim razmakom od 2646 mm prilično prostran za sve putnike. Prema uređenju unutrašnjosti, ažurirani Qashqai je sličan staroj verziji, što znači da je unutrašnjost uglavnom izgrađena od mekane plastike u gornjem dijelu i tvrđe ispod vašeg vidokruga.

Ima dovoljno mjesta za putnike na stražnjim sjedalima, a panoramski stakleni krov odaje dojam još veće prostranosti i dodatno povećava raspoloživi prostor za glavu za više osobe, dok je velikodušni prtljažnik od 430 litara, iako nije najveći u svojoj klasi sasvim dovoljan. Poželite li više prostora spuštanjem naslona stražnjih sjedala dobijate izdašnih 1598 litara.

Ažurirani sustav za informiranje i zabavu čini veliku razliku, zamjenjujući stari zaslon osjetljivim na dodir s jedinicom koja bolje reagira. Oštrije slike i multi-touch upravljanje dodirom kao kod iPad-a čine interakcije intuitivnima, iako bi odziv povremeno mogao biti malo i brži. Zrcaljenje pametnih telefona Android Auto i Apple CarPlay su dobrodošli dodaci, a Nissan je zadržao korisne tipke prečaca tako da ne morate sve raditi preko zaslona.

Satelitsko navigacijsko mapiranje je omogućeno od strane TomToma, funkcionalnost je bolja od funkcionalnosti sličnih vizualno atraktivnijih sustava. To vrijedi za cijeli Qashqaijev sustav s kojim se može napraviti puno i jednostavan je za korištenje, ali izgleda manje napredan od bolje osmišljenih suparnika. No, to je već stvar ukusa svakog od nas i nije neka ozbiljnija zamjerka.

Uz N-Connecta opremu Acenta, koja je već dosta opremljena, na našem testnom vozilu je Tekna oprema sa svim mogućim dodacima, poput sjedala presvučenih kombinacijom koža/tkanina ili LED dnevnih svjetala s integriranim pokazivačima smjera.

Cijena testne verzije Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna je sa svim davanjima 240.140 kuna.