FCEV

Toyotin projekt Hydrogen Fuel Cell Hilux ulazi u fazu demonstracije s 5 prototipova na terenu

19.06.2024 u 14:57

Bionic
Reading

Toyota je izradila deset prototipova vozila, pokretana Toyotinom električnom tehnologijom gorivnih članaka i koja ne proizvode emisije iz ispušnih cijevi. Projekt odražava Toyotinu širu europsku strategiju za ubrzavanje razvoja rješenja za postizanje ugljične neutralnosti

Revolucionarni projekt za realizaciju Hilux pick-upa s vodikovim gorivnim člancima prešao je u svoju sljedeću i posljednju fazu, signalizirajući još jednu prekretnicu u Toyotinom napretku prema budućnosti bez ugljika.

Od predstavljanja prvog prototipa vozila u rujnu 2023., Toyota i njeni partneri u konzorciju, uz potporu vlade Ujedinjenog Kraljevstva, došli su do faze intenzivne evaluacije i demonstracije.

Posljednji biljeg u ovom zajedničkom razvojnom projektu dodatno pokazuje širok opseg Toyotine višestruke strategije prema ugljičnoj neutralnosti, primjenom različitih rješenja za pogon – hibridni električni, plug-in hibridni električni, baterijski električni, električni s gorivnim člancima i e-goriva – prema potrebama različite potrebe korisnika i lokalnu infrastrukturu.

Ukupno 10 prototipova Hiluxa s gorivnim člancima sada je izgrađeno u tvornici Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) u Derbyju, Engleska. Pet vozila prolazi rigorozna testiranja na terenu kako bi se procijenila sigurnost, performanse, funkcionalnost i trajnost, generirajući podatke o testnoj vožnji u stvarnim situacijama. Još pet jedinica uključeno je u demonstracije za kupce i medije, uključujući dvije na nadolazećim Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama u Parizu 2024. Uključivanjem kupaca u tehnologiju vodikovih gorivnih članaka, Toyota postavlja temelje za uspješan sektor transporta vodika u budućnosti.

Toyota Hilux FCEV prototip Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Zajedno s Toyotinim 30 godina istraživanja i razvoja vodikovih gorivnih članaka, znanje i iskustvo iz projekta Hilux pridonijet će sljedećoj generaciji tehnologije gorivnih članaka, koja će ponuditi dulje životne cikluse, povećani domet vožnje za vozila i značajno smanjene troškove.

Toyota očekuje da će Europa do 2030. biti jedno od najvećih tržišta vodikovih gorivnih članaka, sa stalnim rastom mobilnosti i aplikacija za proizvodnju električne energije. Kao rezultat toga, u prosincu 2023. Toyota Motor Europe (TME) najavila je tvornicu vodika Europe, koja predstavlja Toyotin koordinirani pristup komercijalizaciji ove tehnologije, od razvoja i proizvodnje do prodaje i postprodaje.

Projekt prototipa gorivnih članaka Hilux važna je odskočna daska za daljnji razvoj vodikove tehnologije i poticanje šireg razvoja vodikovih ekosustava i infrastrukture diljem Europe.

Profil vozila

Temeljen na legendarnoj Toyoti Hilux, sa svojom reputacijom kvalitete, izdržljivosti i pouzdanosti (QDR) na najtežem terenu na svijetu, prototip Toyote Hilux na vodikove gorivne članke prikazuje kako se tehnologija gorivih članaka može integrirati u pick-up.

Od svog prvog lansiranja 1968. godine, Hilux je uvijek iznova dokazivao svoju nepobjedivost, osvojivši Sjeverni pol, islandske vulkane i antarktički kontinent, dok je također ostvario tri pobjede na reliju Dakar. Hilux s gorivnim člancima zadržava tu beskompromisnu DNK dok gleda u budućnost bez ugljika.

Izvana Hilux s gorivnim člancima zadržava iste dimenzije i robustan izgled kao najnoviji Hilux. U formatu dodatne kabine, dugačak je 5325 mm, širok 1855 mm i visok 1810 mm, ali ispod površine, Toyotina tehnologija gorivnih članaka ga označava kao pionira.

Snaga se isporučuje korištenjem temeljnih elemenata iz Toyote Mirai – tehnologije koja je dokazala svoju kvalitetu u gotovo desetljeću komercijalne proizvodnje otkako je Toyota 2015. godine predstavila prvu serijsku limuzinu na svijetu s vodikovim gorivnim člancima.

Hilux s gorivnim člancima ima očekivani domet vožnje do 600 km – više nego što bi se moglo postići s baterijskim električnim sustavom. U međuvremenu, zahvaljujući maloj težini vodika, može se postići veća nosivost i sposobnost vuče u usporedbi s drugim alternativama s nultom emisijom.

Vodik je pohranjen u tri visokotlačna spremnika goriva, od kojih svaki sadrži 2,6 kg za ukupni kapacitet sustava od 7,8 kg. Spremnici su montirani unutar šasije ljestvičastog okvira.

Sklop gorivnih članaka s polimernim elektrolitom sadrži 330 ćelija i postavljen je iznad prednje osovine. Hilux s gorivnim člancima ima pogon na stražnje kotače putem e-motora na stražnjoj osovini koji isporučuje 134 kW (182 KS) maksimalne snage i 300 Nm maksimalnog okretnog momenta. Tijekom vožnje, gorivne članke ne proizvode ispušne plinove, samo čistu vodu.

Litij-ionska hibridna baterija, koja skladišti električnu energiju koju u vozilu proizvode gorivne članke, smještena je u stražnjem dijelu teretne platforme, iznad spremnika vodika. Time se izbjegava bilo kakav gubitak prostora u kabini.

Pregled projekta

Počevši sa studijom izvedivosti početkom 2022. kako bi se pokazale prednosti vodika putem reprezentativnog prototipa vozila, projekt prototipa Hiluxa s vodikovim gorivnim člancima ubrzano napreduje prema svojoj završnoj fazi.

Toyota Hilux FCEV prototip
  • Toyota Hilux FCEV prototip
  • Toyota Hilux FCEV prototip
  • Toyota Hilux FCEV prototip
  • Toyota Hilux FCEV prototip
  • Toyota Hilux FCEV prototip
    +39
Toyota Hilux FCEV prototip Izvor: Promo fotografije / Autor: DOMINIC FRASER

Studija izvedivosti, koju su proveli TMUK i TME, omogućila je naknadno financiranje od strane britanske vlade kroz Advanced Propulsion Centre, neprofitnu organizaciju koja podupire razvoj čistijih tehnologija i novih koncepata mobilnosti.

Intenzivan program dizajna i razvoja trajao je od srpnja 2022. do siječnja 2023., uz partnere konzorcija Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research i uz dodatnu podršku Toyota Motor Corporation.

Proizvodnja dijelova, uključujući zavarivanje okvira šasije, odvijala se između veljače i svibnja 2023., prije izgradnje prototipa, koji je slijedio načela Toyotinog proizvodnog sustava u namjenskom području unutar pogona TMUK. Ricardo je podržavao pripreme za izradu prototipa, obavljajući zadatke dizajna i razvoja i potvrđujući kompletan proces proizvodnje paralelno s timovima u TMUK-u.

Izrada prototipa odvijala se između lipnja i srpnja 2023., a prvo vozilo dovršeno je za samo tri tjedna. Dodatnih devet prototipova sastavljeno je prije temeljite faze evaluacije od srpnja do prosinca prošle godine, uključujući testnu opremu i testiranje na stazi.

Tih deset prototipova sada prolazi testiranje na terenu uz aktivnosti angažiranja kupaca, čime će se zaključiti završna faza ovog istraživačkog i demonstracijskog projekta za Hilux s gorivnim člancima.