Nije nimalo čudno što proizvođači iz mjeseca u mjesec izbacuju sve više SUV-ova. Kupci su za ovom klasom automobila jednostavno poludjeli. Dovoljno je pogledati rezultate prodaje. Prije svega sedam godina ukupna globalna prodaja SUV-ova iznosila je nešto više od 100.000 primjeraka. Danas je ova brojka sedam puta veća, a nastavi li se trend, do kraja desetljeća kupci će godišnje preuzimati gotovo milijun SUV-ova
Volvo je od samih početaka zadovoljavao SUV-ludilo modelima XC90 i XC60, a sada su se napokon odlučili i na manji model kojim će konkurirati u premium C-segmentu. Novi XC40, Šveđanima bi trebao pomoći da dosegnu ukupnu prodaju od 800.000 primjeraka godišnje.
Premda nalikuje većoj braći, XC40 sazdan je na potpuno novoj modularnoj platformi CMA koju će dijeliti s budućim modelima S40, kao i seriji električnih automobila iz Volva.
Volvo je XC40 želio učiniti najpraktičnijim automobilom u klasi, što im je s obzirom na to kako se ovaj SUV odnosi prema prostoru, vjerojatno i pošlo za rukom.
Pretinaca za veće i manje stvari te sitnice ima posvuda. Tu je i pregršt skrivenih odlagališta, a Šveđani su čak dali smanjiti zvučnike kako biste u vrata mogli odložiti više stvari. Stražnja sjedala se standardno preklapaju u omjeru 60/40 kako bi ponudili gotovo ravnu utovarnu plohu volumena 1340 litara. S podignutom stražnjom klupom dostupno je 460 litara, a tu su i pregrade te dvostruko dno kako bi se olakšalo smještanje nezgrapnih stvari, ili ih se međusobno odvojilo.
I XC40 je nakrcan sigurnosnom opremom. Sve je tu: od Pilot Assista i 360 stupnjeva pokrivenosti kamerama, do automatskog kočenja, adaptivnog tempomata s radarom, autonomnog parkiranja i zadržavanja automobila unutar iste vozne trake.
Volvo On Call pak omogućava da automobilu pristupite putem mobilne akcije, te upravljate klimatizacijom, svjetlima, alarmom i zaključavanjem, ili mu jednostavno proslijedite upute za iduću destinaciju.
Na sedam europskih tržišta Volvo je krenuo i s pilot projektom u kojem bi korisnici XC40 rabili poput mobitela. Više o ovom konceptu možete pročitati ovdje.
Automobil je već krenuo u prodaju, a trenutno su u ponudi najsnažniji D4 dizelaš sa 190 KS i T5 benzinac s 250 KS, oba s automatskim mjenjačima i pogonom na sva četiri kotača. Od iduće godine Volvo će isporučivati i slabiji D3 dizelaš sa 150 KS te dva benzinca - T3 sa 150 i T4 sa 197 KS. Najslabiji benzinac dostupan je isključivo s pogonom na prednje kotače, dok će kupci D3 i T4 modela moći nadoplatiti za integralni pogon. Svi modeli zato raspolažu automatskim mjenjačima, a za nižu cijenu kupci modela D3 i T3 moći će odabrati ručne mjenjače.
Definirane su i cijene za domaće tržište. XC40 D3 Kinetic stajat će 255.000 kn, dok će za XC40 D4 AWD AT Momentum valjati izdvojiti 330.000 kn.