SVJETSKA PREMIJERA

Volkswagen predstavio ID. GTI Concept: Legendarna GTI oznaka putuje u električnu budućnost

04.09.2023 u 09:54

Bionic
Reading

Na međunarodnom sajmu automobila nova će orijentacija VW-a po prvi puta biti vidljiva na svim područjima. Uz električna vozila kao što je ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 i novi ID.7, Volkswagen će također nastaviti nuditi učinkovita vozila s motorom s izgaranjem kao što su nove generacije Passata i Tiguana

Volkswagen će predstaviti ID. GTI Concept izložbeni automobil na sajmu IAA Mobility u Münchenu (od 5. do 9. rujna 2023.) – točno 48 godina nakon svjetske premijere prvog Golfa GTI na sajmu IAA u Frankfurtu. Ovaj koncept pruža konkretan uvid u to kako će Volkswagen prenijeti legendarnu GTI oznaku u električnu budućnost.

ID. GTI Concept temelji se na ID-u. 2all predstavljenom u ožujku, a njegov pogon na prednje kotače, jasan dizajn i snažne proporcije čine ga savršenom polaznom točkom za novi GTI.

Šef dizajna Volkswagena Andreas Mindt već je također imao na umu sportsku izvedenicu kada je izradio prve skice za ID. 2all. I baš kao i ID. 2all, ID. GTI Concept je više od samo izložbenog automobila – to je prvi pogled na uzbudljivu GTI budućnost jer je njegov serijski razvoj već odlučen.

Na međunarodnom sajmu automobila nova će orijentacija marke po prvi puta biti vidljiva na svim područjima. Uz električna vozila kao što je ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 i novi ID.7, Volkswagen će također nastaviti nuditi učinkovita vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem kao što su nove generacije Passata i Tiguana.

Volkswagen daje dodatan poticaj svojoj električnoj ofenzivi: do 2027. najveći europski proizvođač automobila lansirat će jedanaest novih potpuno električnih modela i tako ponuditi najširu ponudu električnih vozila od svih proizvođača – od kompaktnog automobila s cijenom manjom od 25.000 eura do obiteljske limuzine. U budućnosti će biti i sportskih i emotivnih GTI verzija odabranih modela iz potpuno električne ID. obitelji.

Superiorna GTI snaga

Postoji novi, snažan GTI osjećaj u načinu na koji prvi električni GTI oslobađa svoje dinamičke sposobnosti. To je zato što su najveća snaga i maksimalni okretni moment dostupni uz munjevitu brzinu tipičnu za električna vozila. Svjetovi električnog ID-a. Susret GTI Concepta i Golfa GTI s turbopunjačem kada je riječ o prijenosu snage na prednju osovinu. To je zato što se blokada diferencijala prednje osovine – kojom elektronički upravlja Vehicle Dynamics Manager – koristi baš kao u trenutnoj generaciji ikone sportskog automobila. Golf GTI i Golf GTI Clubsport5 bili su prvi Volkswagenovi modeli s ovim sustavom kontrole proklizavanja.

S ID. GTI Conceptom, električni Volkswagen sada prvi put ima ovaj inteligentni sustav. Nastavno na to, slovo 'I' za ubrizgavanje u nazivu GTI sada također označava inteligenciju - u obliku pogona visokih performansi i inteligencije šasije. S osobnom iskaznicom. GTI Concept, Volkswagen predstavlja novu evolucijsku fazu ovih elektronički umreženih sustava dinamike vožnje.

Ovdje, Vehicle Dynamics Manager ID. GTI Concepta integrira pogonski sklop u sustav upravljanja u još većoj mjeri nego na benzinskim modelima. To je moguće jer se postava elektromotora, kao električnog sustava, može mijenjati gotovo beskonačno. To dopušta realizaciju širokog raspona različitih GTI profila. Koristeći novorazvijeni GTI Experience Control na središnjoj konzoli, vozač može odabrati koje će karakteristike pogonskog sklopa ID. GTI Concepta bi trebao imati. Stoga je po prvi put moguće prilagoditi pogonski sustav, vozni mehanizam, upravljanje, doživljaj zvuka, pa čak i simulirane točke mijenjanja stupnjeva prijenosa u stilu jednog od povijesnih GTI modela – poput Golfa GTI I iz 1976., prvog Golf GTI II 16V iz 1986. ili legendarnog Golf GTI IV '25 godina GTI' iz 2001. Ovo čini ID. GTI Concept vrlo dinamičnim vremeplovom.

GTI proporcije

Kao i originalni GTI, ID. GTI Concept slijedi načelo dizajna i tehnologije pristupačnog velikoserijskog modela. Kao i kod svakog prethodnog GTI-ja, ova baza preuzima tipične dinamičke i prilagođene značajke sportske ikone. Ova transformacija uspijeva prije svega ako osnovni dizajn linije proizvoda već ima GTI potencijal. To uključuje jasne i snažne proporcije i vizualnu stabilnost karoserije koja samouvjereno stoji na svojim kotačima.

ID. 2all ima taj potencijal, zbog čega ID. Iz njega proizašao GTI Concept ima dinamičke karakteristike koje se inače nalaze u potpuno drugačijim GTI Exterior Design 7 cjenovnim razredima. U brojkama se to može prenijeti na ID. GTI Concept kako slijedi: kompakt duljine 4104 mm, veliki međuosovinski razmak od 2600 mm, uokviren velikim 20-colnim aluminijskim kotačima s 245/35 performansnim gumama i popraćen vrlo kratkim prevjesima karoserije. GTI je visok 1499 mm i širok 1840 mm. Dva ID. GTI Concept vozila su završena u Diamond Silver Metallic srebrnoj i Mars Red crvenoj boji, obje boje prve generacije Golfa GTI.

GTI rešetka hladnjaka

Sprijeda, konceptno vozilo GTI ima najznačajniju i najpoznatiju vanjsku značajku GTI-ja: crveni okvir rešetke hladnjaka, koji je u ovom slučaju gotovo potpuno zatvoren. Crvena linija je uska, ali ipak upečatljiva. Na prednjoj strani iskaznice. GTI Concept, proteže se cijelom širinom konceptnog vozila ispod IQ.LIGHT LED matričnih prednjih svjetala. GTI logo ispisan crvenim slovima integriran je u liniju s desne strane. Sama prednja svjetla uokvirena su horizontalnom LED trakom. Matrični modul ugrađen je u svako prednje svjetlo. Oznaka Volkswagena osvijetljena je bijelom bojom.

GTI branik

Dizajn GTI branika inspiriran je motorsportom i jedinstven je za ovaj model. Ima dominantni crni prednji razdjelnik u sredini. Iznad toga je usisnik zraka sa saćastom strukturom tipičnom za GTI (od pete generacije). Na vanjskom dijelu rešetke nalaze se dvije crvene ušice za vuču poput onih koje se koriste u motorsportu.

S bočnih strana dizajneri su ugradili okomita LED dnevna svjetla u crno uokvirene zračne zavjese prednjeg odbojnika. Zračne zavjese usmjeravaju protok zraka prema kućištima kotača, a zatim prema van na ciljani način kako bi se optimizirale aerodinamičke performanse i ohladile kočnice. Niski prednji razdjelnik i okomita LED dnevna svjetla čine da konceptno vozilo izgleda kao da grli cestu. Sprijeda se budućnost i prošlost još jednom susreću jer mat crno područje oko razdjelnika i usisnika zraka asocira na niski spojler i branik Golfa GTI I – oba su završena u mat crnoj boji.

GTI silueta

C-stup tipično je obilježje ID. 2all pogleda sa strane i također je definirajući element ID. GTI Concept siluete. Vizualna stabilnost C-stupa prelijeva se u bočni dio karoserije kako bi stvorila snažan izgled. Drugi stabilizirajući Volkswagenov element je ravni okvir prozora – bočna kontura između A- i C-stupa. U kombinaciji s posebnom linijom koja ide paralelno ispod ovoga i mišićavim bočnim pragovima, to stvara pozitivnu napetost na površinama koja je tipična za Volkswagen i GTI. Osim toga, bočni pragovi su s donje strane prekriveni mat-crnim plastičnim elementima koji aerodinamički optimiziraju vozilo i čine ga sportski nisko postavljenim na cesti u kombinaciji s velikim kotačima.

GTI felge

Proširena proširenja kućišta kotača u mat crnoj boji još su jedna značajka GTI-ja. 20-colni aluminijski naplatci GTI Concepta dizajnirani su posebno za konceptno vozilo. Imaju osam dvostrukih krakova i udarni krug od osam otvora; unutarnje površine obruča kotača su crne, dok rubovi osam otvora imaju polirani završni sloj visokog sjaja. Prepoznatljiv dizajn kotača – kao što je legendarni Pirelli naplatak iz Golfa GTI I i Denver naplatak iz Golfa GTI V – tradicionalno su među karakterističnim značajkama GTI-ja.

GTI krovni spojler

Dizajneri prvog Golfa stvorili su nepogrešiv GTI stražnji kraj prije 47 godina bez modificiranja panela karoserije. Istodobno su stvorili tipične GTI karakteristike. To uključuje stražnji prozor s crnim okvirom i uvijek crni umjesto kromirani branik. S osobnom iskaznicom. GTI Concept, dizajnerski tim Volkswagena sada je reinterpretirao ove značajke. Crni krovni spojler sada se koristi umjesto crnog okvira stražnjeg prozora i okružen je crnim elementima za usmjeravanje zraka sa strane. Kao i na trenutnom Golfu GTI Clubsport, veliki spojler otvoren je u prijelazu krova, osim malog rebra u sredini. Spojler osigurava optimalnu potisnu silu i minimalnu turbulenciju zraka. Ispod spojlera, uska LED traka proteže se cijelom širinom vozila kao treće stop svjetlo.

GTI stražnja svjetla i stražnji difuzor

Dok je konceptno vozilo ID.2all opremljeno vodoravnom LED trakom stražnjih svjetala u crvenoj boji, ovaj element ima tamnu nijansu na modelu GTI. Samo okviri dvije 3D grupe stražnjih svjetala smještenih lijevo i desno i Volkswagenova oznaka svijetle jarko crvenom bojom. Crno zasjenjeno područje ispod vodoravne trake stražnjih svjetala nadovezuje se na temu crnog branika Golfa GTI I. Natpis GTI integriran je u sredini ovog područja. Dvodijelni stražnji difuzor također je crn i snažnog je dizajna. Ovaj aerodinamični element sa strane je okružen produžecima kućišta kotača i proteže se unatrag izvan karoserije, štiteći tako obojene površine odbojnika. Na taj način difuzor asocira i na crni branik prvog Golfa GTI.

Originalni GTI oblikuje ID. GTI Concept

Prvi GTI već je 1976. izazvao uzbuđenje svojim specifičnim dizajnom interijera. Tadašnja sportska sjedala s kariranim uzorkom, trokraki upravljač s niskim amortizerom (koji su obožavatelji s ljubavlju zvali ‘spittoon’ ili 'pljuvač') i ručica mjenjača u dizajnu golf loptice bile su stvari koje su Golfa pretvorile u GTI. Ovo također funkcionira u sličnom obliku 2023. godine – ali na potpuno drugačiji i fascinantan način.

Volkswagen ID. GTI Concept
  • Volkswagen ID. GTI Concept
  • Volkswagen ID. GTI Concept
  • Volkswagen ID. GTI Concept
  • Volkswagen ID. GTI Concept
  • Volkswagen ID. GTI Concept
    +31
Volkswagen ID. GTI Concept Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

GTI upravljač s oznakom na '12 sati' i GTI Experience Control u dizajnu loptice za golf

Trokraki upravljač ID. GTI Concepta opremljen je zračnim jastukom koji je smješten malo niže kako bi stvorio vizualni most prema amortizeru sudara u Golfu GTI I. Osvijetljena oznaka na '12 sati' uvijek pokazuje vozaču put. Dva vodoravna žbica višenamjenskog upravljača imaju po jedan kotačić koji se lako drži i dva gumba. Između ostalog, vozač ih koristi za upravljanje individualno podesivim digitalnim instrumentima, head-up zaslonom proširene stvarnosti i funkcijama kao što je glasnoća zvuka. Budući da se automatskim mjenjačem upravlja pomoću prekidača na stupu upravljača, kao u ID.7, dizajneri interijera prenijeli su dizajn loptice za golf prve ručice mjenjača GTI na višenamjenski GTI Experience Control na središnjoj konzoli. Potonji se koristi za kontrolu različitih profila vožnje i individualnog izgleda.

GTI kokpit

Digitalni zasloni unutar konceptnog vozila omogućuju nove dizajne i funkcije, omogućujući doživjeti GTI ideju na raznolikije načine nego prije. Bitno drugačiji izgled kokpita dostupan je za instrumente ID. GTI Concepta: osnovna konfiguracija je odraz trenutnog digitalnog doba – sa svim zamislivim informacijama i funkcijama i sportskim GTI grafičkim dizajnom. U Vintage modu, GTI Digital Cockpit (27,7 cm / 10,9 inča) ispred vozača se transformira u instrumente Golfa GTI I iz druge serije, na primjer, baš kao instrumenti koji su se također koristili u legendarnom Pirelli GTI – i savršen spoj za Golf GTI I način rada koji se može aktivirati s GTI Experience Control.

GTI head-up zaslon i GTI način rada

Dizajneri i inženjeri također su zauzeli novi pristup s head-up zaslonom proširene stvarnosti. Projicira novi spektar podataka na vjetrobransko staklo – sada ne samo za vozača već i za suvozača. To znači da su virtualni i stvarni svijet spojeni i za 'suvozača' u konceptnom vozilu. U standardnom načinu vožnje, informacije poput brzine ili trenutnog dometa projiciraju se ispred vozača i suvozača. U ovoj osnovnoj konfiguraciji, GTI Silver Drive bijele boje koristi se za pozadinsko osvjetljenje i zaslone.

Čim vozač aktivira novi GTI način rada posebnom GTI tipkom na višenamjenskom upravljaču, pozadinsko osvjetljenje i svi zasloni prebacuju se u boju GTI Red Turbo. Pozadina: kao snažan, kompaktan sportski automobil s niskim težištem (baterija u podu vozila) i malom težinom za električno vozilo, ID. GTI Concept savršen je za vožnju na trkaćim stazama. Ako vozač krene na legendarnu stazu Nürburgring Nordschleife u GTI modu, primjerice, može prikazati tijek staze i položaj ID. GTI Concepta krajnje lijevo od vjetrobrana. Prilikom vožnje u utrci, vozač može dodatno vidjeti svoju trenutnu poziciju na terenu i svoj napredak ('GTI postignuća'). Između ostalog, suvozač može vidjeti trenutna prolazna vremena krugova koji su već završeni. Konceptno vozilo tako postaje projekcija svijeta sutrašnjice i primjerom pokazuje što bi moglo i što će biti moguće.

GTI infotainment i sučelja

Zaslon osjetljiv na dodir (dijagonala: 32,7 cm / 12,9 inča) infotainment sustava već je skoro proizvodna verzija sa svojom intuitivnom grafikom i strukturom izbornika. Isto vrijedi i za blok klima uređaja koji se nalazi ispod zaslona. Ovdje se upravlja glavnim funkcijama klima uređaja pomoću osvijetljenih tipki. U sredini bloka klima uređaja – lako dostupnog i vozaču i suvozaču – nalazi se praktični mali kotačić za podešavanje glasnoće infotainment sustava. Smještena razinu niže dva su velika sučelja za induktivno punjenje za pametne telefone, koja su magnetski zaključana u položaju. Kao što je gore opisano, ostalim funkcijama vozila upravlja se pomoću GTI Experience Control integriranog u središnju konzolu. Brojna USB-C sučelja (45 W) raspoređena po unutrašnjosti vozila napajaju pametne telefone. Svi zamislivi veći uređaji mogu se napajati iz potpuno iskoristive utičnice od 230 V.

GTI sjedalo s GTI otkucajem srca

Sportska sjedala bila su karakteristična značajka prvog Golfa GTI, a ergonomski dizajnirana sjedala također privlače pažnju u novom ID-u. GTI koncept. Njihove unutarnje površine prirodno imaju reinterpretiran GTI šablon. Tkanina se zove Jack-e (umjesto Jacky, naziv koji se koristi za tkaninu u Golfu GTI VI). Naslon vozačevog sjedala dodatno je opremljen senzorom pulsa (GTI Heartbeat) – LED elementom koji pulsira crveno. Kada se konceptno vozilo zaključa daljinskim upravljačem, aktivira se protuprovalni alarm i GTI Heartbeat vidljiv izvana i signalizira vozaču da je vozilo sigurno.

GTI svakodnevna upotrebljivost

Unutrašnjost ID. GTI Concepta karakterizira jasan dizajn, visoka kvaliteta i intuitivno upravljanje. Vozilo s četvora vrata može primiti pet putnika. Prtljažnik je također izdašan s kapacitetom od 490 litara. Štoviše, budući da je ID. GTI Concept dijeli ulazni paket MEB s ID. 2all-om, također ima iste praktične detalje. To uključuje značajke kao što je dodatna kutija za odlaganje ispod tog dvostrukog poda prtljažnika, koja može primiti nekoliko vrećica za kupovinu, na primjer. Postoji dodatni prostor za odlaganje od 50 litara ispod stražnje klupe, koji se može preklopiti jednim lakim pokretom. Ovaj prostor za odlaganje posebno je dizajniran za kabel za punjenje i predmete kao što su komplet prve pomoći, prsluci visoke vidljivosti i set za kvarove.

Osim toga, u ovom pretincu koji se može zaključati (sigurnom) ima dovoljno mjesta za uređaje poput prijenosnih računala i tableta, koji se tamo također mogu puniti. Kada se stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40 preklopi, kapacitet prtljažnika se povećava na 1330 litara. ID. GTI Concept nije samo 'kod kuće' kada vozite na kratkim udaljenostima i na trkaćoj stazi, već je jednako prikladan i za duga putovanja. To je osigurano njegovim učinkovitim pogonskim sustavom, malom težinom, dobrom aerodinamikom, udobnim voznim trakama usprkos sportskom izgledu vozila i velikom baterijom.