JAPANSKA VEZA

Toyota povećava svoj udjel u Subaruu: Fokus na sportskim automobilima i pogonu 4x4

30.09.2019 u 11:00

Bionic
Reading

Proizvođači automobila širom svijeta udružuju snage kako bi smanjili troškove razvoja i proizvodnje nove tehnologije

Toyota i Subaru radit će na drugoj generaciji zajedničkog sportskog kupea s pogonom na stražnjim kotačima i usko surađivati ​​na drugim projektima prema novom sporazumu kojim se Toyotin ulog u manjem japanskom proizvođaču automobila povećava na 20 posto. Riječ je o modelima Toyota GT86 i Subaru BRZ, koji su izašli na tržište 2009. godine.

Prema dogovoru, Subaru će također uzeti mali ulog u Toyoti kako bi učvrstio njihovu suradnju. Toyota već posjeduje 17-postotni udjel u vlasništvu Subarua, a manji partner trenutno nema udjela u Toyoti.

Tvrtke su priopćile kako će usko surađivati ​​na širokom rasponu tehnologija nove generacije, uključujući sigurnosne i elektrifikacijske sustave. Toyotin predsjednik Akio Toyoda rekao je da će udruživanje tehnologija poput sportskih automobila i vozila na sve kotače pomoći tvrtkama da održe svoje automobile zabavnima u doba automatizirane vožnje.

'Tijekom ovog razdoblja duboke preobrazbe uživanje u vožnji ostat će nerazdvojiv dio automobila i nešto je za što mislim da moramo i dalje snažno čuvati', rekao je Toyoda u petak u priopćenju.

Među planovima Toyote je i nastojanje da prošire svoju ponudu hibridnih pogonskih sustava na širi raspon Subaruovih vozila. Trenutno Toyota isporučuje pogonski sklop za Subaru Crosstrek Hybrid. Oba partnera će također proširiti svoj razvoj tehnologija s pogonom na sve kotače oslanjajući se na Subaruovu stručnost na tom polju.

Toyotin savez sa Subaruom datira iz 2005. godine, a nedavno se proširio na zajednički razvoj platforme za električna vozila i nadolazeći potpuno električni crossover. Toyota je daleko veći proizvođač, s 10,6 milijuna automobila i kamiona proizvedenih u 2018., dok je Subaru lani proizveo milijun vozila, što je pad od pet posto i prvi pad u proteklih sedam godina.

Subaru, koji proizvodi Crossback, Outback i Forester, poznat je po horizontalno postavljenim boxer motorima s autonomnom asistencijom za vozača EyeSight i tehnologijama s pogonom na svim kotačima. Njihov pogon na sva četiri kotača Symmetrical AWD, uz Audijev quattro, smatra se među najboljim integralnim pogonima. Dokazana efikasnost takvog pogona uglavnom se odnosi na lakšu terensku vožnju, odnosno vožnju po snježnim i ledenim podlogama asfaltiranih prometnica. A većina uobičajenih kupaca koji kupuju vozila s pogonom na sva četiri kotača traži upravo takve karakteristike.

Posljednjih godina Subaru je odustao od prodaje automobila visokih performansi, pa ih je marketinški lansirao na tržište kao lifestyle proizvode, što se pokazalo uspješnim u SAD-u, njihovom najvećem tržištu.

Proizvođači automobila širom svijeta udružuju snage kako bi smanjili troškove razvoja i proizvodnje nove tehnologije. Tradicionalne tvrtke koje se bave automobilom, posebno one manje poput Subarua, muče se kako bi zadovoljile brze promjene u autoindustriji koja se prebacuje na poslovni model pružanja usluga prijevoza umjesto jednostavne prodaje automobila vozačima.

Ford Motor i Volkswagen već su objavili da će potrošiti milijarde dolara za zajednički razvoj električnih i samovozećih vozila.

Ugovor između Toyote i Subarua dodatno učvršćuje Subaruovo mjesto u Toyotinoj rastućoj grupi japanskih partnera, među kojima su Mazda i Yamaha Motor. Toyota želi ulagati u manje, domaće proizvođače automobila, umjesto da stvara prekogranične veze, poput nekih njihovih konkurenata.

  • +4
Suradnja Toyote i Subarua Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota